Merhabalar, dün sabah aracı 5-6 sefer çalıştırmaya çalıştım çalışmadı. Sonra bi arkadaşı çağırdım takviye kablosu ile çalıştırdık. Doğru aküyü kontrol ettirmeye gittim. Makine bağladı değeri %19 çıktı değişmesi lazım dedi. Fiyatları uygun gelmeyince başka bi yerden Varta taktırdım. Bu sabah yine çalışmadı araç, 4. kontakta falan uzun sürede çalıştı.
- Aküde problem yokmuş da ben aküyü elektrikçinin söylemesiyle boşa mı değiştirdim ? - Sorun aküde değilse nerede olabilir ?
Bir önceki değişen Akunun değeri gerçekten düşük çıktı ise sorun alternatordedir. Ama akucu hikayeden Akunun değeri düşük dedi ise bu seferde geç çalışma sorunu 1. LPG enjektorlerinin stop edildikten sonra manifolda LPG göndermeye devam etmesi. Kısaca işeme sorunu 2. Benzin pompa barınin düşmesi. 3. Emme manifoldun da kaçak 4. LPG regülatör diyafram yırtılmasi Olabilir. Aracı akşamdan stop etmeden önce düğmeye basıp aracı benzine alın. Aracı benzinde stop edin. Yapabilirseniz LPG sigortasini da çıkarabilirsiniz. Ertesi sabah araba tek marş da alırsa sorun LPG kaçağından demektir. Kaçak da yukarıda bahsettiğim bölümlerde olabilir.
(20-12-2018, Saat: 09:40)nitro37 demiş ki: Bir önceki değişen Akunun değeri gerçekten düşük çıktı ise sorun alternatordedir. Ama akucu hikayeden Akunun değeri düşük dedi ise bu seferde geç çalışma sorunu 1. LPG enjektorlerinin stop edildikten sonra manifolda LPG göndermeye devam etmesi. Kısaca işeme sorunu 2. Benzin pompa barınin düşmesi. 3. Emme manifoldun da kaçak 4. LPG regülatör diyafram yırtılmasi Olabilir. Aracı akşamdan stop etmeden önce düğmeye basıp aracı benzine alın. Aracı benzinde stop edin. Yapabilirseniz LPG sigortasini da çıkarabilirsiniz. Ertesi sabah araba tek marş da alırsa sorun LPG kaçağından demektir. Kaçak da yukarıda bahsettiğim bölümlerde olabilir.
Şimdi iş yerindeyim aracı sabah benzinde bıraktım akşam test edeceğim, akşam da benzinde bırakıp test edip yazarım buraya
Tamamdır. Öyle bir deneyelim sizde sanayiye ugradiginizda araç stop halindeyken önce bir akü kaçak testi yaptırın ardında da alternatoru olcturun. Alternatör içinde ki konjektore de baktirin.
Evet ilk birincil konu aracini uzun sure benzin lamban yanarak kullandiysan yada kullanirsan ceyrek depoda tutmaya calis fazla da benzin alma uzun yolda kullanmak haric. Pompa basincin benzin azliginda benzin ile sogudugu icin az benzinde soguma saglanamadigi icin pompanin omrunden yer. Benzin basinc dusumleri baslar. Dolayisi ile ec mars alir. 2. Neden lpg li aracta fazla benzin bulunmasi aracinizi ilk calistirmalar haric surekli lpg de kullandiginizda depoya yeni benzin girme sureleri uzadiginda depoda bulunan benzin oktan kaybina ugrar bundan dolayida gec calisir. Gaz iseme olayida var tabikide ancak arac calistiktan sonra 2 3 sn teklemiyorsa iseme olayi en son bakilacak yerdir. @nitro37 nin dedigi gibi aracinizi park etmeden 5 sn once benzine alip oyle stop edin. Daha sonra is cikisinizda deneyin. Tabi ki bu faktore depoya yeni girmis bir.miktar (30tl) gibi az ise benzin olsun ve benzin lambaniz yanmasin. Bu sekilde duzelmez ise lpg iseme faktoru ne bakabilirsiniz. Havalar sogudu aku de yada soyle diyelim alternator aku bunlara kombin atesleme ile alakali sistemler( buji krank sensoru buji kablosu) buji kablo cok ufak %0.5 gibi alternator yani sarj dinamosu %20 ihtimal benzin azligi oktan kaybi ve pompa basinci %50 ihtimal %30 lpg isemesi olabilir.
Konjektör yanıksa genelde fazla şarj eder,aküyü patlatır.Şarj dinamosu arızalıysa az şarj eder .Önce şarjı ölçsün elektrikci benim fikrim yeni aküyüde bozmayın
(20-12-2018, Saat: 10:04)Ufuk demiş ki: Evet ilk birincil konu aracini uzun sure benzin lamban yanarak kullandiysan yada kullanirsan ceyrek depoda tutmaya calis fazla da benzin alma uzun yolda kullanmak haric. Pompa basincin benzin azliginda benzin ile sogudugu icin az benzinde soguma saglanamadigi icin pompanin omrunden yer. Benzin basinc dusumleri baslar. Dolayisi ile ec mars alir. 2. Neden lpg li aracta fazla benzin bulunmasi aracinizi ilk calistirmalar haric surekli lpg de kullandiginizda depoya yeni benzin girme sureleri uzadiginda depoda bulunan benzin oktan kaybina ugrar bundan dolayida gec calisir. Gaz iseme olayida var tabikide ancak arac calistiktan sonra 2 3 sn teklemiyorsa iseme olayi en son bakilacak yerdir. @nitro37 nin dedigi gibi aracinizi park etmeden 5 sn once benzine alip oyle stop edin. Daha sonra is cikisinizda deneyin. Tabi ki bu faktore depoya yeni girmis bir.miktar (30tl) gibi az ise benzin olsun ve benzin lambaniz yanmasin. Bu sekilde duzelmez ise lpg iseme faktoru ne bakabilirsiniz. Havalar sogudu aku de yada soyle diyelim alternator aku bunlara kombin atesleme ile alakali sistemler( buji krank sensoru buji kablosu) buji kablo cok ufak %0.5 gibi alternator yani sarj dinamosu %20 ihtimal benzin azligi oktan kaybi ve pompa basinci %50 ihtimal %30 lpg isemesi olabilir.
Bende mazda vardı önceden geç çalışıyodu bp den benzin alıyodum şelden almaya başladım araba düzeldi .Ogün bügün şellden alırım benzin ve mazotu
Ne tesaduftur ki bende de su anda mazda 3 var subaru hayattir. Zaten artik isi ticarete resmi anlamda dokucem. Allah nasip ederse galeri acma ihtimalim var 1-2 aya. @Mapavri
Mazda 626 vardı bende 2 adet biri manuel biri otomatik 6 serisi daha farklı 3 ben çok tercih etmedim .Lantis severim .ikitellide çıkmacım vardı.Eskiden serviste çalışmış.Galeri aç ta işini bırakma
Lpg varsa regülatör diyaframı delinmiş ya da enjektörlerde kaçak vardır. Lpg yoksa marş motoru kömürleri bitmiştir ya da kablolarında sıkıntı vardır. Küçük bir ihtimalde subap probleminiz olabilir.
Akunuz, yasadiginiz bolgeye uygun degilse ayni gec calisma yapabilir. Aku alirken marka vs den ziyada CCA degerine bakarak alin. Ornegin benim yasadigim bolgeye(kisin harbi soguk) mazda cca degeri icin 650 min olmasi gerekiyor derken daha yuksegini de takabilirsiniz diyor. 800 veya 900 cca lik aku taktim araba suan cok guzel mars aliyor. Birde soguk bolgede yasiyorsaniz(telefondan yaziyorum goremiyorum), ankara erzurum gibi ic bolgelerde, aku kilifi kullanmanizi oneririm veya elyaf ve su tutmayan bir bezden kendiniz de yapabilirsiniz.