araclarin uzunlugu arttiginda veya egzos borusunda kivrim arttiginda genelde egzos ureticileri bu kivrimlarda veya kazan girislerinde kucuk delikler birakiyorlar. Bu deliklerin amaci egzos borusu icerisinde olusan sicak-soguk tepkimesi sonucu olusan suyun boru icerisinde kalip curumeyi minimum a indirmek icin tahliyedir. cogu zaman tislama sesi seklinde duyulmasi guc bir ses olurken, bazi durumlarda artik deligin capinin buyumesinden mi ince bir islik sesi duyulabilir. Subarunun egzos sistemini detayli olarak hic incelemedigim icin bu tahliye deliklerinden emin degilim.
Uzun zaman once sirket araci olarak kullandigim lincoln towncar da bazi geceler eve gidecek gucum olmadiginda arac icerisinde klima/kalorifer acik uyurdum. sabaha karsi kalktigimda ise sanki birisini boguyorlar gibi bir ses duyuyordum.birazcik gaza basinca egzosdan su disariya cikiyordu. ne zaman araci yag degisimi icin ustaya goturdum ve ona durumu soyledim. Bana bu tahliye deliklerinden bahsetti ve aracin altinda gosterdi.
birkac ornek resim buldum.
(03-08-2018, Saat: 11:13)memotzi demiş ki: Günaydın. Forester alacaksanız bu tür seslere hazırlıklı olun forumlarda da en çok seslerden bahsedilir Forester için. Egzostan gelen ıslık sesi de en meşhur seslerdendir. Çoğu foresterda vardır ve susturucudan gelir bildiğim kadarıyla herhangi bir zararı yoktur hatta bir süre sonra hoşunuza dahi gidebilir. Diğer ünlü seslerimiz ise uzun yolculuklardan sonra motor bloğundan gelen çıtırtı sesi (bayılırım ), yan cam üçgenlerden gelen rüzgar sesi (çözümleri vardır google a yazarsanız çıkar) vede 140-150 km hızdan sonra ön cam altından gelen rüzgar-uğultu sesi. Ses çoktur anlicanız caponlarda, subaruda vede özellikle eski kasa foresterda.
uzun yol sonucu olusan ses butun araclarda vardir. manifold,katalitik konvertor, motora yakin bolgedeki egzos borularinin sogumasi sirasinda ortaya cikar. genelde bu ses motora en yakin noktalarda olur. subaruda motor blogundan geliyor hissini vermesindeki sebep, manifold motorun altinda ve uzerinde isi kalkani oldugu icin sogumasi daha uzun zaman aliyor. ayrica bu isi kalkani da sicakliktan etkileniyor ve o da ekstra ses yapiyor. Merkezi kalorifer sistemlerinde de gece kazan sondugunde benzer sesi duyabilirsiniz.
Ucgen camlardan gelen ses buyuk ihtimalle fitillerin arayi kapatmamasi veya zayif olmasindan dolayi ruzgarin itmesi sonucu olusan acilmanin sesidir. Bazi durumlarda kapinin ayarinin milimetrik kaymasi da bu sesi yapabilir. 2010 yilindaki beetle imin aynasi kirildiginda kapiyi menteseden ayirdiktan sonra yerine takarken milimetrik kaydirmam sonucu olmustu. tesadufen boya izlerini farkedip vidalari gevsetip izlerin yerine getirince sorunu cozmustum.
On cam altindan gelen sesin sebebi kullanilan silecegin cesidi ve silecek kolunun pozisyonu olsa gerek. Eger silecek kolu kaporta hizasinin biraz uzerinde kaliyorsa aerodinomikten dolayi ruzgar silecek kolu ile bosluk arasina girer ve ses yapar.O yuzden bircok aracta silecek kaporta altinda kalacak yerde gizlenir veya yan citalar icinde dikey pozisyonda gizlenir. klasik metal silecekler varken sesi legacy de duyuyordum. sonra muz mu ne denilen silecekleri kullaninca ses azalmisti.