Yüksek km li subarularda özellikle turbolu versiyonlarda km ye bağlı olarak motorda aşınma meydana geliyor. Bu aşınma arttıkça motorda yağ boşluğu dediğimiz boşluk çoğalıyor. İnce yağlar bu boşluğu kapatmada zorlaniyor. Bunu arabayı çalıştırır çalıştırmaz geç sönen yağ lambasindan anlayabiliriz. Bu boşluğu en güzel kapatan yağ 10/60 olarak artık tescillenmis durumda. 5/40 5/50 vs olabilir ama bu motorun iç durumuna göre risk teşkil edebilir. Sonuçta biz yağın eksiltme durumuna göre karar veriyoruz. Eksiltme segmanlarla alakalı bir durum iken boşluk olayı hem segman hemde yataklarla alakli. Biz genelde yağ eksiltme yapmaz ise doğru yağ seçimi yaptığımızı düşünüyoruz ama aslında durum daha farklı.
Yeni rektefiye olmuş turbolu motorlar ile yüksek km turbolu motorlara yaz kış 10/60 öneriyor ustalar. İzmir'de yaşayan bir üyemiz vardı motor yaptırdı burada ona da dediler ki 5/50 de koyabiliriz ama ikinci yağ degisimine gelince koyalım şimdilik 10/60 koyup gonderelim. Yani isin garanti kısmı oluyor 10/60