(02-09-2018, Saat: 17:34)Gürbenç demiş ki: Bu olayın mantıgı nedir onu anlamadım sıcaklıga göre çalışsa bu sıvı termostadan ayarlar hep sarı yapılabilir. Basınçla alakalı olsa yine aynı yolla çözüm olabilir biraz aldatmaca gibime geliyor En bilindik soru yağ ve su birbirine karışmışmı buna dair yag kapagı veya radyatör kapagında izler varmı termostad ve radyatör kapagını degiştirin. tavsiyem veya radyatör kapagını degiştirin termostadı bir müddet çıkarın
Başta ucuz yollu çözümlerle başlasaydınız keşke çok aceleci davrandınız geçmiş olsun da bu saatten sonra aracı satmanıza anlam veremedim satıp yeni alacagınız araç bildiginiz araçtan daha iyi olamaz biraz keyfini sürün bence
(02-09-2018, Saat: 11:36)adymnsubaru demiş ki: Conta yanığı testlere itibar etmelimiyiz.arkadaşlar çokça yaşanan bir sorunu ben de yaşıyorum. forumda benzer konuları okudum ..ben de rampalarda hararet yükselme sorunu var.triger yeni-devirdaim yeni.radyatör ve ya başka yerlerde sızıntı yok..termostat -fan çalışıyor... sorun 15 gündür var ve sadece son iki gündür hafif su eksiltme var...günlük kullanımda sürekli dolaşsam da sorun yok ..ykuş tırmanırken ibre yükseliyor.depo kapagı da yeni sayılır...son olara bir ekspertiz merkezinde test uygulandı..motor suyuna bir sıvı konuldu 10 dk dolaşıp sıvı çıkarıldı(jelatin içinde) renk limon sarı olması gerekiyormuş ama benimki turuncu kırmızı arası..adam buna göre kaçak var conta yanığı baslamış dedi.buna dayalı deneyimi olan var mı
Bununda boş iş oldugunu anladık sayenizde boşuboşuna motor açtırdılar size
(02-09-2018, Saat: 17:34)Gürbenç demiş ki: Bu olayın mantıgı nedir onu anlamadım sıcaklıga göre çalışsa bu sıvı termostadan ayarlar hep sarı yapılabilir. Basınçla alakalı olsa yine aynı yolla çözüm olabilir biraz aldatmaca gibime geliyor En bilindik soru yağ ve su birbirine karışmışmı buna dair yag kapagı veya radyatör kapagında izler varmı termostad ve radyatör kapagını degiştirin. tavsiyem veya radyatör kapagını degiştirin termostadı bir müddet çıkarın
Başta ucuz yollu çözümlerle başlasaydınız keşke çok aceleci davrandınız geçmiş olsun da bu saatten sonra aracı satmanıza anlam veremedim satıp yeni alacagınız araç bildiginiz araçtan daha iyi olamaz biraz keyfini sürün bence
@adymnsubaru Mahmut Bey’in acele etmesi değilki oradski kendine ustayım ditenlerin yanlış teşhisi @Gürbenç Yok conta yanmış yok blok çatlamış.Fotoğraf gönderiyorlar fotonun söyledikleri sorunla alakası yok.Bir sürü sitres ve masrafa soktular Mahmut Bey i.Foruma ulaşıpta sorunu iletince ilk anda dedi @nitro37 motoru açtırmayın diye ama Mahmut Bey bu arada açtırmıştı Sizin aracı en son Antepteki usta mı topladı Adıyamanda mıntoplandı Mahmut Bey?Maalesef iş bilmez ustaların elindeki kaçıncı kurban.Umarım bundan sonra sorun çıkmaz.Uzun süre binersiniz.
Evet forumla taniştugimizda bazı şeyler başlamıştı,,,olan oldu artık,sonuç itibari ile aracımın contası da sapasağlam ve yeni çıkmıştı,anladım ki Adıyaman'da ki usta sağlam çıktı,zaten baştan demişti RADYATOR diye,..Şu an belli birşey var araç çok düzgün.Toplayan usta Adıyaman'da ,daha önce Forester kullanmış,boxer motor yapmiß hakim biri.biz test merkezinin kurbanı olduk sadece
(21-10-2018, Saat: 21:49)adymnsubaru demiş ki: Evet forumla taniştugimizda bazı şeyler başlamıştı,,,olan oldu artık,sonuç itibari ile aracımın contası da sapasağlam ve yeni çıkmıştı,anladım ki Adıyaman'da ki usta sağlam çıktı,zaten baştan demişti RADYATOR diye,..Şu an belli birşey var araç çok düzgün.Toplayan usta Adıyaman'da ,daha önce Forester kullanmış,boxer motor yapmiß hakim biri.biz test merkezinin kurbanı olduk sadece
Adıyaman'da ki kapakçı kötü idi,motor ustam sağlam,,,sadece G,Antep'te kapak ve subapları yapılmıştı,Artık binsemde satssam da gonül rahatliği var şükür,,
(21-10-2018, Saat: 20:59)Gürbenç demiş ki:
(02-09-2018, Saat: 17:34)Gürbenç demiş ki: Bu olayın mantıgı nedir onu anlamadım sıcaklıga göre çalışsa bu sıvı termostadan ayarlar hep sarı yapılabilir. Basınçla alakalı olsa yine aynı yolla çözüm olabilir biraz aldatmaca gibime geliyor En bilindik soru yağ ve su birbirine karışmışmı buna dair yag kapagı veya radyatör kapagında izler varmı termostad ve radyatör kapagını degiştirin. tavsiyem veya radyatör kapagını degiştirin termostadı bir müddet çıkarın
Başta ucuz yollu çözümlerle başlasaydınız keşke çok aceleci davrandınız geçmiş olsun da bu saatten sonra aracı satmanıza anlam veremedim satıp yeni alacagınız araç bildiginiz araçtan daha iyi olamaz biraz keyfini sürün bence
(02-09-2018, Saat: 11:36)adymnsubaru demiş ki: Conta yanığı testlere itibar etmelimiyiz.arkadaşlar çokça yaşanan bir sorunu ben de yaşıyorum. forumda benzer konuları okudum ..ben de rampalarda hararet yükselme sorunu var.triger yeni-devirdaim yeni.radyatör ve ya başka yerlerde sızıntı yok..termostat -fan çalışıyor... sorun 15 gündür var ve sadece son iki gündür hafif su eksiltme var...günlük kullanımda sürekli dolaşsam da sorun yok ..ykuş tırmanırken ibre yükseliyor.depo kapagı da yeni sayılır...son olara bir ekspertiz merkezinde test uygulandı..motor suyuna bir sıvı konuldu 10 dk dolaşıp sıvı çıkarıldı(jelatin içinde) renk limon sarı olması gerekiyormuş ama benimki turuncu kırmızı arası..adam buna göre kaçak var conta yanığı baslamış dedi.buna dayalı deneyimi olan var mı
Bununda boş iş oldugunu anladık sayenizde boşuboşuna motor açtırdılar size
(21-10-2018, Saat: 21:49)adymnsubaru demiş ki: Evet forumla taniştugimizda bazı şeyler başlamıştı,,,olan oldu artık,sonuç itibari ile aracımın contası da sapasağlam ve yeni çıkmıştı,anladım ki Adıyaman'da ki usta sağlam çıktı,zaten baştan demişti RADYATOR diye,..Şu an belli birşey var araç çok düzgün.Toplayan usta Adıyaman'da ,daha önce Forester kullanmış,boxer motor yapmiß hakim biri.biz test merkezinin kurbanı olduk sadece
(21-10-2018, Saat: 21:49)adymnsubaru demiş ki: Evet forumla taniştugimizda bazı şeyler başlamıştı,,,olan oldu artık,sonuç itibari ile aracımın contası da sapasağlam ve yeni çıkmıştı,anladım ki Adıyaman'da ki usta sağlam çıktı,zaten baştan demişti RADYATOR diye,..Şu an belli birşey var araç çok düzgün.Toplayan usta Adıyaman'da ,daha önce Forester kullanmış,boxer motor yapmiß hakim biri.biz test merkezinin kurbanı olduk sadece
Adıyaman'da ki kapakçı kötü idi,motor ustam sağlam,,,sadece G,Antep'te kapak ve subapları yapılmıştı,Artık binsemde satssam da gonül rahatliği var şükür,,
(21-10-2018, Saat: 20:59)Gürbenç demiş ki: Başta ucuz yollu çözümlerle başlasaydınız keşke çok aceleci davrandınız geçmiş olsun da bu saatten sonra aracı satmanıza anlam veremedim satıp yeni alacagınız araç bildiginiz araçtan daha iyi olamaz biraz keyfini sürün bence Bununda boş iş oldugunu anladık sayenizde boşuboşuna motor açtırdılar size
Evet gürbenç haklısın.biraz benim de titizluğim ve test merkezinin saçma yönlendirmesi oldu,
(21-10-2018, Saat: 21:49)adymnsubaru demiş ki: Evet forumla taniştugimizda bazı şeyler başlamıştı,,,olan oldu artık,sonuç itibari ile aracımın contası da sapasağlam ve yeni çıkmıştı,anladım ki Adıyaman'da ki usta sağlam çıktı,zaten baştan demişti RADYATOR diye,..Şu an belli birşey var araç çok düzgün.Toplayan usta Adıyaman'da ,daha önce Forester kullanmış,boxer motor yapmiß hakim biri.biz test merkezinin kurbanı olduk sadece
(21-10-2018, Saat: 21:49)adymnsubaru demiş ki: Evet forumla taniştugimizda bazı şeyler başlamıştı,,,olan oldu artık,sonuç itibari ile aracımın contası da sapasağlam ve yeni çıkmıştı,anladım ki Adıyaman'da ki usta sağlam çıktı,zaten baştan demişti RADYATOR diye,..Şu an belli birşey var araç çok düzgün.Toplayan usta Adıyaman'da ,daha önce Forester kullanmış,boxer motor yapmiß hakim biri.biz test merkezinin kurbanı olduk sadece
Adıyaman'da ki kapakçı kötü idi,motor ustam sağlam,,,sadece G,Antep'te kapak ve subapları yapılmıştı,Artık binsemde satssam da gonül rahatliği var şükür,,
(21-10-2018, Saat: 20:59)Gürbenç demiş ki: Başta ucuz yollu çözümlerle başlasaydınız keşke çok aceleci davrandınız geçmiş olsun da bu saatten sonra aracı satmanıza anlam veremedim satıp yeni alacagınız araç bildiginiz araçtan daha iyi olamaz biraz keyfini sürün bence Bununda boş iş oldugunu anladık sayenizde boşuboşuna motor açtırdılar size
(21-10-2018, Saat: 21:49)adymnsubaru demiş ki: Evet forumla taniştugimizda bazı şeyler başlamıştı,,,olan oldu artık,sonuç itibari ile aracımın contası da sapasağlam ve yeni çıkmıştı,anladım ki Adıyaman'da ki usta sağlam çıktı,zaten baştan demişti RADYATOR diye,..Şu an belli birşey var araç çok düzgün.Toplayan usta Adıyaman'da ,daha önce Forester kullanmış,boxer motor yapmiß hakim biri.biz test merkezinin kurbanı olduk sadece Adıyaman'da ki kapakçı kötü idi,motor ustam sağlam,,,sadece G,Antep'te kapak ve subapları yapılmıştı,Artık binsemde satssam da gonül rahatliği var şükür,,
Evet gürbenç haklısın.biraz benim de titizluğim ve test merkezinin saçma yönlendirmesi oldu,
Satma nedenim biraz daha karakter olarak tanıdığım ,bazı yönlerden kendim de yorum yapabileceğim araç almak,,ben hep İsveç araba kullandım genellikle,,,yani alıskanlik meselesi,zaten bir aciliyeti yok biniyorum forestere,
Merhaba tüm yazışmaları okuyunca 2 noktayı merak ettim. 1. Motor erken ve gereksiz açılmış olarak yorum yapan arkadaşlar. Silindir kapağının herhangi bir bölümünde su kanalına ulaşmış bir çatlak olan motor için ideal açılma zamanı nedir? Siz silindir kapağı çatlak ve sorunu giderilmemiş bir aracı almak istermisiniz? CS Motor Test bu çatlağı tespit ederek yanlış mı yapmıştır? 2. Silindir kapağındaki çatlak giderildikten sonra rampada hararet artışının çok azaltığını Radyatörün de değişmesinden sonra rampada hararet sorunun tamamen giderildiği sonucundan motoru boşuna açtık sorun sadece radyatörde imiş sonucuna nasıl vardınız? Radyatördeki tıkanıklık nedeniyle silindir kapağının yeterince soğutulamaması çatlağa neden olmuş olabilir mi? Çatlak çıkan silindir kapağı tamir edilmeyip sadece radyatör değişse idi aracınızdaki su eksiltme sorunu hararet vb. giderilecekmiydi?
(29-10-2019, Saat: 00:49)CS Motor Test demiş ki: Merhaba tüm yazışmaları okuyunca 2 noktayı merak ettim. 1. Motor erken ve gereksiz açılmış olarak yorum yapan arkadaşlar. Silindir kapağının herhangi bir bölümünde su kanalına ulaşmış bir çatlak olan motor için ideal açılma zamanı nedir? Siz silindir kapağı çatlak ve sorunu giderilmemiş bir aracı almak istermisiniz? CS Motor Test bu çatlağı tespit ederek yanlış mı yapmıştır? 2. Silindir kapağındaki çatlak giderildikten sonra rampada hararet artışının çok azaltığını Radyatörün de değişmesinden sonra rampada hararet sorunun tamamen giderildiği sonucundan motoru boşuna açtık sorun sadece radyatörde imiş sonucuna nasıl vardınız? Radyatördeki tıkanıklık nedeniyle silindir kapağının yeterince soğutulamaması çatlağa neden olmuş olabilir mi? Çatlak çıkan silindir kapağı tamir edilmeyip sadece radyatör değişse idi aracınızdaki su eksiltme sorunu hararet vb. giderilecekmiydi?
Hocam tekrar hoşgeldiniz. Şimdi sizin testinizin söz konusu araçta işe yaramasi ve olasi bir çatlağı tespit edebilmesi için, söz konusu çatlağın su kanalına ulaşmış olması gerekir. Söz konusu araçta sizin testinizden sonra silindir kapağında çatlak olduğu ve contanin yanmaya basladigi söylenmiş. Araç sahibi buna istinaden motor kapağını actirmis ve buji yataginda çatlak olduğunu tespit etmiştir. Şimdi Buji yataginda ki bir çatlağın sizin testiniz ile belirlenebilmesi için çok derin olması ve su kanalına ulaşması lazımdır. Böyle bir çatlak var ise zaten teste gerek kalmadan boxer motorlarda araçta tekleme, kompresör düşüklüğü, gaz yememe, gaz tepkisinde gecikme gibi sorunlar ile kendini göstermektedir. Söz konsusu araçta bu belirtiler yoktur. Sadece hararet yükselmesi ve su eksiltmesi yaşanmıştır. LPG li boxer motorlarda LPG kaynaklı hararet yükselmesi sürekli yaşanan da bir olaydır. Bunun için her LPG'li Subaru sahibi LPG takıldıktan yada takılmadan önce araçlarında ki tüm sogutma sistemini elden geçirmesi zorunludur. Genelde daha büyük radyatör ile bu sorun ortadan kaldırılır. LPG li subarularda subap ayarı ve değişimi motor inmeden ve kapaklar açılmadan yapılamamaktadır. Dolayısı ile LPG li bir Subaru sahibi ortalama 50 bn km bir kapaklarını zaten açtırmak zorunda kalmaktadır . Bizim erken motoru açtırmıssiniz sözümüz işte bu subap değişimi veya ayarı için aracın zaten yakın zamanda motor kapağını açtıracak olmasıdır. Yine subarular da özellikle LPG li olanlarda buji yatak çatlağı yüksek ısıdan dolayı çokça yaşanan bir durumdur. Bunun için subap değişimi sırasında buji yatakları özellikle kontrol edilir. Sizin testinizden sonra araç sahibi aracinin motor kapağını actirmis ve çatlak buji yatagi olan kapağı yenisi ile değiştirmiş fakat buna rağmen önceki hararet yükselmesi ve su eksiltmesi sorunu devam etmiştir. Buda bujideki çatlağın henüz su kanalina ulaşmadığıni göstermektedir. Dolayısı ile test biraz gereksiz kalmıştır. Soğutma sistemi elden geçirildikten sonra tüm sorunlar giderilmiştir.
Silindir kapağındaki buji yuvası bölgesindeki çatlak su kanalına ulaşmış olmasa test renk değiştirmez. Zaten çatlak olup olmadığı silindir kapağı basınç testi ile tespit edilir kaldı ki çatlak olduğu tespiti yapılmış. Siz araçta tekleme , kesiklik güç kaybı vb. belirtilerin olmamasından hareket ile çatlağın yüzeysel su kanalına ulaşmamış olduğunu kabul ediyorsunuz. Fakat bu noktada yanıldığınızı bilmelisiniz. Kılcal çatlaklarda bahsettiğiniz belirtilerin tekleme zor çalışma vb. hiçbirisi çatlak belirli bir seviyeye ulaşana kadar veya o bölge gizli hararet nedeni ile hasar görene kadar gözlenmez. Başlangıç aşamasındaki çatlaklar o kadar küçük ve incedir ki ancak belirli motor yük değeri ve basınç altında sızıntı yapar. O nedenledir ki silindir kapağında çatlak olup olmadığı silindir kapağı basınç testine girince ancak kesinleşir. Örnek olayda aracın radyatörü kısmen tıkalı ve bundan dolayı hararet nedeni ile silindir kapağı çatlamış. Testimizin görevi kapak blok ve conta bütünlüğünde kaçak olup olmadığını tespit etmektir ve görevini yapmıştır. Tüm bu olgular karşısında kapaktaki çatlağı görmezden gelip kanala ulaşmadığını varsayıp test hatalı demek malesef haksızlık ve manevi tatminden öteye geçmemektedir. Testimizin sonuçları herzaman firmamızın garantisi altındadır. Konuyu açan arkadaşımız motor yapıldıktan sonra testi mutlaka tekrarlayacağını ve sonucu sizlerle paylaşacağını belirtmiş fakat böyle bir paylaşım göremedim. Silindir kapağı çatlak iken kırmızı çıkan test sonucu kapak tamir edildikten sonra nasıl çıkmış ?
(29-10-2019, Saat: 14:40)CS Motor Test demiş ki: Silindir kapağındaki buji yuvası bölgesindeki çatlak su kanalına ulaşmış olmasa test renk değiştirmez. Zaten çatlak olup olmadığı silindir kapağı basınç testi ile tespit edilir kaldı ki çatlak olduğu tespiti yapılmış. Siz araçta tekleme , kesiklik güç kaybı vb. belirtilerin olmamasından hareket ile çatlağın yüzeysel su kanalına ulaşmamış olduğunu kabul ediyorsunuz. Fakat bu noktada yanıldığınızı bilmelisiniz. Kılcal çatlaklarda bahsettiğiniz belirtilerin tekleme zor çalışma vb. hiçbirisi çatlak belirli bir seviyeye ulaşana kadar veya o bölge gizli hararet nedeni ile hasar görene kadar gözlenmez. Başlangıç aşamasındaki çatlaklar o kadar küçük ve incedir ki ancak belirli motor yük değeri ve basınç altında sızıntı yapar. O nedenledir ki silindir kapağında çatlak olup olmadığı silindir kapağı basınç testine girince ancak kesinleşir. Örnek olayda aracın radyatörü kısmen tıkalı ve bundan dolayı hararet nedeni ile silindir kapağı çatlamış. Testimizin görevi kapak blok ve conta bütünlüğünde kaçak olup olmadığını tespit etmektir ve görevini yapmıştır. Tüm bu olgular karşısında kapaktaki çatlağı görmezden gelip kanala ulaşmadığını varsayıp test hatalı demek malesef haksızlık ve manevi tatminden öteye geçmemektedir. Testimizin sonuçları herzaman firmamızın garantisi altındadır. Konuyu açan arkadaşımız motor yapıldıktan sonra testi mutlaka tekrarlayacağını ve sonucu sizlerle paylaşacağını belirtmiş fakat böyle bir paylaşım göremedim. Silindir kapağı çatlak iken kırmızı çıkan test sonucu kapak tamir edildikten sonra nasıl çıkmış ?
Hocam sizin test hatali değil boxer motorlar için gereksiz sadece. Sizin testi baz alarak ikinci el araç alımı yapılsa inanın satılacak olan subaru araçların % 90 'i sınıfta kalır. Bugün LPG de kullanılan hangi subaruyu getirirsek getirelim sizin testinizden sınıfta kalır. Çünkü hemen hemen hepsinde buji yuva çatlağı ve az da olsa contadan yüksek basınçta su kaçağı vardır. İşte benim burada sizin de dikkatinizi çekmek istediğim nokta şudur. Bizler zaten LPG li araçlarımızı bu test olsun olmasın subap sorunundan dolayı ortalama 50 bn km bir actirmak zorundayiz. İşte bu motor açılma esnasında sizin dediginiz bu conta, buji yağı ve kapak çok iyi incelenir ve sorun varsa mudehale edilir. Şimdi subaruyu hiç bilmeyen biri alacağı aracı Subaru ustasına götürmek yerine sizin testinize tabi bıraksa ve çıkacak sonuca göre alıp almama düşüncesine girse hiç biri benzinli Subaru olmadıkça aracı alamaz. Çünkü daha öncede dediğim gibi sınıfta kalır. Halbuki bu sınıfta kalan araç daha bu vaziyette ortalama 40/50 bn km daha gidecektir ve subap değişimi zamanı gelince bu mudehale yapılacaktır.
Ekteki resim de görunen buji yatagi çatlağı olan araç bu şekilde hala devam etmektedir. Çünkü çatlak henüz su kanalına ulaşmamıştır. Ulaştığı vakit zaten bir önceki mesajımda söylediğim etkileri gösterecek ve mudehale edilecektir.
Eğer çatlak su kanalına ulaşmamış ise test renk değiştirmez üstadım. Arkadaş keşke motoru yaptırdıktan sonraki test sonucunu paylaşsaymış. Suya karışan yanma gazı yok ise test konduğu gibi sarı çıkar. Subaru da bu geleneksel bir sorun ise ki 50bin de bir açmak gerekiyor diyorsunuz. Test subaru için gereksiz değil tam tersi daha gerekli. 10bin bakımında uygulayın ki başlangıç aşamasını yakalayıp hasar büyümeden müdahalenizi yaptırın. Yoksa gömlekte çatlar blokta. LPG de doğru AFR ayarı ve uzun süre üst devirlerde kullanmamak ve soğutma sisteminin hacminin (radyatör) biraz büyütülmesi 50bin km dediğiniz aralığı 100 150 bin km ye çekecektir. LPG de emisyon ışığı asla yanmamalı. Saygılar
(29-10-2019, Saat: 15:20)CS Motor Test demiş ki: Eğer çatlak su kanalına ulaşmamış ise test renk değiştirmez üstadım. Arkadaş keşke motoru yaptırdıktan sonraki test sonucunu paylaşsaymış. Suya karışan yanma gazı yok ise test konduğu gibi sarı çıkar. Subaru da bu geleneksel bir sorun ise ki 50bin de bir açmak gerekiyor diyorsunuz. Test subaru için gereksiz değil tam tersi daha gerekli. 10bin bakımında uygulayın ki başlangıç aşamasını yakalayıp hasar büyümeden müdahalenizi yaptırın. Yoksa gömlekte çatlar blokta. LPG de doğru AFR ayarı ve uzun süre üst devirlerde kullanmamak ve soğutma sisteminin hacminin (radyatör) biraz büyütülmesi 50bin km dediğiniz aralığı 100 150 bin km ye çekecektir. LPG de emisyon ışığı asla yanmamalı. Saygılar
Test sırasında rengin degismesine sebep olan şey buji yataginda ki çatlak değil deforme olmaya başlamış silindir kapak contasıdir. Buji yatagindaki catlaktan renk değişmiştir demek için çatlağın su kanalına kadar ulaşması gerekmektedir. Eğer Çatlak su kanalına ulaşmış olsa idi yukarıda bahsettiğim semptomlari araç seyir halinde iken göstermesi gerekirdi ama göstermemiş. Benim demek istediğim bugün hangi LPG li subarya bakarsak bakalım ya buji yataginda çatlak yada silindir kapak contası da deforme vardır. Biz bu arabalara bu test sonucu acil mudehale lazım aman böyle devam etme dersek o zaman erkenden motoru açtırmış ve gereksiz masrwf yaptırmış oluruz. Çünkü Subaru sahibi arkadaş zaten bu motoru ilerde açtıracak ve iki defa masraf yaptırmaktan kurtarılmış olacak. Bizde motor hararet nedeni ile piston kirma, blok çatlatma olayları yüksek HPli, alkol katkılı, araçlarda meydana gelmektedir. LPG li olanlarda araç aşırı fakire düşmüş ise hararet yükselir ve hemen önlemi alınır. Test ise yariyordur buna lafım yok ama dediğim gibi bu islem Subaruda ateş bacayı sardı gibi algılanır ve iki defa masraf yapılmış olur.
Yinede yaptırmak isteyen arkadaşlar yaptırabilir özellikle bulundukları illerde araçlarını gösterecek servis bulamayanlar için bir seçenek olabilir. Kolay gelsin iyi çalışmalar.
sanırım benim geçen yıl ki sorun konuşulmuş..yeni farkettim..öncelikle işim,mesleğim gereği sosyal medyaya fazla zaman ayıramıyorum,biraz forumu da ihmal ediyorum..Yanık conta testi olayı şöyle...geçen yıl yaz sıcağında aşırı uzun ve dik rampalarda(dağ köy yolları birkaç km uzunluktan bahsediyorum)hararet ibresi yükseliyordu,kırmızıya değmedi....ben çok pimpirikliyim ve baktırdım. tek hatam FORUMA geç katılıp araştırmak oldu..bir test firmasında o testi yaptım bana dedi ki hocam üst kapak conta yakmıştır,kesin!!!!.ustam ise bu arabanın RADYATÖEÜNÜ DEĞİŞ SORUN GİTMEZSE DÜKKANI KAPATIRIM DEDİ..ben en kötüsünü düşündündüm bu arada herşeyini de yenileri dedim ,açtırdım motoru..1-conta yeni ve yanık değil.2-dedikleri gibi kapaklarda bir yarık ,çatlak yok.(buji yuvasında minik kılcal çatlak bile denmez dedi usta.bu normal dedi)yine de mecburen yeni conta takımı,kapaklar mecburen g ,anteppte bakım-cihzala subap ayarı(subaplarımı da aydın usta ya gösterdim örijinal ve kaliteli,yeni cevabını aldım)aldığım subapları iade ettim..herşey yapıldı tekrar teste soktum HOCAM renk sarıdan bi tık koyu yani hala var ama eskisi gibi kırmızıya yakın değil dedi..BEN heyecanla aracı o yokuşlarda test ettim HARARET aynıııı.Ustaymı dinledim RADYATÖRÜ DEĞİŞTİM daha yüklü,daha uzun ve dik yokuşlar??? hararet ibremde MİLİM oynama yok..hata benim USTAYI DİNLEYİP ÖNCE RADYATÖRDEN başlamalıydım..tek tesellim aracımın subap,conta,triger herşey sıfırlandı ve sorun yok o testlere göre hareket etmenizi tavsi etmemmmmmm