(08-09-2018, Saat: 13:39)nitro37 demiş ki: Vallaha hocam catlagi bende goremedim. Yani buji yataklarindaki catlaklari zaten daha siz soylemeden önce konunun başında km bagli olarak normal olduğunu belirtmistim. Siz bizzat kapakcinizdan catlagin resmini isteyin. Eger sadece buji yatagindaki catlaklar ise sorun orasi tamir ediliyor.
(11-09-2018, Saat: 22:29)nitro37 demiş ki:
(11-09-2018, Saat: 22:24)adymnsubaru demiş ki: Daha önceki sayfada resimler yüklenmişti,Buji yuvasi çevreresinde
Buji cevresindeki çatlakların dışında baska bir yerde çatlak yokmu ?
Yani resimde görülen Buji yuvası çevresinden başka çatlak yokmuş,,ayrıca diğer kapak ise sağlanmış,G,Antep'e iyiki yollamişim.adiyamandaki kapakçığı umutlarımızı tamamen yok etmişti,,,Bu gün Antep'te ki ustayla görüştüm halletmiş, yeni subapları lastiği ve gaytlarinida alıip takmış,yarın bana yollayacak inşallah,Benim anlayamadığımız Bizim Adıyaman'da ki usta neden ikisi de çatlak dedi?,, Antep'te ki sağlam dedi,,Yalnız Nitro37 erken açtirdiğimi söylemişsin haklısın ancak açmadan bunu bilme şansımız yoktu sanırım.Herseye rağmen Nitro37 iyiki tamir kaynak işinden bahsettin ,bu vesile ile G,Antep'te bu istatistik gördüm.,,Allah razı olsun
Çatlaklar sadece görünenler,,başka sıkıntı yok. Bazı kelimeler kendiliğinden uyarlanıyor,saçma şeyler çıkarsa şimdiden pardon.
(12-09-2018, Saat: 22:05)Gürbenç demiş ki: Bunla geçmiş olsun belki sana motoru erken açtırdılar ama kafan rahat olur bundan sonrası için
Rampalarda ve sıkıştırdığnda hararet yükselmesi beni tedirgin ediyordu.biraz titizim o halde binemem araca,Tabi umarım hararet sorunu çözülür,bu arada subapları,conta,herşey yenilenmiş oldu,en azından motor konusunda kafamız rahat olur dediğin gibi.
(12-09-2018, Saat: 21:34)nitro37 demiş ki: Hallettigine sevindim. Adiyamanda ki usta ile iletisimi kesmende fayda var ne kadara mal oldu peki ?
Kaynak+her iki kapak taşlama+subap ayarları ,,1500 TL.tabi yanmamış olsa da mecburen yeni conta takicaz,,,ama en kötü çıkma kapakların teki 2000 lerde,ki onların ne kadar tamire ihtiyacı olur belli değil.En azından kapaklar ve subapları orijinal,,,yarın geliceksin ve toplanacak,usta bu gün gonderememiş,tabi motor indi_ bindi de 2000 .artık bu hafta sonu inşallah ayagimizyerden kesilir Motor toplandığında herşey yenilenmiş olacak,en azından yine hararet olursa artık motorla işimizin olmadığını aniycaz,,,sonrasında test Edip sonucu paylaşırım.ha bir de conta yanık sıvı testi tekrar yapicam,,,bakım ne renk çıkacak ve ne kadar doğru,,,Aklimdayken 20_21 temmuz gibi 12 00 saatlerinde Ankara dan gölbaşina 5_10 km kala bizi sollayip korna ile selam veren siyah Forester e selam,, ailece çok sevinip beğenmiştik Motor toplandığında herşey yenilenmiş olacak,en azından yine hararet olursa artık motorla işimizin olmadığını aniycaz,,,sonrasında test Edip sonucu paylaşırım.ha bir de conta yanık sıvı testi tekrar yapicam,,,bakım ne renk çıkacak ve ne kadar doğru,,,Aklimdayken 20_21 temmuz gibi 12 00 saatlerinde Ankara dan gölbaşina 5_10 km kala bizi sollayip korna ile selam veren siyah Forester e selam,, ailece çok sevinip beğenmiştik
(12-09-2018, Saat: 22:05)Gürbenç demiş ki: Bunla geçmiş olsun belki sana motoru erken açtırdılar ama kafan rahat olur bundan sonrası için
Teşekkürler,,,dediğin gibi o kısımdan yana net bilgimiz olur ve uzun süre inşallah subap vs sorunları da halletmiş olduk
Şöyle diyelim o zaman. Iki kapakdan birinin buji yatagi tamir edildi, yeni conta takildi, subaplar degismedi ama ayar yapildi. Kapaklar mecbur taşlandı. Toplam 2000 bn tl odendi.
Simdi ankarada subap ayari 1000/1500 arasi. Motor indirme bindirme ve conta dahil yapıliyor. Yani fazladan 500 tl alınmış. Onuda buji yatagi tamiri vs desen nornal fiyat diyebiliriz. 1750 tl olsa iyi olurdu
(14-09-2018, Saat: 12:25)nitro37 demiş ki: Şöyle diyelim o zaman. Iki kapakdan birinin buji yatagi tamir edildi, yeni conta takildi, subaplar degismedi ama ayar yapildi. Kapaklar mecbur taşlandı. Toplam 2000 bn tl odendi.
Simdi ankarada subap ayari 1000/1500 arasi. Motor indirme bindirme ve conta dahil yapıliyor. Yani fazladan 500 tl alınmış. Onuda buji yatagi tamiri vs desen nornal fiyat diyebiliriz. 1750 tl olsa iyi olurdu
Sadece kapakçı 1500 TL. Taşlama,subap ayarı,Buji yatağı kaynak vs,,,,conta takımını ayr8ca alm8ştım,,650 TL..Motor indirme _ toplama 2000 TL.,,motor Adıyaman'da açıldı ,kapaklar G,Antep'te tamir edildi,,anladığım motor indi_ bindi bana binmiş biraz,Tabi motor komple indi,,Ankara'da da böylemi yapıyorlar bilmem.orda tamamı inmeden kapaklar ulaşabiliyorlar mı bilmiyorum
(14-09-2018, Saat: 12:25)nitro37 demiş ki: Şöyle diyelim o zaman. Iki kapakdan birinin buji yatagi tamir edildi, yeni conta takildi, subaplar degismedi ama ayar yapildi. Kapaklar mecbur taşlandı. Toplam 2000 bn tl odendi.
Simdi ankarada subap ayari 1000/1500 arasi. Motor indirme bindirme ve conta dahil yapıliyor. Yani fazladan 500 tl alınmış. Onuda buji yatagi tamiri vs desen nornal fiyat diyebiliriz. 1750 tl olsa iyi olurdu
Subap ayarı konusunda bazı ustalar motor tam iner derken,bazıları yanlardan o bölgeye ulaşıldığını söylüyor
Doch motorlarda uygun aparatla silindir kapaklari motor indirilmeden açılabilir. Açılıp dışarı alindiktan sonra rektefiyeciye gonderilir. O subap ayarını yapar geri gönderir vs vs . Ama motor indirilmeden silindir kapaklarini sokmesi icin uygun aparat hazirlamasi lazim onunlada kimse ugrasmak istemiyor malesef. Aslinda usta bunu başarmış olsa bile size soylemeyebilir. Sonucta daha fazla iscilik alacagi yeri kendi torpülemis olucak Ankarada genelde subap ayari için doch motorlar indirilip kapaklar sökülür
(02-09-2018, Saat: 17:34)Gürbenç demiş ki: Bu olayın mantıgı nedir onu anlamadım sıcaklıga göre çalışsa bu sıvı termostadan ayarlar hep sarı yapılabilir. Basınçla alakalı olsa yine aynı yolla çözüm olabilir biraz aldatmaca gibime geliyor En bilindik soru yağ ve su birbirine karışmışmı buna dair yag kapagı veya radyatör kapagında izler varmı termostad ve radyatör kapagını degiştirin. tavsiyem veya radyatör kapagını degiştirin termostadı bir müddet çıkarın
Mantık şu,o poşet sadece gaz geçirgenliği olan bir yapidaymiş Test merkezindeki arkadaş beni firma mühendisi ile göruşturdu,,adam yüzde yüz diyor,hatta kaçak ya da yanık dediği motoru açsınlar aksi halde tum masrafları karşilarim diyor,ben de şuphe ettim, ama yaptiğiği açıklama beni tatmin etti,,,yarın aracımı aldığımda tekrar o poşetten koydurup denicem,,,sonucu gorucez
Bakin arkadaslar bu olayin en basinda dedim zaten. Araclar km ve lpg li kullanima bagli olarak silindir hattinda ve buji yataklarinda deforme olucaktir illaki. Ama bu contayi yakmaya kadar hemen gitmez.
Simdi arkadaşimizin arabasi icin conta yanmaya baslamis hatta catlak vs var dediler. Motor acildi ve benim dedigim bulguya rastlandi neydi o buji yataklari catlak cikti bir ikisinde. Çoğunuzun motorunda suan zaten catlakdir oralar deforme olmustur. Erken kapak acip masraf etmeyin boşuna. Subap ayari gerektiği zaman zaten açılacak o zaman yaptirirsiniz .