(14-12-2019, Saat: 23:19)sea demiş ki: Çıkan bujileri kaç km. kullanmıştınız acaba?
Bende 25bin km oldu. Evveliyatını bilmiyorum. 30-35 bin km diye tahmin ediyorum. Ama oksijen sensörü bozuk olarak ve afr ayarı olmadan kullanılmış, zengin -fakir karışımda çalışmış olabilir.
Bujileriniz Iridium yani en dayanıklısından. Aslında 100 bin km. dayanmaları gerekli. LPG nedeniyle ömürleri yarı yarıya kısalsa 50 bin km. gitmeleri gerekir.
LPG'li araçlar için ısıya biraz daha dayanıklı (daha soğuk çalışan) bujileri öneriyorlar. NGK'da 7 serisi 6 serisine göre daha soğuk buji imiş. Sizin bujinizin (iridium) 7 serisindeki karşılığı hangisi bilmiyorum ama bir altı olan platinum serisindeki karşılığının PFR7G ya da PFR7B olduğunu sanıyorum.
Ben geçen sene ikinci silindirde ateşleme sorunu yaşamıştım. (Forumda konusu vardır.) Acaba bobin midir diye düşünürken en ucuz seçenek olan buji değişimi ile başlayıp, şansıma, sorunu çözmüştüm. Doğru buji olan, en dayanıklı iridium yerine NGK'nın standart serisinin soğuk (ısıya dayanıklı) bujilerinden BKR7EIX taktım. Yaklaşık 25 bin km.dir sorunsuz kullanıyorum ama sanırım yakında değiştirmem gerekecek. Diğer arkadaşlara da öneririm.
Son olarak, o vakitler buji ile ilgili (kendim için) tuttuğum notumu belki lazım olur düşüncesiyle sizlerle de paylaşıyorum. (Eksiği, yanlışı olabilir.):
Buji NGK PFR6G (NGK sitesine göre PFR6B) (İngiltere'de yüksek ısıya maruz kalanlara PFR7B öneriliyor. (Bunlar platinum buji) Ancak sanırım BKR7EIX en uygunu/doğrusu!!! (Bu standart buji) Eğer iridium (en dayanıklı) buji istersem ILFR6B almam lazım. NGK'nın uygun LPG bujisi ise LPG 1 Stock No. 1496 // Denso marka olanı PK20PR-P8, aynısının iridyum olanı IK20. Bosch markada ise (standart buji) 0242240650. Youtube'da çok detaylı/profesyonel bir motor rektefiyesinde BKR7E kullandıklarını gördüm.
Hakikaten TSE yazıyor, çinliler suçunu bize yıkacak : ) Mehmet Akif bey buji değişimini kendiniz mi yaptınız? Videolarda gördüm yanda olmaları ve dar alandan dolayı baya zahmetli. Bende de aynen sizin ifade ettiğiniz gibi subaru ile birlikte mekanik - elektronik merakım kat kat artı. Az da olsa tecrübelerim alet edavat ve el yatkınkığım da var. Sanayide çıraklara teslim edeceğime bir çok şeyi kendim yapmadan yanayım. Bu arada mesafe olarak yakınız, umarım bir gün görüşürüz.
(15-12-2019, Saat: 00:02)Grencar demiş ki: Hakikaten TSE yazıyor, çinliler suçunu bize yıkacak : ) Mehmet Akif bey buji değişimini kendiniz mi yaptınız? Videolarda gördüm yanda olmaları ve dar alandan dolayı baya zahmetli. Bende de aynen sizin ifade ettiğiniz gibi subaru ile birlikte mekanik - elektronik merakım kat kat artı. Az da olsa tecrübelerim alet edavat ve el yatkınkığım da var. Sanayide çıraklara teslim edeceğime bir çok şeyi kendim yapmadan yanayım. Bu arada mesafe olarak yakınız, umarım bir gün görüşürüz.
Buji lokması yok bende olsaydı birkaç gün sabreder girerdim. Yağmurda yağdığı için bir tamircide değiştik. Bobinleri kendim söküp takabiliyorum. Bir tık daha zor buji. Siz neredesiniz bu arada?