2 ve 4 çok ters yerde benim 3. Bobin arızası vardı hava filtresini çıkarınca ulaşımı kolaydı 1. Ve 3. Sol taraf 2. 4. Sağ tarafta arabanın önünde durduğunuz zaman
(04-12-2019, Saat: 16:26)sea demiş ki: Ben de sorun yok gibi. O tarihte bujiler değiştikten sonra bir daha olmadı diyebilirim. Yaklaşık 25 bin km. yaptım.
Lakin arada bir (bazen birakaç ayda bazen birkaç haftada bir) bir saniyeliğine kendisini hatırlatıyor. Örneğin bugün tek bir kere yaptı. Yalnız dışarıda hava soğuk ve kar yağıyor. Sanırım LPG sisteminin zafiyeti de burada unsur.
Teşekkür ederim. Benimki de deneme yanılma olacak. Eski sahiplerinin ve buradaki ustaların söylediklerine itimat etmiyorum. Ayrıca sizin de belirttiğiniz gibi 100bin gitmesi beklenen buji bile 25 bin gitmiş. Sadece ben 25 bin km oldu kullanıyorum aracı. Değişmekte fayda var bence.
(04-12-2019, Saat: 16:42)Berk Hato demiş ki: 2 ve 4 çok ters yerde benim 3. Bobin arızası vardı hava filtresini çıkarınca ulaşımı kolaydı 1. Ve 3. Sol taraf 2. 4. Sağ tarafta arabanın önünde durduğunuz zaman
yeni taktırdıgım atiker grand sisteminde aldıgım saatten beri ilk gazda titreme sorunu var. 2003xt lpgciler buji dedi,değiştirdik sorun devam. afr yapalım dediler,biraz düzeldi ama geçmedi Başka bir lpgci hava alıyor ondan dedi,evet kablodan hava alıyormuş,yeni gaz kablosu taktılar ama geçmedi.Tekleme her zaman değil bazen oluyor,mesela ışıklarda beklerken,bazen dur kalklarda.
Benzinde hiç sorun yok,ama lpg ilk kalkışta problem var,lpg'de 200'le gitsem yine sorunsuz.Normal bir serviste baktık,ateşleme arızası görünmedi pc'de. Subap ayarı bozuk dendi ama öncesinde bobin oldugundan emin olmak istiyorum,tanesi 650TL'dedi usta ,alırsak ve sorun çözülmezse iadesi olmaz dedi.
1 haftalıgına yedek,çıkma ,sağlam bobin gönderebilecek bir forumdaş var mıdır?İstanbul/Üsküdar'dayım İşimiz bitince geri kargolayalım olmaz mı
(30-11-2020, Saat: 22:30)mcse2k3 demiş ki: yeni taktırdıgım atiker grand sisteminde aldıgım saatten beri ilk gazda titreme sorunu var. 2003xt lpgciler buji dedi,değiştirdik sorun devam. afr yapalım dediler,biraz düzeldi ama geçmedi Başka bir lpgci hava alıyor ondan dedi,evet kablodan hava alıyormuş,yeni gaz kablosu taktılar ama geçmedi.Tekleme her zaman değil bazen oluyor,mesela ışıklarda beklerken,bazen dur kalklarda.
Benzinde hiç sorun yok,ama lpg ilk kalkışta problem var,lpg'de 200'le gitsem yine sorunsuz.Normal bir serviste baktık,ateşleme arızası görünmedi pc'de. Subap ayarı bozuk dendi ama öncesinde bobin oldugundan emin olmak istiyorum,tanesi 650TL'dedi usta ,alırsak ve sorun çözülmezse iadesi olmaz dedi.
1 haftalıgına yedek,çıkma ,sağlam bobin gönderebilecek bir forumdaş var mıdır?İstanbul/Üsküdar'dayım İşimiz bitince geri kargolayalım olmaz mı
Sizin aracın bobinleri ayrı ayrı mı yoksa tek bobin+kablo şeklinde mi?
Buji, bobin, supap ayarı diye araştırmaya başladığınızda zahmetli ve masraflı bir yola giriyorsunuz. LPG'den önce düzgün çalışan bir sistem LPG takar takmaz sorun çıkarıyorsa akla ilk gelen supap olmamalı. Benzinli araçlarda supap sorunu olmaz, LPG'de olur, fakat bir süre kullandıktan sonra. LPG sisteminiz daha yeni takıldıysa supap sorununuz olmamalı.
Evet elektrik tesisatındaki sorunlar LPG'de kendini daha kolay belli ediyor. O nedenle bobin veya buji ile ilgili bir sorun olabilir. Benzerleri benim de başıma gelmişti. Bobin almadan önce çıkma bobin bulup denemekte fayda var. Bulunduğunuz şehirde Subarusu olan bir arkadaş size yardım edebilir. Bazı ustaların elinde çıkma bobin oluyor zaten. Sorununuzun bobin olduğundan emin olmadan 4 x 600-700 TL bobine vermek doğru olmaz.
Zaten ilk önce bujileri kontrol etmekte fayda olabilir, zira en ucuz parça onlar. Yerleri biraz terse olduğu için ustalar buji değiştirmeyi çok sevmeyebiliyorlar. Bizim araçlarımızda iridyum buji kullanılıyor ama bunun sebebi daha iyi ateşlemeleri değil, daha uzun ömürlü olmaları. En iyi ateşleyen bujiler bakır bujilerdir, ayrıca fiyatları da ucuzdur. Buna karşılık ömürleri platin veya iridyum bujilere göre çok daha kısadır. Sırf denemek için bakır uçlu buji takmayı deneyebilirsiniz bence. Ondan sonra bobin, supap vs. diye ilerleyin.
(30-11-2020, Saat: 22:30)mcse2k3 demiş ki: yeni taktırdıgım atiker grand sisteminde aldıgım saatten beri ilk gazda titreme sorunu var. 2003xt lpgciler buji dedi,değiştirdik sorun devam. afr yapalım dediler,biraz düzeldi ama geçmedi Başka bir lpgci hava alıyor ondan dedi,evet kablodan hava alıyormuş,yeni gaz kablosu taktılar ama geçmedi.Tekleme her zaman değil bazen oluyor,mesela ışıklarda beklerken,bazen dur kalklarda.
Benzinde hiç sorun yok,ama lpg ilk kalkışta problem var,lpg'de 200'le gitsem yine sorunsuz.Normal bir serviste baktık,ateşleme arızası görünmedi pc'de. Subap ayarı bozuk dendi ama öncesinde bobin oldugundan emin olmak istiyorum,tanesi 650TL'dedi usta ,alırsak ve sorun çözülmezse iadesi olmaz dedi.
1 haftalıgına yedek,çıkma ,sağlam bobin gönderebilecek bir forumdaş var mıdır?İstanbul/Üsküdar'dayım İşimiz bitince geri kargolayalım olmaz mı
Sizin aracın bobinleri ayrı ayrı mı yoksa tek bobin+kablo şeklinde mi?
bobinler tek tek hocam.
@sea bakır uçlu buji konusunu hiç duymamıştım deneyebiliriz teşekkürler.
Bu arada Lpg sonrası bu sorun için buji değişimine 600 TL verdim,biraz fazla değil mi yoksa normal mi sizce? Subap konusu hiç aklımda yoktu ama bir ihtimal olarabilir diye bir ustamız söyledi,ama lpg daha 1 aylık oldugundan subapa hiç ihtimal vermiyorum,geçmişten bir sorunları yoksa.İnşallah yoktur,masrafı bizi çok üzer
Aracın orijinal bujileri 450-500 TL civarı tutar diye tahmin ediyorum. Sökme takmasıyla 600'e yaklaşabilir.
Faydalı olması dileğiyle buji ile ilgili zamanında kendim için araştırıp bir kenara not ettiklerimi paylaşıyorum. Aracım 05 XT. Sizin aracınızın bilgileri aynı veya farklı olabilir:
Buji NGK PFR6G (NGK sitesine göre NGK PFR6B = NGK 3500) (İngiltere'de yüksek ısıya maruz kalanlara PFR7B = NGK 4853 öneriliyor. (Bunlar platinum buji) Ancak sanırım BKR7EIX (yani NGK 2667 - bu kodla ara!!) en uygunu/doğrusu!!! (Eğer standart buji almak istersem - ki bunlar bakır olduğu için daha iyi ateşleme yapıyor ama 10-15 bin km'de bir ömrü bitiyor- o zaman NGK 6962 veya NGK 4644 almalıyım.) Eğer iridium (en dayanıklı) buji istersem ILFR6B almam lazım. NGK'nın uygun LPG bujisi ise LPG 1 Stock No. 1496 // Denso marka olanı PK20PR-P8, aynısının iridyum olanı IK20. Bosch markada ise (standart buji) 0242240650. Youtube'da çok detaylı/profesyonel bir motor rektefiyesinde BKR7E kullandıklarını gördüm. Şuradaki açıklamalar faydalı: https://forums.nasioc.com/forums/showpos...ostcount=7
(01-12-2020, Saat: 11:32)Salih demiş ki: Sizin aracın bobinleri ayrı ayrı mı yoksa tek bobin+kablo şeklinde mi?
bobinler tek tek hocam.
@sea bakır uçlu buji konusunu hiç duymamıştım deneyebiliriz teşekkürler.
Bu arada Lpg sonrası bu sorun için buji değişimine 600 TL verdim,biraz fazla değil mi yoksa normal mi sizce? Subap konusu hiç aklımda yoktu ama bir ihtimal olarabilir diye bir ustamız söyledi,ama lpg daha 1 aylık oldugundan subapa hiç ihtimal vermiyorum,geçmişten bir sorunları yoksa.İnşallah yoktur,masrafı bizi çok üzer
Ayrı ayrı ise bende var. Daha önce şüphe üzerine değiştirmiştim ben ama sağlam diye biliyorum çıkanlar. Göndereyim isterseniz..
Merhaba arkadaş aracım 2006 atmosferik Prins LPG Li. Sorunum şuki 1. Silindir ateşleme hatası verdi LPG de kullanırken lpg yi kapatıp arızayı sildim usta benzinde kullan dedi benzinde kullandım birazda zorladım arıza ışığı yanıp sönmeye başladı yavaşladım durdum arabada titreme var. Stop edip çalıştırdım arıza ışığı sönmüş normal çalıştı titreme kesildi. İki gün sonra IŞIK yine yandi rölantide titreme var hemen arıza koduna baktım aynı arıza p0301 1. Silindir ateşleme kesti gibi bişey. Usta bujiden olabilir dedi değiştirdim( NGK 6481 ILFR6) arızayı sildik yarım gün kullandım benzinde arıza ışığı yine yandı aynı hata usta bobinden olabilir düşüncesiyle 1 ve 2 numaralı bobinlerin yerlerini değiştirdi bakalım sorun bobinmi diye 1-2 saat kullandım arıza ışığı yandı rölantide stop etmeye başladı geç marş aldı titreme çok fazla motor yerinden çıkacak sanki dik yokuşta gaza sonuna kadar basmama rağmen araba zar zor çıktı. Usta yan sanayi bobin takmış dışarda ateşleme var ama yerine takıyorum araba marş almıyor diyor. Eskileri takıyorum onlar zar zor çalıştırıyor diyor. Evet arkadaşlar bana yardımcı olun lütfeN orjijinaller tanesi 1000 tl yan sanayi 250 TL ben ne alayım sorun ne olabilir. Usta ne olacak bilmiyor
(15-12-2020, Saat: 23:55)HSRNATES demiş ki: Merhaba arkadaş aracım 2006 atmosferik Prins LPG Li. Sorunum şuki 1. Silindir ateşleme hatası verdi LPG de kullanırken lpg yi kapatıp arızayı sildim usta benzinde kullan dedi benzinde kullandım birazda zorladım arıza ışığı yanıp sönmeye başladı yavaşladım durdum arabada titreme var. Stop edip çalıştırdım arıza ışığı sönmüş normal çalıştı titreme kesildi. İki gün sonra IŞIK yine yandi rölantide titreme var hemen arıza koduna baktım aynı arıza p0301 1. Silindir ateşleme kesti gibi bişey. Usta bujiden olabilir dedi değiştirdim( NGK 6481 ILFR6) arızayı sildik yarım gün kullandım benzinde arıza ışığı yine yandı aynı hata usta bobinden olabilir düşüncesiyle 1 ve 2 numaralı bobinlerin yerlerini değiştirdi bakalım sorun bobinmi diye 1-2 saat kullandım arıza ışığı yandı rölantide stop etmeye başladı geç marş aldı titreme çok fazla motor yerinden çıkacak sanki dik yokuşta gaza sonuna kadar basmama rağmen araba zar zor çıktı. Usta yan sanayi bobin takmış dışarda ateşleme var ama yerine takıyorum araba marş almıyor diyor. Eskileri takıyorum onlar zar zor çalıştırıyor diyor. Evet arkadaşlar bana yardımcı olun lütfeN orjijinaller tanesi 1000 tl yan sanayi 250 TL ben ne alayım sorun ne olabilir. Usta ne olacak bilmiyor