Bir süredir ufak bir sorunum vardı. Nasıl geliştiğini ve gelinen noktayı paylaşmak istiyorum:
Yaz sonuna doğru arabamda (05 Forester XT) ışıklarda beklerken ilk 30 saniyeden sonra anlık titreme başladı. Titreme, 5-6 sn. normal, tireme şeklinde. Yalnız bunu her zaman yapmıyordu. Benzinde de yapmıyordu. 2-3 hafta kadar önce bu soruna rampa çıkarken çok hafiften tekleme eklendi. Bunu da her zaman değil, bazen yapıyordu. 4-5 gündür de düz yolda giderken tekleme yapmaya başladı araç.
Cumartesi günü hem tanışmak hem de LPG sistemini göstermek için @"Kayra Otogaz" Dursun beye gittim. Bu sorunları anlatıp, benzinde olmadıklarını söyleyip, LPG'den olup olmayacağını sordum. Kendisi sağolsun aracın LPG sistemini inceledi, epeyce ayarladı. LPG'den kaynaklanan bir sıkıntı olmadığını sorunun ateşleme sistemi olduğunu söyledi.
Kendisinin yanından ayrıldıktan sonra çevre yolundan eve dönerken (gayet sakin kullanımda) araç gene tekleme yapmaya başlayınca sorunu iyice tetiklemek için aracı sıkıştırdım. Bunun üzerine P0302 hatası verdi araç. Bu 2. silindirde ateşleme sorunu var demek.
Bugün Arıcan Subaru Raci ustaya gittim. Aracı bilgisayara bağladı, hareket halinde kontrol ettik. Rölantideki titremenin ve hareket halindeki teklemenin 2. silindir olduğunu gördük. Yalnız 1 ve 4. silindirde de çok hafiften ateşleme hataları oluyor. (Bu o silindirlerden mi kaynaklanıyor yoksa 2'deki sorun onları da mı etkiliyor bilemem.) Benzinde kullanımda hiçbir silindirde ateşleme sorunu olmuyor.
Raci usta bujileri ne zaman değiştirdiğimi sordu; önceki sahibinin 195 binde değiştirdiğini söylediğini söyledim. (Araç 218 binde.) Buna bağlı olarak bobinlerden şüphelendi. Bobinler set olarak değişiyormuş. Tanesi 780 TL sanırım.
Durum bu. Arabamın motoruna 3.000 - 3.500 TL sıkışmış gibi görünüyor. Elbette tamir zamanı geldiğinde söküp bakacağız buji mi, bobin mi diye.
Sökülüp bakılmadan belli olmaz tabi. İnşallah bujidir bujilerden birinin tırnağı çatlak veya zayıflamış olabilir yani km azlığının bir önemi yok. Sökülüp bakılması lazım önce bujiler sonra bobin ve tesisatları tek tek incelenip ondan sonra sorunun kaynağı bulunmalı ezbere sipariş vermeyin sakin
Benzinde motor kusursuz çalışıyor. Raci usta supaptan olsa benzinde de hafiften olurdu dedi. Ateşleme avans ayarına bakıp bakmadığını bilmiyorum. Nasıl bakılıyor? Usta bilgisayardan ateşlemelere baktı gördüğüm kadarıyla. 2. silindir LPG'de belirgin hata veriyordu. 1 ve 4 de nadiren. Benzinde hata veren silindir yoktu.
Şu anda bobin değişimi yapamam. Biraz beklemem lazım. Malum ekonomideki sıkılaşma herkes gibi beni de etkiledi. Araç bu hali ile beni yolda bırakır mı diye sordum ustaya, bırakmaz dedi. Tekleme beni rahatsız ediyor ama aracın gidişinde hissedilir bir değişiklik yapmıyor. Zaten her zaman da tekleme olmuyor. (Lakin son bir haftadır arttı.)
(25-12-2018, Saat: 00:09)sea demiş ki: Benzinde motor kusursuz çalışıyor. Raci usta supaptan olsa benzinde de hafiften olurdu dedi. Ateşleme avans ayarına bakıp bakmadığını bilmiyorum. Nasıl bakılıyor? Usta bilgisayardan ateşlemelere baktı gördüğüm kadarıyla. 2. silindir LPG'de belirgin hata veriyordu. 1 ve 4 de nadiren. Benzinde hata veren silindir yoktu.
Şu anda bobin değişimi yapamam. Biraz beklemem lazım. Malum ekonomideki sıkılaşma herkes gibi beni de etkiledi. Araç bu hali ile beni yolda bırakır mı diye sordum ustaya, bırakmaz dedi. Tekleme beni rahatsız ediyor ama aracın gidişinde hissedilir bir değişiklik yapmıyor. Zaten her zaman da tekleme olmuyor. (Lakin son bir haftadır arttı.)
Ama buji veya bobin olsa neden benzinde de hissetirmesin ki o konuyu sordunuz mu ne cevap verdi
Aliexpress'te çin malı olanlar 20-40 dolar arası fiyatlara bulunabiliyor.
Ne önerirsiniz?
(25-12-2018, Saat: 00:14)nitro37 demiş ki:
(25-12-2018, Saat: 00:09)sea demiş ki: Benzinde motor kusursuz çalışıyor. Raci usta supaptan olsa benzinde de hafiften olurdu dedi. Ateşleme avans ayarına bakıp bakmadığını bilmiyorum. Nasıl bakılıyor? Usta bilgisayardan ateşlemelere baktı gördüğüm kadarıyla. 2. silindir LPG'de belirgin hata veriyordu. 1 ve 4 de nadiren. Benzinde hata veren silindir yoktu.
Şu anda bobin değişimi yapamam. Biraz beklemem lazım. Malum ekonomideki sıkılaşma herkes gibi beni de etkiledi. Araç bu hali ile beni yolda bırakır mı diye sordum ustaya, bırakmaz dedi. Tekleme beni rahatsız ediyor ama aracın gidişinde hissedilir bir değişiklik yapmıyor. Zaten her zaman da tekleme olmuyor. (Lakin son bir haftadır arttı.)
Ama buji veya bobin olsa neden benzinde de hissetirmesin ki o konuyu sordunuz mu ne cevap verdi
Sordum. Aynı soruyu dün Dursun ustaya da sormuştum. LPG'nin oktanı yüksek olduğu için daha zor yandığını, zayıflamış ateşleme sisteminin benzinde çok hissedilmediğini ama LPG'de kendini gösterdiğini söylediler....
Ariza kodunun oldugu bobini, diger kod vermeyen bobinlerden biriyle degisip sur. Ariza kodunu sil ve sonraki ariza kodunda bak bakalim ariza kodu yer degisecek mi
Sağolun, bunu ben de düşündüm. Lakin kendim söküp takamam. Usta da bugün bobinleri ya da bujileri sökmeye çok gönüllü değil gibiydi. Bujilere bir bakalım mı dedim, onları sökmek kolay değil dedi. Üstelemedim. Bobini sökmek kolay mıdır bizim motorlarda. Öyleyse şayet mahalledeki bir ustaya değiştirttireyim yerlerini.
Aynen Sarp arkadaşımızın dediği gibi bobinlerin yerlerini değiştirerek deneme yanılma yapabilirsin. Ustalar ateşleme için öyle dediyse doğrudur. Partsaug dan alman daha iyi olur. Hem orjinal hemde garanti doğru ürün
Bobin ve bujileri sokmek zor degil. Sadece sabir ve dogru soket anahtara ihtiyac var.
bujiler icin, motorun sag ve sol tarafindaki herseyi cikartman gerekiyor. Hava filtresi kutusu, aku gibi parcalarin cikmasi gerekiyor.
Bobinler icin ihtiyac duymayabilirsiniz. Bobini yuvasina sabitleyen 10mm vidasi var. kablo soketini cikarttiktan sonra disari cekip, uc plastigi hafif bukulerek cikabilir diye tahmin ediyorum. Legacy nin buji kablolarini oyle degistirmistim.
Bujinin soket numarasi 19mm idi sanirim.
Benim tek merak ettigim, acaba buji yuvasinda yaglanma var da bobini mi etkiledigi