Merhabalar Subaru sevenler ben 2015 forester TD kullanicisiyim aracım 220.bin km 10 gün önce partikül filtresi lambasi arkasina yokuş kalkış desteği ardından dinamik sürüş lambası ve son olarak motor arıza lambası yandı usta ya sordum partikül temizlendi lambalar söndürüldü araç çekişi düzeldi aradan1 hafta geçti yine aynı alarm lambaları yandı partikül filtresi söküldü tıkalı olduğunu gördük iptal ettirdim filtreyi fakat bu sabah araç mavi beyaz duman yapmaya başladı ve hafif te turbo otme sesi geliyor içeriye egzozdan herhangi bir yağ yakıt şu gelmiyor araç çekişi iyi performans ta bir sıkıntı yok fakat aynı arıza lambaları hala yanıyor sönmedi başına gelen veya tecrübe si olan varsa Bilgi lütfen olduğum ilçede Subaru servisi yok maalesef en yakın servis 250 km
Merhaba DPF iptal işleminin bir de yazılım tarafı var, o yapıldı mı acaba? Fiziksel olarak DPF'yi iptal ettiğinizde aracın yazılımında da değişiklik yapılması gerekiyor normalde.
Düzgün bir DPF iptal yazılımı ile aracınız sağlıklı çalışacak ve arıza lambalarınız da bir daha yanmayacaktır ancak ara sıra ilk çalıştırmalarda egzozdan o mavimsi dumanı göreceksiniz. Ondan da kurtulmak istiyorsanız aracınıza yağ yakalama tankı (oil catchcan) taktırmanız gerekir ama onu da bizim servislere derseniz yüzüne muhtemleen manasız masanız bakacaklardır. Forumda yağ yakalama tankı ile ilgili konu var oradan dilerseniz bakabilirsiniz.
O gördüğünüz duman tüm dpf.i iptal olan araçlarda görülür sadece Subaru dizele özgü değildir. Karter havalandırmasından gelen yağ buharı turbodan geçer ve tüm yakıt ve mekanik sistemi dolaşır. Aracı stop ettiğinizde egzoz subaplarının başına da çöker. Siz aracı çalıştırdığınızda artık önceki sürüş dinamiklerinize göre yoğunluğu değişmekle birlikte egzozdan ilk bu yağ kalıntılarının çıktığını görüyorsunuz işte. Yağ yakalama tankı sistemdeki bu yağ buharını haztesinde toplayarak sisteme sadece hava gitmesini sağlar ve bu durumu minimize eder. Partikül filtresi varken bu dumanı göremezsiniz çünkü partikül gözenekleri bunları bir nevi örtpas eder.
Merhabalar forum arkadaşlarim çok şükür arıza lambaları ve DPF ten dumandan da kurtuldum araca küçük bir HP ve tork arttırımı yazılım yaptırdım yagida 0*30 dan 5*30 geçtim arkadaşların dediği gibi ilk çalıştırmada 5*10 saniye mavi beyaz bir duman oluyor oda abartılı değil yani sonrası çok iyi araba müthiş rahatladı yilan gibi oldu maşallah bu sorunları yaşayan dizel araçları olan arkadaşlar kesin çözüm mecbur kaldım, DPF yenisini 25000 TL dediler malesef.
Geçmiş olsun. DPF’nin yenisine 25 bin lira demişlerse ucuz. Kovid öncesi 30 binli rakamlardaydı serviste. Size verilen fiyat yan sanayi mi yoksa orijinal DPF için mi idi?
Bugun aracimi bakimdan aldigimda Cadde Motor’dan Baris ile konustum. DPF’in orijinal yenisi 150 bin TL civarindaymis. Ayrica Baris DPF’in iptal edilmesini dogru bulmadigini iletti. DPF yokken, bir de biraz yuksek devirli kullanildiginda arac fakir karisima dusuyormus ve bu da ciddi turbo problemlerine, hatta motor kirmaya kadar gidiyormus. Hatta kendisi bizzat 2 adet subaru dizel ile karsilasmis, bu dizeller DPF iptalinden sonra cok rahat gezmelerine karsin, DPF iptali sonucundan olduklarini dusundukleri sebeplerle motor kirmis.
Ben baska bir sebepten DPF iptaline karsiyim (o konuyu hic acmayalim ) ama meselenin bir de bu yonu varmis.
Şimdi arkadaşı tanımıyorum, hakkında yorum yapmayayım. Ama dpf motor dışında farklı bir bileşen. Motorun turbosuna nasıl etki ediyormuş (şaşkın yüz ifadesi) + ( kinayeli kinayeli gülme ifadesi) . Egr dese anlarım, hatta radyatör kaçağı dese anlarım ki yakıt sistemi ile alakası yok, güçle alakası var. Onlarca yıldır millet motoru rahatlatsın diye nerde ise egzozu çıkarttırır, dpf nasıl zengin karışım ve turbo problemi yapabilir? Hangi sensörü etkilesin ki zengin karışım yapsın? Maf sensörü mü? Map sensörü mü? Hadi bunların hiç birisine akıl yürütmedik, yüzlerce uygulamada bir tane bu yönde kullanıcı şikayeti olmamış, gerçek kullanıcı hem de, kaç tane dizel subaru takip etmiş, kaçında böyle bir problem olmuş ve hatta dpf kaynaklı olduğunu nereden anlamış? Evet periyodik tabloda eksikliler var 4-5 element daha var deniyor doğada ama dpf iptalinin zengin karışım yaptığı onlardan biri değil! Ha o iptal ettirenler sadece filtreyi çıkartıp yazılımı hallettirmemiştir ki onda bile “kırmak” bana abartı geliyor çünki dpf’nin çalışmasını tetikleyecek bir şey yok. Ha dpf değil de, aslında basınç sensörleri arızalıdır ve yazılım iptali yapılmamıştır. dpf olmadığı halde beyin devamlı yağa mazot karıştırıyordur ve yağ gene seyrelmiştir, burada bile , çok fazla eğer oldu farkındayım, sorumlu dpf iptali değil, kötü yapılan dpf iptalidir. Yanlış yakıt kullanırsan da motoru eline alırsın, hasbelkader dpf iptal edilmiştir. Pompacı hata hatalı yakıt benzinde değil dpf de derse ne kadar haklı olursa, bu iddialardaki haklılık payı da görünen o kadardır.
Kaldı ki dpf iptal edilince aracı euro 4 normlarına çeviriyorlar. Euro 4 dizellerde dpf yok, bundan dolayı motor kıran da yok. 1.3 multijetlerin en çok tutulanı ve uzun ömürlü olanları dpf olmayan euro 4 motorlar.