Conta celikde olsa yanıyor arkadaşlar. Ama belirtileri diğer contalar gibi olmuyor. Oturma yapıyor conta ardından da suyu geri basmaya başlıyor oturan yer. İmprezalarinda çelik conta hatta Tarkan beyin yeni alıp yaptırdığı İmpreza da çelik conta idi ama conta yakmıştı araç ve yataklara kadar inmişti hasar. Kısa zaman önce hareret yapmadığı halde aşırı ısınmadan yatak dagitan XT bile duyduk, kullandigi yağ 10/60 ve motor 10 k km önce yeni yapılmış idi. Yani çelik conta olması aslinda dezavantaj çünkü hararet yaptığıni contadan anlayamiyorsunuz. Hasar conta yakma olacak iken conta çelik olunca asiri sıcaklık başka yerlere hasar vererek kendini ortaya çıkarıyor. Buda daha fazla masraf demek
Sanırım bizim araçlarda ısı kaynakları sorunları ve ciddi masrafları önlemek/ötelemek için yapılması gerekenler ilk fırsatta radyatörü büyüttürmek, ayrıca yağ soğutucu taktırmak ve Subaru'nun önerdiği/şart koşutuğu radyatör suyuna katılan conta koruyucu sıvıyı (Holts Radweld) temin edip kullanmak. Belki bu tedbirler ısı nedeniyle sıbaplardaki uzama sorununu da geciktirir.
(02-08-2019, Saat: 15:28)sea demiş ki: Sanırım bizim araçlarda ısı kaynakları sorunları ve ciddi masrafları önlemek/ötelemek için yapılması gerekenler ilk fırsatta radyatörü büyüttürmek, ayrıca yağ soğutucu taktırmak ve Subaru'nun önerdiği/şart koşutuğu radyatör suyuna katılan conta koruyucu sıvıyı (Holts Radweld) temin edip kullanmak. Belki bu tedbirler ısı nedeniyle sıbaplardaki uzama sorununu da geciktirir.
Holt radweld servislerde vermı acaba ve kullanım amacı tam olarak nedir.. Yada yetkili servis bakımlarda bu üründen koyuyormu... Bnm araç servis bakımında soğutma sıvısı reğişimi yazıyor başka birşey yazmıyor... Yetkili servisle bi iletişim kursak nedir diyee
Holts Radweld'in Subaru markası altında satılanının adı "SUBARU Cooling System Conditioner." (Birebir aynı ürün.) Sevislerde olup olmadığını bilmiyorum ama açıkcası servislerin böyle bir ürün olduğundan ve Subarunun 2010'a kadar üretilen araçlarda bunun kullanılmasını (Amerika'da) zorunlu kıldığını bildiklerinden şüpheliyim.
Holts Randweld'i ise İngiltere'dek Amazon'dan 5 pounda yani yaklaşık 35 TL + nakliye ücretine (Plus olanını ise 8 pounda) satıyorlar ve TR'ye yolluyorlar.
(02-08-2019, Saat: 15:48)sea demiş ki: Holts Radweld'in Subaru markası altında satılanının adı "SUBARU Cooling System Conditioner." (Birebir aynı ürün.) Sevislerde olup olmadığını bilmiyorum ama açıkcası servislerin böyle bir ürün olduğundan ve Subarunun 2010'a kadar üretilen araçlarda bunun kullanılmasını (Amerika'da) zorunlu kıldığını bildiklerinden şüpheliyim.
Holts Randweld'i ise İngiltere'dek Amazon'dan 5 pounda yani yaklaşık 35 TL + nakliye ücretine (Plus olanını ise 8 pounda) satıyorlar ve TR'ye yolluyorlar.
Arkadaşlar tekrar merhaba, durumu günlerdir takip ediyorum. Öncelikle motor kaputunun iç kısmını güzelce temizledim. Sonrasında günlerdir hiç bir taşma, kaçırma, damlatma belirtisi yok. Su seviyesi normal. Radyatör ve yedek depoda yağ yok gibi; hafif kayganlık var ama o antifrize ait galiba. Araç soğuk ve sıcakken motoru çalıştırıp baktığımda yedek depoda fokurdama yok. Motor kapağı açık halde arabayı çalıştırınca suda taşma yok ama gazı belirli bir devirin üzerince çıkarınca birazcık atıyor. Yine araç soğukken il çalıştırmada (arkada bir arkadaş kontrol etti) beyaz duman ve egzozdan su atma yok. Radyatör kapağının altında tortu, birikme yok. Bu durumlar bize bir şey anlatır mı? Sıkıntı var mı yok mu ? Başka bakmam gereken şeyler var mı? Ben mi evham yapıp pimpirikleniyorum? Saygılar. Bu arada son günlerde benim konudan sonra milleti de evhamlandırdım mı nedir baya buna benzer konular görüyorum sık sık.