Öncelikle herkese sorunsuz,sıkıntısız,kazasız, keyifli sürüşler diliyorum. Bir kaç gündür hayran olarak baktığım aracımla aramız bozuldu.Aracımı 5 ay önce 162 bin km de aldım. 1 hafta önce uzun yolda hiç zorlamadan 90-100 km ortalama ile giderken düz yolda hararet yükseltti.Kırmızıya dayanmadan müdehale ettim soğuttum, varacağım yere geldikten sonra suyunu kontrol etmek için açtım, radyatörden yedek su kabına kabarcıkla birlikte su bastığını gördüm.Petek içinde suyunu tamamladım motor soğudu kapattım.Radyatör kapağını orjinali ile değiştim.1 haftadır aktif kullanıyorum hararet hiç yükselmedi.Yedek su kabımda ki ve radyatördeki seviyeyi sürekli kontrol ediyorum.Radyatörde suyum eksiliyor.50 km de 1 lt gibi bir suyum eksiliyor.Ben suyu radyatörden tamamladıkça yedek su kabım doluyor tahliyeden geri boşaltıyor. Aracımda beyaz duman atma,performans kaybı,stop etme vb bir durum oluşmadı. Aracıma cs motor conta yanık testi yaptım sonuç koyu sarı-turuncu arası çıktı. Sadece 1 kere olmak üzere sabah çalışmama oldu.Şu anda da ilk çalıştırma da geç çalışıyor.(Aküm yeni) Bu arada araç hararet yapmadan önce su motoru gibi bir çalışma sesi yapmaya başlamıştı ilgisi var mı bilmiyorum ama yazayım. Aracım 168 bin km de lpg li. Aracımda 158 bin km de triger seti, sübaplar,contalar, üst kapak contaları ve radyatör yine hararete bağlı olarak 2019 yılında değişmiş. 2019 dan 2021 e bu araç 4 bin km yapmış evet. Buraya kadar ki kısımda alakası olduğunu düşündüğüm soruna gitmek için her detayı vermeye çalıştım.Asıl soru işaretlerim buradan sonra başlıyor. Evet aracım conta yakmış olabilir, ki subarularda çelik conta var yanma değil de blok yüzeyi aşınmış, hava alıyordur muhtemelen.Ancak şu konuyu merak ediyorum.Bu araç 1 hafta içinde istanbul anadolu yakasında forumda adı sürekli zikredilen ustaların bir çoğuna gitti ve ben kendimi yolunacak kaz gibi hissetmeye başladım.Çünkü bu aracın daha soğutma sisteminde yani devirdaim, borular, radyatör,termostat gibi aksamları kontrol edilmeden” bu araca üst kapak işlemi yapılacak, contan yanık, açmadan bişey diyemem, en az 12 bin tl ve triger sübaplar işin içine girerse 20 ye gider “ ile konuşma başlıyor.Hatta ve hatta bugün avrupa yakasında 150 bin tl masrafı olduğunu idda eden bir ustayla telefonda görüştüm.Kendisi sadece yedek su kabına su basmasından yola çıkarak piston vb her parçanın değişeceğini idda etti. Yahu sandık motor ne kadar allah aşkına ? Şimdi benim aracımın contasında kaçak olabilir.Ancak bu araba conta yaktı şu kadar tutar demek yerine senin arabanda şu sorun var termostat açmamış o yüzden hararet yapmış diyecek kimseyle karşılaşamadım.Herkes motoru açma peşinde. Bu işin motoru açmadan hararetin kaynağını araştırmak,harerete neden olan olası hatalı çalışmayan parçaları bulmak motoru açmaktan daha önemli değil midir? Şimdi siz değerli forum üyelerimize danışmak istiyorum. Contam hafif kaçırıyor,en azından belirtiler onu gösteriyor.Maddi imkanlarım şu sıralar çok kötü.Bu işin alt üst rakamı nedir ?Yakın zamanda yaptıran var mıdır ? Yukarıda yazdığım sorunları yaşayan var mı? Varsa nasıl çözüme gittiğini merak ediyorum.Bazen çok ciddi rakamla ifade edilen sorunların bu forumda çok ucuza çözüldüğünü okuduk. Kendi arabamın fişlenmesi,satarken sorun olması vb bir durumdan asla korkmuyorum ,ben bu sorunu yaşayayım benden sonra ki arkadaşlarım yaşamasın düşüncesindeyim.
Not:işlerimden ve yeni baba olmamdan kaynaklı şehir dışına çıkamıyorum
Çok geçmiş olsun, Allah analı babalı büyütsün her şeyden önce. Ben çok fazla bilgi sahibi değilim bu konuda ama yazmak istedim yine de. İnşallah fazla uğraştırmadan sorun çözülür.
(07-03-2022, Saat: 20:59)hkn16 demiş ki: Çok geçmiş olsun, Allah analı babalı büyütsün her şeyden önce. Ben çok fazla bilgi sahibi değilim bu konuda ama yazmak istedim yine de. İnşallah fazla uğraştırmadan sorun çözülür.
Kardeşim geçmiş olsun. Yedek su kabına su doldurmasi iyi değil bu contanin yanık olduğuna işarettir. Ama yinede kontrol edilmesi gerekir. Bugün iki adet silindir kapak contası 2+2 = 4 Bn TL civarinda. Yağı suyu 1bn TL subap takım değişim rektefiye yine 5 -6 Bn TL civarinda belki daha fazla. Triger set devir daim vs girdiginde 12-13 Bn TL fiyat çıkması gayet normal. Parcalari kendin alabilir sadece işçilik ücretini anlaşabilirsin. Parçaları partsaug sitesinden aracının şase numarasını girerek bulup alabilirsin. Silindir kapak contasıni motor açıldıktan sonra buradan alman daha hayırlı olur çünkü kalın mi ince mi bakilmasi gerekiyor. Yukarıdaki işlemlere extra olarak sana çıkacak maliyetler motor açıldıktan sonra belli olur. Örneğin silindir kapağında oluşan bir çatlak sana yeni kapak aldırır. Yine piston segmanlarinda oluşan bir deforme sana segman veya hem piston hem segman aldirabilir. Yani sana kimse net bir fiyat veremez. En alt üst fiyatları söyleyebilir. Bu sorun öyle Termostat değişimi ile halledilemez. Sen bu harcamayı yani minimum 12 maksimum 25 Bn TL yi harcayacaksin. Önemli olan burada bu harcamayı yaptıktan sonra aynı yada benzeri bir sorunla karşılaşmamanin garantisidir. Çünkü çok gördük motor üstüne motor Yapılan subarulari. Para gidecek ama bir kere gitmesi daha önemli
(07-03-2022, Saat: 21:07)nitro37 demiş ki: Kardeşim geçmiş olsun. Yedek su kabına su doldurmasi iyi değil bu contanin yanık olduğuna işarettir. Ama yinede kontrol edilmesi gerekir. Bugün iki adet silindir kapak contası 2+2 = 4 Bn TL civarinda. Yağı suyu 1bn TL subap takım değişim rektefiye yine 5 -6 Bn TL civarinda belki daha fazla. Triger set devir daim vs girdiginde 12-13 Bn TL fiyat çıkması gayet normal. Parcalari kendin alabilir sadece işçilik ücretini anlaşabilirsin. Parçaları partsaug sitesinden aracının şase numarasını girerek bulup alabilirsin. Silindir kapak contasıni motor açıldıktan sonra buradan alman daha hayırlı olur çünkü kalın mi ince mi bakilmasi gerekiyor. Yukarıdaki işlemlere extra olarak sana çıkacak maliyetler motor açıldıktan sonra belli olur. Örneğin silindir kapağında oluşan bir çatlak sana yeni kapak aldırır. Yine piston segmanlarinda oluşan bir deforme sana segman veya hem piston hem segman aldirabilir. Yani sana kimse net bir fiyat veremez. En alt üst fiyatları söyleyebilir. Bu sorun öyle Termostat değişimi ile halledilemez. Sen bu harcamayı yani minimum 12 maksimum 25 Bn TL yi harcayacaksin. Önemli olan burada bu harcamayı yaptıktan sonra aynı yada benzeri bir sorunla karşılaşmamanin garantisidir. Çünkü çok gördük motor üstüne motor Yapılan subarulari. Para gidecek ama bir kere gitmesi daha önemli
Çok açıklayıcı ve bilgilendirici oldu abi teşekkür ederim. Araca daha önce 158 binde aynı işlem yapılmış, 10 bin km de bir böyle bir sorunun olması tesadüf olmasa gerek.Yapılan işçilikle alakalı olabilir mi ?
(07-03-2022, Saat: 21:07)nitro37 demiş ki: Kardeşim geçmiş olsun. Yedek su kabına su doldurmasi iyi değil bu contanin yanık olduğuna işarettir. Ama yinede kontrol edilmesi gerekir. Bugün iki adet silindir kapak contası 2+2 = 4 Bn TL civarinda. Yağı suyu 1bn TL subap takım değişim rektefiye yine 5 -6 Bn TL civarinda belki daha fazla. Triger set devir daim vs girdiginde 12-13 Bn TL fiyat çıkması gayet normal. Parcalari kendin alabilir sadece işçilik ücretini anlaşabilirsin. Parçaları partsaug sitesinden aracının şase numarasını girerek bulup alabilirsin. Silindir kapak contasıni motor açıldıktan sonra buradan alman daha hayırlı olur çünkü kalın mi ince mi bakilmasi gerekiyor. Yukarıdaki işlemlere extra olarak sana çıkacak maliyetler motor açıldıktan sonra belli olur. Örneğin silindir kapağında oluşan bir çatlak sana yeni kapak aldırır. Yine piston segmanlarinda oluşan bir deforme sana segman veya hem piston hem segman aldirabilir. Yani sana kimse net bir fiyat veremez. En alt üst fiyatları söyleyebilir. Bu sorun öyle Termostat değişimi ile halledilemez. Sen bu harcamayı yani minimum 12 maksimum 25 Bn TL yi harcayacaksin. Önemli olan burada bu harcamayı yaptıktan sonra aynı yada benzeri bir sorunla karşılaşmamanin garantisidir. Çünkü çok gördük motor üstüne motor Yapılan subarulari. Para gidecek ama bir kere gitmesi daha önemli
Çok açıklayıcı ve bilgilendirici oldu abi teşekkür ederim. Araca daha önce 158 binde aynı işlem yapılmış, 10 bin km de bir böyle bir sorunun olması tesadüf olmasa gerek.Yapılan işçilikle alakalı olabilir mi ?
Kardeşim anlık oluşan yada var olan ama zamanla daha da derinleşen bir çatlak buna sebep olabilir. Önceki işlemlerde radyatör termostat değişiminin yapılmış olması aracın hararetinin yukselmeyecegi anlamına gelmez. Fakir karışımda dahi hararet yukselebilir. Yani o kadar çok şeye tanık olduk ki sen içlerinde en masumane sorun yasayanlardansin. Motor içi temizleme yaptırıp yolda gelirken yatak dağıtan arabalardan tut da, sıfır parçalarla motor toplayıp yolda evine giderken segmani kapalı kaldığı için tekrar yatak dağıtan araçlara kadar. Hatta aracında hiç bir sorun yokken tamamen Keyfi olarak enjektör değişimi yapan ama yeni aldığı enjektör arızalı çıkınca fazla yakıt püskürtmesinden dolayı yatak dağıtan ne subarular gördük. O nedenle canını sıkma aracı bu şekilde zorlamadan kullan. Hararet ve su seviyesini kontrol et. Arada yağa bak hala kaygan mi ? Bu arada parçaların listesini çıkar. Ufak ufak almaya başla.
(07-03-2022, Saat: 21:15)harbiforester demiş ki: Çok açıklayıcı ve bilgilendirici oldu abi teşekkür ederim. Araca daha önce 158 binde aynı işlem yapılmış, 10 bin km de bir böyle bir sorunun olması tesadüf olmasa gerek.Yapılan işçilikle alakalı olabilir mi ?
Kardeşim anlık oluşan yada var olan ama zamanla daha da derinleşen bir çatlak buna sebep olabilir. Önceki işlemlerde radyatör termostat değişiminin yapılmış olması aracın hararetinin yukselmeyecegi anlamına gelmez. Fakir karışımda dahi hararet yukselebilir. Yani o kadar çok şeye tanık olduk ki sen içlerinde en masumane sorun yasayanlardansin. Motor içi temizleme yaptırıp yolda gelirken yatak dağıtan arabalardan tut da, sıfır parçalarla motor toplayıp yolda evine giderken segmani kapalı kaldığı için tekrar yatak dağıtan araçlara kadar. Hatta aracında hiç bir sorun yokken tamamen Keyfi olarak enjektör değişimi yapan ama yeni aldığı enjektör arızalı çıkınca fazla yakıt püskürtmesinden dolayı yatak dağıtan ne subarular gördük. O nedenle canını sıkma aracı bu şekilde zorlamadan kullan. Hararet ve su seviyesini kontrol et. Arada yağa bak hala kaygan mi ? Bu arada parçaların listesini çıkar. Ufak ufak almaya başla.
Evet şuan yavaştan araştırıyorum fiyatları vs ancak şöyle de komik bir durumla karşılaştım. Ustalara parçayı kendim alacağım dediğimde 6 bin olan işçilik 10 bin oluyor Peşine se Şöyle de bir uyarı yapıyorlar, “arabanı yaparız gidersin sorun çıkarsa parçanı sen aldın sorumluluk kabul etmem “ Daha ne diyim
(07-03-2022, Saat: 21:24)nitro37 demiş ki: Kardeşim anlık oluşan yada var olan ama zamanla daha da derinleşen bir çatlak buna sebep olabilir. Önceki işlemlerde radyatör termostat değişiminin yapılmış olması aracın hararetinin yukselmeyecegi anlamına gelmez. Fakir karışımda dahi hararet yukselebilir. Yani o kadar çok şeye tanık olduk ki sen içlerinde en masumane sorun yasayanlardansin. Motor içi temizleme yaptırıp yolda gelirken yatak dağıtan arabalardan tut da, sıfır parçalarla motor toplayıp yolda evine giderken segmani kapalı kaldığı için tekrar yatak dağıtan araçlara kadar. Hatta aracında hiç bir sorun yokken tamamen Keyfi olarak enjektör değişimi yapan ama yeni aldığı enjektör arızalı çıkınca fazla yakıt püskürtmesinden dolayı yatak dağıtan ne subarular gördük. O nedenle canını sıkma aracı bu şekilde zorlamadan kullan. Hararet ve su seviyesini kontrol et. Arada yağa bak hala kaygan mi ? Bu arada parçaların listesini çıkar. Ufak ufak almaya başla.
Evet şuan yavaştan araştırıyorum fiyatları vs ancak şöyle de komik bir durumla karşılaştım. Ustalara parçayı kendim alacağım dediğimde 6 bin olan işçilik 10 bin oluyor Peşine se Şöyle de bir uyarı yapıyorlar, “arabanı yaparız gidersin sorun çıkarsa parçanı sen aldın sorumluluk kabul etmem “ Daha ne diyim
Evet parçadan dolayı sorun çıkarsa sorumluluk sana ait olur. Buda senin alacağın bir risk
Öncelikle geçmiş olsun. Mehmet söylenmesi gereken her şeyi söylemiş. Ancak siz parçaları toparlayana kadar daha ciddi bir sorunla karşılaşmamak için Rislone Kapak Contası onarıcısı kullanabilirsiniz. Kullananlar memnun gözüküyor ama asıl sorunu kalıcı olarak çözer mi bilmiyorum. En azından size zaman kazandırır.
(07-03-2022, Saat: 22:41)furtherquiterdeeper demiş ki: Öncelikle geçmiş olsun. Mehmet söylenmesi gereken her şeyi söylemiş. Ancak siz parçaları toparlayana kadar daha ciddi bir sorunla karşılaşmamak için Rislone Kapak Contası onarıcısı kullanabilirsiniz. Kullananlar memnun gözüküyor ama asıl sorunu kalıcı olarak çözer mi bilmiyorum. En azından size zaman kazandırır.
Teşekkür ederim bunu hatırlattığınız için.Bu gibi ürünlerin (yanılmıyorsam abro diye de bir marka vardı) olası zararları ne olabilir?