Merhaba değerli forum üyeleri bugün rotil değişimi, periyodik bakım ve ziyaret amaçlı subaru park servisine giderken gebze civarlarında arabada ciddi bir sarsıntı ve tekleme başladı. Rölantide çıt çıt ses ve aşırı sarsıntı duyunca dedim ki ya bobin gitti ya buji inşallah sübap gitmemiştir dedim. Neyse ki servis yakındı Subaru park'ta bobinler bujiler test edildi en korktuğum yer geldi kompresyon testi. Arızanın 3. gözde olduğunu Subaru programına bağlanarak gördük işin ilginci hiç arıza vermemiş araba yolda giderken de check engine lambası yanıp sönmüştü bir kaç kere. 1. piston 150 bar bastı 3.piston 0.2 bar gördü büyük bir ihtimalle ya orada sübap kırıldı ya açık kaldı. Arabayı bıraktım bakalım ne çıkacak gelişmeleri paylaşırım buradan.
Araç 303.000 km de bakımları hep zamanından önce yapıldı sadece son iki bakımda blueprint hava filtresi kullanıldı gerisi hep orjinal parça yağ olarak ilk başlarda shell son 2 yıldır motul kullanıldı. 214.000km de sadece sübap ayarı yapıldı.
Geçmiş olsun Burak. Son subap ayarindan beri oldukça fazla km yapmışsın. Ortalama subap ayarindan sonra LPG de 89 bn km yapmışsın yani olacağı belli imiş. Tahminen 3. Piston gözündeki eksoz subaplarindan birinin kafası kırılmıştir.
Teşekkürler abi. Orjinal sübap ile 303.000 km bence başarı. LPG'ye ön yargı ile bakılıyor evet zararı kesinlikle var ama bir araba parası ekonomi yaptırıyor. Bugün serviste 320.000km de 2.5 WRX vardı hemde LPG'li maşallahı var
(04-02-2019, Saat: 22:34)BurakSF5 demiş ki: Teşekkürler abi. Orjinal sübap ile 303.000 km bence başarı. LPG'ye ön yargı ile bakılıyor evet zararı kesinlikle var ama bir araba parası ekonomi yaptırıyor. Bugün serviste 320.000km de 2.5 WRX vardı hemde LPG'li maşallahı var
Düzgün montaj ve doğru ayar, bilinçli kullanıcı ile birleşince tabiki LPG arabaya oldukca ekonomi yaptirir.
Burak kardeşim geçmiş olsun. Mehmetin de dediği gibi iyi km yapmışsın. Zaten hayli hayli amorti etmişsin. Keşke olmasaydı tabi ki. Bununla geçmiş olsun.
(04-02-2019, Saat: 22:34)BurakSF5 demiş ki: Teşekkürler abi. Orjinal sübap ile 303.000 km bence başarı. LPG'ye ön yargı ile bakılıyor evet zararı kesinlikle var ama bir araba parası ekonomi yaptırıyor. Bugün serviste 320.000km de 2.5 WRX vardı hemde LPG'li maşallahı var
Düzgün montaj ve doğru ayar, bilinçli kullanıcı ile birleşince tabiki LPG arabaya oldukca ekonomi yaptirir.
ama o kadar ekonomiye rağmen bu masrafada üzülüyor insan : nankördür insanoğlu diye boşuna demezler
(04-02-2019, Saat: 22:45)bahcekapiliyavuz demiş ki: Burak kardeşim geçmiş olsun. Mehmetin de dediği gibi iyi km yapmışsın. Zaten hayli hayli amorti etmişsin. Keşke olmasaydı tabi ki. Bununla geçmiş olsun.