(08-01-2019, Saat: 22:39)Yılmaz Kaptan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Forester 2001 Turbo S LPG ile çalışırken patlatma yapıyor ve çekişten düşüyor özellikle yokuşlarda
5 ay önce buji ve kablo takımı değiştirilmişti. Jaspa subaru ya gittim kablo takımı değiştirildi (650 tl ? )
sorun çözüldü denildi.Ancak subaplarda biraz sıkışma var ama 40 000 km daha idare eder denildi.
Bunun üzerine LPG ayarları için sanayida Atiker servisine gittim onların dediği ise sorun çözülmemiş bujilerin değişmesi gerekir denildi.
Ne yapacağımı şaşırmış durumdayım .Gereksiz yere mi sürekli para harcıyorum acaba.Bu arabayı seviyorum ama bakımlar konusunda çok sıkıntı yaşıyorum.Doğru dürüst ilgilenecek bir servis bulamaz mıyım.?
Geçmiş olsun . Araç benzinde bu emareleri göstermiyor ise sorun LPG karışım hatası olabilir. Şöyleki daha önceki arabalarimdan birinde başıma geldi. LPG de ayar yapıldı teste çıktık yolda araba pat pat patlıyordu özellikle yarım gaz yapıp çektiğimde bu olay gerçekleşiyordu. Bujilerim 4 tırnaklı performans bujisi idi . LPG servisi orjinal buji almalısın dedi .Aldım fakat patlama devam etti .Sonunda bir usta bulduk LPG de bir ayar yaptı patlama kesildi. Neden olarak da aracın zengin karisimda yarım gaz yapınca içerideki yakıtı tam yakamamasina bagladi.
Sizin sorun da buna benzer ama tabi subaruda subap uzaması veya yuvaların deforme olması olayı bazen benzinde kendini hiç hissettirmezken LPG de belli edebiliyor. Çekiş sorunu ve patlama olayı benzinde yaşanmıyor ise sorun LPG karışım ayarindan yada gerçekten buji yada buji kablolarında ki bir hatadan kaynaklanıyor olabilir. Üst kapak daha önce taşladı ise ve toplanma aşamasında araya konulan conta seçimi doğru kalınlıkta değilse bujiler yanma odasına daha yakın hale gelmiş olabilir. Bu durumda da araç patlatma yapabilir. Size tavsiyem önce buji ve kablosuna daha sonrada buji mesafesine baktirmaniz, gerekirse araya pul koyarak mesafeyi uzaklaştirmaniz olacak.