Merhabalar.
Bilindiği üzere her kullanıcının dikkat etmesi gereken en önemli konulardan birisi de araç sıvılarını normal seviyede tutmak ya da öyle olduklarından emin olmak. Benim gibi 20 yaşına gelmiş bir araç kullanıyorsanız bu konu iki kat daha önemli hale geliyor tabiki. Aracı aldım alalı yağ ve motor soğutma suyunu sürekli kontrol ettiğim halde şanzıman yağını hiç kontrol etmemiştim. Dün bir bakayım dedim.
Aracı çalışır durumda "P" konumunda bıraktım (ki şanzıman yağı bu şekilde kontrol ediliyor) ve kaputu açtım. Araç normal çalışma sıcaklığına gelmişti öncesinde tabi. Bilmeyenler varsa yağ çubuğu tam olarak şoför tarafında sol amortisör kulesi ile intercooler arasındaki boşlukta biraz aşağıda bulunuyor. Tam olarak marş dinamosunun üstüne denk geliyor. Bu durumda yağ çubuğunu çekip temizledim yerine tekrar oturtup geri çektiğimde yağ çubuğuna değecek kadar bile yağın kalmadığını gördüm. :f5: Normalde şanzıman yağı sıcakken yağ seviyesinin çubuk üstünde aşağıda işaretlediğim "Hot" tarafının üst işareti seviyesinde olması gerekiyor. Benimkisi çubuğa bile değmiyordu. :idea:
Aracı stop edip Dexron III standardını karşılayan Mobil Atf 320 aldım. Tabi yağı tamamlaması o kadar kolay değildi. Yağ çubuğu borusundan doldurmam gerektiğinden en uygun yöntemin bir enjeksiyon şırıngası olacağını düşündüm. Tabi biraz da serum borusu gerekti. 50 ml'lik şırınga daha önceden elimde bulunuyordu. Ucuna serum hortumu takarak hortumu da yağ çubuğundan içeri sokarak yağı 5 - 6 seferde tamamladım. Bilmiyorum daha pratik yöntemi var mı ama bence bu şekilde oldukça temiz ve pratik oldu.
Ellerim yağlı olduğu için sadece 1 tane fotoğraf çekebildim. Buyurun:
Bilindiği üzere her kullanıcının dikkat etmesi gereken en önemli konulardan birisi de araç sıvılarını normal seviyede tutmak ya da öyle olduklarından emin olmak. Benim gibi 20 yaşına gelmiş bir araç kullanıyorsanız bu konu iki kat daha önemli hale geliyor tabiki. Aracı aldım alalı yağ ve motor soğutma suyunu sürekli kontrol ettiğim halde şanzıman yağını hiç kontrol etmemiştim. Dün bir bakayım dedim.
Aracı çalışır durumda "P" konumunda bıraktım (ki şanzıman yağı bu şekilde kontrol ediliyor) ve kaputu açtım. Araç normal çalışma sıcaklığına gelmişti öncesinde tabi. Bilmeyenler varsa yağ çubuğu tam olarak şoför tarafında sol amortisör kulesi ile intercooler arasındaki boşlukta biraz aşağıda bulunuyor. Tam olarak marş dinamosunun üstüne denk geliyor. Bu durumda yağ çubuğunu çekip temizledim yerine tekrar oturtup geri çektiğimde yağ çubuğuna değecek kadar bile yağın kalmadığını gördüm. :f5: Normalde şanzıman yağı sıcakken yağ seviyesinin çubuk üstünde aşağıda işaretlediğim "Hot" tarafının üst işareti seviyesinde olması gerekiyor. Benimkisi çubuğa bile değmiyordu. :idea:
Aracı stop edip Dexron III standardını karşılayan Mobil Atf 320 aldım. Tabi yağı tamamlaması o kadar kolay değildi. Yağ çubuğu borusundan doldurmam gerektiğinden en uygun yöntemin bir enjeksiyon şırıngası olacağını düşündüm. Tabi biraz da serum borusu gerekti. 50 ml'lik şırınga daha önceden elimde bulunuyordu. Ucuna serum hortumu takarak hortumu da yağ çubuğundan içeri sokarak yağı 5 - 6 seferde tamamladım. Bilmiyorum daha pratik yöntemi var mı ama bence bu şekilde oldukça temiz ve pratik oldu.
Ellerim yağlı olduğu için sadece 1 tane fotoğraf çekebildim. Buyurun: