(28-02-2018, Saat: 09:13)nitro37 demiş ki: Mehmet bey size verdikleri fiyat teklifi sabit ise uygun fiyat verilmis. Ama sanziman acildiktan sonra suda arizali buda arizali diyerek fiyatin yukselme ihtimali var ise hic bulasmayin. Sanziman acildiktan sonra ustanin agzina bakacaksiniz cunku. Atiyorum usta tork konvertor sıyırmış yakinda bozulacak yapalım mı dediginde yapin demek zorunda kalacaksınız. Yada körükler de patlamis degismesi lazim vs gibi. Olay 3500 liradan baslar 7 bn tl ye kadar gider bu durumda. Bu fiyat olayını iyice netlestirin bence.
Teşekkür ederim. Haklısınız. Bu ihtimalleri öngördüğümden Cadde Motor'dan Barış ustaya bu kaygımı dile getirdim. Nihayetinde şanzıman kapalı bir kutu açılınca ne çıkacağı belli olmaz dedim. O da "zaten şu da değişecek bu da değişecek dersek altından kalkılmaz o masrafın" dedi. "minimal olmazsa olmazları halletmeye çalışacağız" dedi. Yapacakları işin komple revizyon olmadığını şikayetçi olduğum sabahları vitesi geç doldurma ve dönüşlerdeki titreme sorununu çözeceklerini garanti ettiklerini bunun dışındaki geçişlerdeki sorunların bir kısmının devam edeceğini de belirtti. Yine de parçalar geldiğinde aracı vermeden önce bana çıkabilecek maksimum masrafı sorup öyle girişmek niyetindeyim işe. işçilik fiyatları tabi oldukça yüksek ancak öngürülen fiyatı çok aşmadığı müddetçe ve iş de garantili ve temiz olduğu müddetçe rakam o kadar önemli değil kanaatimce. Zira bazen ucuz işler daha pahalıya mal olabiliyor.
(28-02-2018, Saat: 11:05)Cherkess demiş ki: Daha önce Sturboda şanzıman revizyonu yaptırdık. Tork konventörü tamir edildi ve Tork konventör milinin segmanı bozulup mili sıyırmıştı. Şanzıman içinde herhangi bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum solenoid valf vites geçişlerini ciddi etkiler titreme yapar ancak buna sebep olan şey şanzıman yağının eski olması filtrenin tıkalı olması da olabilir.
Bir de geçenlerde alternatör değiştiren bir arkadaşın vites geçişlerinde sıkıntı vardı ama alternatör değiştikten sonra vites geçişleri kaymak gibi oldu demişti. Bu da ihtimallerden biri tabi üzerinde durulabilir bu konunun da.
Asıl sorunum vites geçişleriyle ilgili değil aslında. Hatta bu kilometredeki bir araç için vites geçişleri kabul edilebilir düzeyde sorunlara sahip. Geç doldurmanın neden kaynaklandığına ilişkin pek çok makale okudum yurtdışı forumlarda. Genellikle alt seleneoid grubundaki bazı selenoid ve sızdırmazlık elemenalarına bağlanmış sorunlar. Titreme konusuna gelince bu daha spesifik bir sorun ve yaptığım araştırmalarda ortak kanaat "transfer clutch selenoid" olarak karşıma çıktı. Bu iki araştırma da titreme ve geç doldurma sorunları konusunda cadde motor'un tespitleri ile uyuştu. Yağ konusuna gelince size her zaman en düşük maliyetli çözüm önerisinden başlamak mantığından hareketle katılıyorum. Yalnız yağ değişimi yapılalı çok olmadığını bildiğimden bu durumu gözardı ettim başta. Yağ kalitesi farkları konusunda deneyimlerinize güveniyorum. Mutlaka geçerli deneyimleriniz olmuştur. Ancak üretici Dexron III standardını sağlaması yeterlidir diyor. Piyasada bu standardı sağlayan bilindik bir markayı almak çok da sorun olmaz diye düşünüyorum. Şanzıman yağ filtresi ise normal şartlarda periyodik değişim gerektiren bir filtre olmamasına rağmen yeni. Ama tabi öngörülen maliyet çok olursa en azından şansımı bu önerilerinizle bir denemekten de geri durmam bilginiz olsun.
(28-02-2018, Saat: 09:46)Mapavri demiş ki: Bencede ofiyatlara buişin altından çıkamazsınız iş arabalarımın tecrübemi anlatayım yakın zamanda motor yaptırdım yazın 12 13 bin tutar dediler 30 bin tuttu grank silindir kapağı bile değişmedi ekstra eksantrik milinin biri bide katalizör derken şanzumanda sukoyverdi tork yükselince yine aynı 12 13 dediler açtılar türbün yanık tamir edilse böyle biarabaya olmaz dedik sipariş verdik türkiyede bulamadılar 9 bin lira almanyadan geldi vs onunda şanzuman beyni değişmediği halde 23.5 bin tuttu beyinde 7.8 bin değişse 30 ugeçerdi senbide yetkili servisten bahsediyorsun saat ücretlerine iki kat zam geldi bence sen onu direk şanzuman cıyla görüşüşsen daha ucuza çıkar Ankarada vardır tavsiyeyle gideceğin Arkadaşlar sana söyler türbünü tamir ettirirsin 30 40 bin gider tahminimce belki ozaman dediğin paralara çıkarsın
30 40 bin km
çok büyük rakamlar bunlar. O paralara yurt dışından çok az km yapmış düzgün bir motor ve bir de şanzıman getirtilebilirdi. :s yoksa ben mi çok iyimserim.
(28-02-2018, Saat: 11:23)nitro37 demiş ki:
Buda istanbulda bunada forumdan bahsedin
Çok teşekkürler. Verdiğiniz numaraları bu işe başlamadan önce mutlaka arayacağım.