Aracı "Knock Sensörü" için hazır PC'ye bağlamışken (bunu bir önceki açtığım başlıkta yazmıştım) eş zamanlı verileri de kontrol etmek istedim bu gün. Autocom'un her ne kadar arayüzünü beğenmiyor olsam da teker teker inceledim araç çalışıyorken ecu'dan gelen bilgileri. Bu esnada bir kaç şey dikkatimi çekti. Paylaşmak istiyorum.
Bunlardan bir tanesi potansiyometre'nin rölanti pozisyonundaki voltajı idi. (0,44 V çıktı) Normal şartlarda potansiyometrenin rölantide 0,50V'a ayarlı olması gerekiyor diye biliyorum zira diğer araçlarımın tamir el kitaplarında bu şekilde görüyor ve hep bu şekilde ayarlıyordum. Subaru tamir el kitabında bu kısmı henüz okumadığım için dokunmak istemedim potansiyometreye.
İkinci dikkatimi çeken şey ise emme sıcaklığını Ecu'nun -40 derece göstermesiydi.
Genellikle sıcaklık sensörlerinin bağlantılarının kopması durumunda görülen değerler bu şekilde olduğundan emme manifoldu üstünde sıcaklık sensörü aradım. Gözüme benzer bir sensör çarpmayınca repair manuali de incelmediğimden Maf sensörü üstüne entegre edilmiş olabileceği ihtimali ile zaten temizlemeyi de düşündüğümden maf sensörünü söktüm. Oldukça kirliydi belki de yıllardır hiç temizlenmemişti. Her ne kadar zarar vereceğini düşünenler olsa da balata spreyi kullandım zira şimdiye kadarki hiç bir araçta balata spreyinin zarar verdiğini görmedim. Ancak maf üstünde açıkta duran herhangi bir termistör görmedim. Normalde sıcaklık ölçmek için kullanılan termistörler maf sensörlerinde açıkta durur ancak benim maf'ta sadece kütle ölçer devresi vardı sadece ve termistör için ayrılmış olduğunu düşündüğüm yer boştu. aşağıda yerini işaretledim) Konu hakkında bilgisi olan var mı acaba? S-turbolarda iat maf'a mı entegre yoksa emme manifoldu üzerinde başka bir yerde mi bulunuyor? Bazı araçlarda hava filtresi kutusunun üstünde de olabiliyor ama dikkatli bakmadım benimkine.
Bunlardan bir tanesi potansiyometre'nin rölanti pozisyonundaki voltajı idi. (0,44 V çıktı) Normal şartlarda potansiyometrenin rölantide 0,50V'a ayarlı olması gerekiyor diye biliyorum zira diğer araçlarımın tamir el kitaplarında bu şekilde görüyor ve hep bu şekilde ayarlıyordum. Subaru tamir el kitabında bu kısmı henüz okumadığım için dokunmak istemedim potansiyometreye.
İkinci dikkatimi çeken şey ise emme sıcaklığını Ecu'nun -40 derece göstermesiydi.
Genellikle sıcaklık sensörlerinin bağlantılarının kopması durumunda görülen değerler bu şekilde olduğundan emme manifoldu üstünde sıcaklık sensörü aradım. Gözüme benzer bir sensör çarpmayınca repair manuali de incelmediğimden Maf sensörü üstüne entegre edilmiş olabileceği ihtimali ile zaten temizlemeyi de düşündüğümden maf sensörünü söktüm. Oldukça kirliydi belki de yıllardır hiç temizlenmemişti. Her ne kadar zarar vereceğini düşünenler olsa da balata spreyi kullandım zira şimdiye kadarki hiç bir araçta balata spreyinin zarar verdiğini görmedim. Ancak maf üstünde açıkta duran herhangi bir termistör görmedim. Normalde sıcaklık ölçmek için kullanılan termistörler maf sensörlerinde açıkta durur ancak benim maf'ta sadece kütle ölçer devresi vardı sadece ve termistör için ayrılmış olduğunu düşündüğüm yer boştu. aşağıda yerini işaretledim) Konu hakkında bilgisi olan var mı acaba? S-turbolarda iat maf'a mı entegre yoksa emme manifoldu üzerinde başka bir yerde mi bulunuyor? Bazı araçlarda hava filtresi kutusunun üstünde de olabiliyor ama dikkatli bakmadım benimkine.