Arkadaslar merhabalar,
Bu konu subaru ile alakali degil. Fakat yine de buraya yazmak istedim. Subarunun sanzuman baglanti vs sini bilmedigim icin belki bilen birisi benzer veya degil diye soyleyebilir.
Yakin bir dostum; toyotayi almadan onceki aracimi, arac ihtiyaci oldugu icin benden almisti. Tum bakimlari eksiksizdi ve inat ugruna degistirmistim. Neyse, arac 1 seneden biraz fazladir kendisinde ve sorunsuz suruyordu. Nisan ayi gibi beni aradi. arac 60mil i gecemiyor. Aradan zaman gecti 40 mil i gecemiyor ve ariza isigi yaniyor. Suan korona var gelip kodu okutamam. bekle bakariz. Neyse ortalik duzelmeye baslayinca gidip ariza kodu okutacakti, tamirciye gitmis kodu okutmak icin $110 para istemis (hintli arkadas). bende kendisine kizdim neden suraya gidip ucretsiz okutmuyorsun diye. tabi gitmeye calisti ama gidemedi. Benimde bahce peyzaji isim vardi yorgun argin obd2 yi alip evine gittim ve kodu okuttum.
Ariza nasil birsey?
- Arac "D" modunda gidiyor ama vites degistirmiyor. devir yukseliyor hiz artiyor ama vites degismiyor. vitesi "S" moduna alamiyorsun veya +/- kullanamiyorsun. D veya R ye alinca aracta vurma oluyor. Arac gidiyor ama 40 mil gecmiyor.
Ariza kodu ne diyor?
Turkcesi; sanzuman, motor ile iletisime gecemiyor. Motor devrini yakalayamadigi icin sarsintili calisiyor.
Acaba sebeni nedir?
Sebebi, Sanzuman Kontrol Karti. Ama olmayabilir de. yani sanzumani acmaya gerek kalmayabilir de. O aracta, kontrol karti sanzuman icinde ve soketi sanzumanin disinda. soket uzerinde 2 tane o ring var ve zamanla sicaktan dolayi(sanzuman yag sicakligini dusunun) yapisi bozuluyor, eriyor veya izolasyonu yapamiyor. Bu kart ile sanzuman disi arasinda yaklasik 1cm kadar bosluk var ve bu boslugu bu soket kapatip kopru vazifesi yapiyor. yani soketin bir kismi sanzuman yagiyla temas ediyor ki, o ring sayesinde yag soketlere gelmiyor. Ama oring ozelligini yitirince yag soketin icine geliyor.
Eger sansliysaniz, soketi sanzumani sokmeden degisip $15-20 gibi bir ucrete 15-20dk da kurtarabiliyorsunuz. Eger bu sekilde uzun sure surulmusse, o zaman sanzuman acilip kart degisiliyor ki, yag vs de degismesi gerekiyor.
Arac suan kapida yatiyor. soketi sokunce baktim icindeki 4 tane pin resmen yag icinde kalmis. temizledim ve yenisini taktim ama sorun gitmedi. simdi servisten parca fiyati soracam ve buyuk ihtimalle sanzumani acip, karti degistirecem.
Simdi bunlari neden anlattim?
Her zaman soyledim ve soylemeye devam ediyorum. Her sanzuman vuruntusu, sanzumanin arizali oldugu, rektefiye yapilmasi gerektirdigini soylemez. Dikkat edersiniz yukarida birsey yazdim. Sanzuman, motor ile iletisime gecemiyor. Bu demek oluyor ki, motordaki bir ariza sanzumanin saglikli calismasini onleyebilir ve sanzuman arizasi diyebilir. Sanzuman kapali bir kutu ve kaziklanmak icin (para kazanmak icin) harika bir parcadir. En ufak vuruntu, sanzuman inecek. Ama inmez ve $15-20 lik parca degisir ki, musteriye $1000-2000 sanzuman indi denilir.
Subaruda sanzuman ve motor baglantisi nasil bilmiyorum. Eger sanzuman uzerinde soket varsa, bu soketleri sokup kontrol etmek cebiniz icin iyi olabilir. Yag kacagi, paslanma, su temasi ...vs.
NOT: Bilgi amacli paylasilmistir. Butun sorumluluk, uygulamayi yapan kisiye aittir.
Bu konu subaru ile alakali degil. Fakat yine de buraya yazmak istedim. Subarunun sanzuman baglanti vs sini bilmedigim icin belki bilen birisi benzer veya degil diye soyleyebilir.
Yakin bir dostum; toyotayi almadan onceki aracimi, arac ihtiyaci oldugu icin benden almisti. Tum bakimlari eksiksizdi ve inat ugruna degistirmistim. Neyse, arac 1 seneden biraz fazladir kendisinde ve sorunsuz suruyordu. Nisan ayi gibi beni aradi. arac 60mil i gecemiyor. Aradan zaman gecti 40 mil i gecemiyor ve ariza isigi yaniyor. Suan korona var gelip kodu okutamam. bekle bakariz. Neyse ortalik duzelmeye baslayinca gidip ariza kodu okutacakti, tamirciye gitmis kodu okutmak icin $110 para istemis (hintli arkadas). bende kendisine kizdim neden suraya gidip ucretsiz okutmuyorsun diye. tabi gitmeye calisti ama gidemedi. Benimde bahce peyzaji isim vardi yorgun argin obd2 yi alip evine gittim ve kodu okuttum.
Ariza nasil birsey?
- Arac "D" modunda gidiyor ama vites degistirmiyor. devir yukseliyor hiz artiyor ama vites degismiyor. vitesi "S" moduna alamiyorsun veya +/- kullanamiyorsun. D veya R ye alinca aracta vurma oluyor. Arac gidiyor ama 40 mil gecmiyor.
Ariza kodu ne diyor?
Turkcesi; sanzuman, motor ile iletisime gecemiyor. Motor devrini yakalayamadigi icin sarsintili calisiyor.
Acaba sebeni nedir?
Sebebi, Sanzuman Kontrol Karti. Ama olmayabilir de. yani sanzumani acmaya gerek kalmayabilir de. O aracta, kontrol karti sanzuman icinde ve soketi sanzumanin disinda. soket uzerinde 2 tane o ring var ve zamanla sicaktan dolayi(sanzuman yag sicakligini dusunun) yapisi bozuluyor, eriyor veya izolasyonu yapamiyor. Bu kart ile sanzuman disi arasinda yaklasik 1cm kadar bosluk var ve bu boslugu bu soket kapatip kopru vazifesi yapiyor. yani soketin bir kismi sanzuman yagiyla temas ediyor ki, o ring sayesinde yag soketlere gelmiyor. Ama oring ozelligini yitirince yag soketin icine geliyor.
Eger sansliysaniz, soketi sanzumani sokmeden degisip $15-20 gibi bir ucrete 15-20dk da kurtarabiliyorsunuz. Eger bu sekilde uzun sure surulmusse, o zaman sanzuman acilip kart degisiliyor ki, yag vs de degismesi gerekiyor.
Arac suan kapida yatiyor. soketi sokunce baktim icindeki 4 tane pin resmen yag icinde kalmis. temizledim ve yenisini taktim ama sorun gitmedi. simdi servisten parca fiyati soracam ve buyuk ihtimalle sanzumani acip, karti degistirecem.
Simdi bunlari neden anlattim?
Her zaman soyledim ve soylemeye devam ediyorum. Her sanzuman vuruntusu, sanzumanin arizali oldugu, rektefiye yapilmasi gerektirdigini soylemez. Dikkat edersiniz yukarida birsey yazdim. Sanzuman, motor ile iletisime gecemiyor. Bu demek oluyor ki, motordaki bir ariza sanzumanin saglikli calismasini onleyebilir ve sanzuman arizasi diyebilir. Sanzuman kapali bir kutu ve kaziklanmak icin (para kazanmak icin) harika bir parcadir. En ufak vuruntu, sanzuman inecek. Ama inmez ve $15-20 lik parca degisir ki, musteriye $1000-2000 sanzuman indi denilir.
Subaruda sanzuman ve motor baglantisi nasil bilmiyorum. Eger sanzuman uzerinde soket varsa, bu soketleri sokup kontrol etmek cebiniz icin iyi olabilir. Yag kacagi, paslanma, su temasi ...vs.
NOT: Bilgi amacli paylasilmistir. Butun sorumluluk, uygulamayi yapan kisiye aittir.