Arkadaşlar Özellikle 200bin kilometreyi geçmiş olan Subarularda karşılaşıldığını tahmin ettiğim bir sorun var, rölantide titreme problemi. Önceki aracım 4 ileri otomatikti. Şimdiki kullandığım araç CVT, yaklaşık 1 senedir ışıklarda vites D konumunda beklerken olan, cam kaldırma, uzun farı açma, kapıları kitleme gibi durumlarda artan boşa alınca bir nebze olsun rahatlayan bir titremesi vardı. Motor kulaklarındandır dedik. Kulakları sipariş verdik, gelince taktık ama titreme arttı gibi. Hatta Raci usta daha çıkmadan sanki arttı gibi titreme dedi. Biraz kullanalım otursun sonra tekrar bakarız dedik. Geçmeyince şanzıman kulağını da değiştirdim. Ama titreme aynen devam ediyordu. Raci ustanın tahmini tork konvertörün türbininden olabileceği ile ilgiliydi. Ankara'ya gidene kadar ışıklarda uzun bekleyeceksem N'ye alıp soruna geçici bir çözüm bulmaya çalışıyordum.
Geçen facebook'ta gezerken yabancı bir Outback sayfasında benzer şikayeti olan birinin sorusuna yapılan yorumda bu sorunun sadece CVT değil 6MT olanlarda da olduğunu FreeSSM ile rölanti devir sınırını 150 artırmanın sorunu çözdüğünü öğrendim. Kaybedecek neyim var diye denemeye karar verdim.
Yaptığım ayarlamaların ekranı bu şekilde:
![[Resim: Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg]](https://i.ibb.co/7J0mVs4L/Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg)
![[Resim: Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg]](https://i.ibb.co/DDj2k0pT/Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg)
Rölantiyi +150 ile 800 rpm sınırına çıkarınca aracın titremesi geçti. 2 gündür ben de araçtakiler de titremenin azaldığını farkettik. Hatta 25 ten başlayıp 150ye kadar artırdım. En düşük 150 yapınca düzeldi. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Aracın durur halden kalkışı da daha canlı oldu.
FreeSSM ve kablosu olanların denemelerini tavsiye ederim. Geri bildirimlerinizi beklerim.
Herkese kazasız problemsiz sürüşler dilerim.
Geçen facebook'ta gezerken yabancı bir Outback sayfasında benzer şikayeti olan birinin sorusuna yapılan yorumda bu sorunun sadece CVT değil 6MT olanlarda da olduğunu FreeSSM ile rölanti devir sınırını 150 artırmanın sorunu çözdüğünü öğrendim. Kaybedecek neyim var diye denemeye karar verdim.
Yaptığım ayarlamaların ekranı bu şekilde:
![[Resim: Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg]](https://i.ibb.co/7J0mVs4L/Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg)
![[Resim: Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg]](https://i.ibb.co/DDj2k0pT/Whats-App-Image-2025-02-15-at-18-12-53.jpg)
Rölantiyi +150 ile 800 rpm sınırına çıkarınca aracın titremesi geçti. 2 gündür ben de araçtakiler de titremenin azaldığını farkettik. Hatta 25 ten başlayıp 150ye kadar artırdım. En düşük 150 yapınca düzeldi. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Aracın durur halden kalkışı da daha canlı oldu.
FreeSSM ve kablosu olanların denemelerini tavsiye ederim. Geri bildirimlerinizi beklerim.
Herkese kazasız problemsiz sürüşler dilerim.





