Arkadaşlar Merhaba,
Biliyorsunuz sahip olduğumuz araçların bir çoğu 10 yaşın üzerinde. Bir kısmının geçmişini biliyoruz ama çoğunluk olarak önceki bakımlarının kalitesi konusunda emin olamıyoruz. Benim aracım da 2010 model Outback. Her ne kadar önceki sahipleri bakımlarını bilinen yerlerde yaptırmış ve antifrizli kullanmış olsa da, aracı aldığımdan beri 1 defa radyatör değişti. Bir defa da contadan subap ayarı yapıldı. Subap ayarı yapılalı 2 yıl olmasına rağmen araçta birkaç aydır lamba yakmasına ve su eksiltmesine neden olmayan ancak benim sürekli monitörize ettiğim için farkettiğim bir ısı artışı problemi mevcut. Sıcaklık motor yükteyken azami 100-110 oluyor ve motor rahatladığında hızlıca eski haline (90-95 aralığına) dönüyor.
Geçen haftalarda sanayide radyatör bacaklarından biri kırıldığı için su sızdırdığından dolayı radyatör değişti. Sonrasında kontrol ettiğimde radyatör üst hortumunun gergin ve sıcak, alt hortumun ise soğuk olduğunu gördüm. Önceki conta muhabbetinde olduğu gibi olası nedenleri; radyatör kapağı, termostat, devirdaim olarak düşündük. Kalorifer peteği aklımıza geldi ancak hem sıcak olması hem de her iki tarafa eşit üflemesi nedeniyle elemiştik.
Dün sanayide termostatı değiştik fakat araç gene 105 civarı çalışıyordu. Usta ben bunu çözemedim, şimdilik termostatı çıkaralım sen bir çaresine bak dedi.
Bursa'dan Arif Ustanın numarası vardı. Hem problemi danışmak hem de bir yolum düştüğünde aracı göstermek için kendisi ile konuştum. Aklıma gelen durum "2 sene önceki gibi conta sıkıntı çıkarmaya başladı, bir göstereyim gerekirse subap ayarı da yapılsın"dı. Arif Usta "Hocam birkaç defa başımıza geldi senin sorun kalorifer peteğinden olmasın." dedi. Kalorifer peteği sıcak dedim. Üsteledi "Araç ısındıktan sonra kaloriferi açarsan içeriyi hamam gibi yapması lazım." dedi. Bizimki hamam ne kelime anca bahar serinliği oluyor, o da HI açarsam. Karşıda klimacı vardı. Yoğun olduğu için birkaç gün sonraya randevu verdi. O da "Siz kalorifer girişi çıkışlarını boruyla birleştirin, düzelirse zaten sorunun sebebi anlaşılır. Aracınızı da sorunsuz kullanmış olursunuz." dedi.
Ustaya söyledim. Kalorifer giriş çıkışını birleştirdik. Ve sorunumuz çözüldü. Artık bundan sonra ilk fırsatta peteği temizletip kalorifere giriş çıkışını düzelteceğiz. Araç sürekli antifrizli kullanılmasına rağmen yaşa bağlı korozyon ve tıkanıklık oluyor demek ki.
Bu arada Özgür Hocanın temizlik yöntemini de iki defa yapmıştım. Demek ki o bile çok fayda etmemiş.
Hararet sorununun sebebinin tespiti açısından büyük masraflara girmeden önce kendiniz yapabileceğimiz bir uygulama olarak bunu da ekleyelim.
Hepinize kazasız problemsiz sürüşler dilerim.
Biliyorsunuz sahip olduğumuz araçların bir çoğu 10 yaşın üzerinde. Bir kısmının geçmişini biliyoruz ama çoğunluk olarak önceki bakımlarının kalitesi konusunda emin olamıyoruz. Benim aracım da 2010 model Outback. Her ne kadar önceki sahipleri bakımlarını bilinen yerlerde yaptırmış ve antifrizli kullanmış olsa da, aracı aldığımdan beri 1 defa radyatör değişti. Bir defa da contadan subap ayarı yapıldı. Subap ayarı yapılalı 2 yıl olmasına rağmen araçta birkaç aydır lamba yakmasına ve su eksiltmesine neden olmayan ancak benim sürekli monitörize ettiğim için farkettiğim bir ısı artışı problemi mevcut. Sıcaklık motor yükteyken azami 100-110 oluyor ve motor rahatladığında hızlıca eski haline (90-95 aralığına) dönüyor.
Geçen haftalarda sanayide radyatör bacaklarından biri kırıldığı için su sızdırdığından dolayı radyatör değişti. Sonrasında kontrol ettiğimde radyatör üst hortumunun gergin ve sıcak, alt hortumun ise soğuk olduğunu gördüm. Önceki conta muhabbetinde olduğu gibi olası nedenleri; radyatör kapağı, termostat, devirdaim olarak düşündük. Kalorifer peteği aklımıza geldi ancak hem sıcak olması hem de her iki tarafa eşit üflemesi nedeniyle elemiştik.
Dün sanayide termostatı değiştik fakat araç gene 105 civarı çalışıyordu. Usta ben bunu çözemedim, şimdilik termostatı çıkaralım sen bir çaresine bak dedi.
Bursa'dan Arif Ustanın numarası vardı. Hem problemi danışmak hem de bir yolum düştüğünde aracı göstermek için kendisi ile konuştum. Aklıma gelen durum "2 sene önceki gibi conta sıkıntı çıkarmaya başladı, bir göstereyim gerekirse subap ayarı da yapılsın"dı. Arif Usta "Hocam birkaç defa başımıza geldi senin sorun kalorifer peteğinden olmasın." dedi. Kalorifer peteği sıcak dedim. Üsteledi "Araç ısındıktan sonra kaloriferi açarsan içeriyi hamam gibi yapması lazım." dedi. Bizimki hamam ne kelime anca bahar serinliği oluyor, o da HI açarsam. Karşıda klimacı vardı. Yoğun olduğu için birkaç gün sonraya randevu verdi. O da "Siz kalorifer girişi çıkışlarını boruyla birleştirin, düzelirse zaten sorunun sebebi anlaşılır. Aracınızı da sorunsuz kullanmış olursunuz." dedi.
Ustaya söyledim. Kalorifer giriş çıkışını birleştirdik. Ve sorunumuz çözüldü. Artık bundan sonra ilk fırsatta peteği temizletip kalorifere giriş çıkışını düzelteceğiz. Araç sürekli antifrizli kullanılmasına rağmen yaşa bağlı korozyon ve tıkanıklık oluyor demek ki.
Bu arada Özgür Hocanın temizlik yöntemini de iki defa yapmıştım. Demek ki o bile çok fayda etmemiş.
Hararet sorununun sebebinin tespiti açısından büyük masraflara girmeden önce kendiniz yapabileceğimiz bir uygulama olarak bunu da ekleyelim.
Hepinize kazasız problemsiz sürüşler dilerim.
![[Resim: mage8789463417176536964.jpg]](https://i.ibb.co/spvP3g74/mage8789463417176536964.jpg)