Daha önce benim de çok defa tecrübe ettiğim mevzuyu Subaruya sormuşlar, sebebini de güzelce anlatmış beyefendi :
Düşük viteste yani CVT'nin ilk oranında tork yüksek olduğu için zincire zarar verebilecek şekilde zorlamaktansa güç aktarımını bırakayım olsun diyor arabalarımız.
Ha bu arada yeni Outback'in motoru ve şanzimani %90 oranda yenilenmiş de diyor. Tamam adı CVT ama yepyeni bir şanziman diyor...
O zaman mesela benimki gibi CVT (2017, önceki kasa, Comfort paket) şanzımanlı XV ile kuma, çamura girmemek mi gerekiyor? Yani patinaj yapabilecek ya da zorlayarak da olsa çıkabilecek yerde güç kesmesi yaşayıp telefonla traktör mü çağırmam gerekebilir? Özellikle Youtube'de oldukça fazla sayoda Xv videosu var (Hafif denilebilecek off road koşullarında) Bunlar Xmode'lu ya da manuel vites mi yani?
(15-01-2020, Saat: 16:33)M.Ertug B demiş ki: O zaman mesela benimki gibi CVT (2017, önceki kasa, Comfort paket) şanzımanlı XV ile kuma, çamura girmemek mi gerekiyor? Yani patinaj yapabilecek ya da zorlayarak da olsa çıkabilecek yerde güç kesmesi yaşayıp telefonla traktör mü çağırmam gerekebilir? Özellikle Youtube'de oldukça fazla sayoda Xv videosu var (Hafif denilebilecek off road koşullarında) Bunlar Xmode'lu ya da manuel vites mi yani?
Yok, cok sert yuklenme durumlarinda gucu kesiyor.
O kadar yuklenirseniz, CVT gucu kesinceye kadar siz cikmis olursunuz zaten
Yok gucu kesti diye cikamayacaksaniz, o zaman oyle bir noktaya saplanmissiniz demektir ki, gucu kesmese bile cikamayacaksiniz demektir
(15-01-2020, Saat: 16:33)M.Ertug B demiş ki: O zaman mesela benimki gibi CVT (2017, önceki kasa, Comfort paket) şanzımanlı XV ile kuma, çamura girmemek mi gerekiyor? Yani patinaj yapabilecek ya da zorlayarak da olsa çıkabilecek yerde güç kesmesi yaşayıp telefonla traktör mü çağırmam gerekebilir? Özellikle Youtube'de oldukça fazla sayoda Xv videosu var (Hafif denilebilecek off road koşullarında) Bunlar Xmode'lu ya da manuel vites mi yani?
X-Mode olanlarda da gücü kesiyor , çok aşırı zorlanmalar için geçerli bir durumdur .
Şimdi bu konuda XV bi yere saplanır, saplanınca da çıkaramıyor şeklinde yorumlamak yanlış veya eksik. Ben kendi tecrübe ettiğim şeylerden bahsedeyim: 1. Olay: Zemin kuru sert toprak saplanma ihtimali olmayan çok dik bir rampa, ben buraya yavaşça yaklaştım ve rampada hızım sıfıra düştüğü an gaza basarken araba geri kaçtı. Manuel vites bir XV orada kalmaz çıkardı veya patinaj çekmeye başlardı zemin toprak olduğu için ama CVT bir anda sistemi kapattı gaza basmama rağmen geri kaçtı araba.
2. Olay: Bol karlı arabanın altı kara değmiyor, bu olayı son gezimizde yaşadım hatta, en son hadi dönelim dediğimiz yerde direksiyonu sola kırdım gaza bastım biraz ilerledi sonra durdu ve hiçbir teker dönmedi gaza bastığım halde. Aslında karları eze eze ilerleyebilmesini beklerdim ama yapamadı yine CVT kesti gücü ne ileri hareket edebiliyorum ne geri gidebiliyorum durumunda kaldım. Sonra geri ileri oynarken muhtemelen bir veya birkaç teker tutuş yakaladı geri geri gidebildim çünkü geri giderken kendi lastik izimden gittim, sonra geriden yeteri kadar hızlanıp sola dönerek U döndüm.
3. Olay: Bol karlı arabanın altı değiyor olabilir. Burada hareket halindeyken yavaş da olsa gidebiliyordum fakat bir an durduğumda biraz da yolun dışına kaçırmışım arabayı ve sol taraf oturdu, altı karla dolunca yine hiçbir teker dönmez oldu, traktör geldi çekti.
Ben bu olaylardan şu sonucu çıkarıyorum, CVT'li bir Subaru ile zorlu koşullara girilir, kaygan her türlü zeminde gidilir fakat arabanın ataletini kesinlikle kaybetmemesi gerekiyor, hareketi devam ettirecek şekilde sürmek gerekiyor. Altının yere değeceği, durduğunda patinajlayarak kalkacağı kadar tekerleri zeminin içinde olan durumlarda o araba hareket etmeyecektir muhtemelen.
(15-01-2020, Saat: 17:46)serkankucuk demiş ki: Şimdi bu konuda XV bi yere saplanır, saplanınca da çıkaramıyor şeklinde yorumlamak yanlış veya eksik. Ben kendi tecrübe ettiğim şeylerden bahsedeyim: 1. Olay: Zemin kuru sert toprak saplanma ihtimali olmayan çok dik bir rampa, ben buraya yavaşça yaklaştım ve rampada hızım sıfıra düştüğü an gaza basarken araba geri kaçtı. Manuel vites bir XV orada kalmaz çıkardı veya patinaj çekmeye başlardı zemin toprak olduğu için ama CVT bir anda sistemi kapattı gaza basmama rağmen geri kaçtı araba.
2. Olay: Bol karlı arabanın altı kara değmiyor, bu olayı son gezimizde yaşadım hatta, en son hadi dönelim dediğimiz yerde direksiyonu sola kırdım gaza bastım biraz ilerledi sonra durdu ve hiçbir teker dönmedi gaza bastığım halde. Aslında karları eze eze ilerleyebilmesini beklerdim ama yapamadı yine CVT kesti gücü ne ileri hareket edebiliyorum ne geri gidebiliyorum durumunda kaldım. Sonra geri ileri oynarken muhtemelen bir veya birkaç teker tutuş yakaladı geri geri gidebildim çünkü geri giderken kendi lastik izimden gittim, sonra geriden yeteri kadar hızlanıp sola dönerek U döndüm.
3. Olay: Bol karlı arabanın altı değiyor olabilir. Burada hareket halindeyken yavaş da olsa gidebiliyordum fakat bir an durduğumda biraz da yolun dışına kaçırmışım arabayı ve sol taraf oturdu, altı karla dolunca yine hiçbir teker dönmez oldu, traktör geldi çekti.
Ben bu olaylardan şu sonucu çıkarıyorum, CVT'li bir Subaru ile zorlu koşullara girilir, kaygan her türlü zeminde gidilir fakat arabanın ataletini kesinlikle kaybetmemesi gerekiyor, hareketi devam ettirecek şekilde sürmek gerekiyor. Altının yere değeceği, durduğunda patinajlayarak kalkacağı kadar tekerleri zeminin içinde olan durumlarda o araba hareket etmeyecektir muhtemelen.
1. olayda rampada dururken sol ayak frende ve gaza yüklenip sol ayağı frenden çeksek ne olurdu acaba? Ben yürür diye düşünüyorum aslında ama çok dik bir yer ise bilemiyorum.
2. olayda ise esp/vdc kapatılıp yine sol ayak frende iken gaza basılıp fren bırakılsa yürümese bile patinaj çeker diye düşünüyorum.
(15-01-2020, Saat: 17:46)serkankucuk demiş ki: Şimdi bu konuda XV bi yere saplanır, saplanınca da çıkaramıyor şeklinde yorumlamak yanlış veya eksik. Ben kendi tecrübe ettiğim şeylerden bahsedeyim: 1. Olay: Zemin kuru sert toprak saplanma ihtimali olmayan çok dik bir rampa, ben buraya yavaşça yaklaştım ve rampada hızım sıfıra düştüğü an gaza basarken araba geri kaçtı. Manuel vites bir XV orada kalmaz çıkardı veya patinaj çekmeye başlardı zemin toprak olduğu için ama CVT bir anda sistemi kapattı gaza basmama rağmen geri kaçtı araba.
2. Olay: Bol karlı arabanın altı kara değmiyor, bu olayı son gezimizde yaşadım hatta, en son hadi dönelim dediğimiz yerde direksiyonu sola kırdım gaza bastım biraz ilerledi sonra durdu ve hiçbir teker dönmedi gaza bastığım halde. Aslında karları eze eze ilerleyebilmesini beklerdim ama yapamadı yine CVT kesti gücü ne ileri hareket edebiliyorum ne geri gidebiliyorum durumunda kaldım. Sonra geri ileri oynarken muhtemelen bir veya birkaç teker tutuş yakaladı geri geri gidebildim çünkü geri giderken kendi lastik izimden gittim, sonra geriden yeteri kadar hızlanıp sola dönerek U döndüm.
3. Olay: Bol karlı arabanın altı değiyor olabilir. Burada hareket halindeyken yavaş da olsa gidebiliyordum fakat bir an durduğumda biraz da yolun dışına kaçırmışım arabayı ve sol taraf oturdu, altı karla dolunca yine hiçbir teker dönmez oldu, traktör geldi çekti.
Ben bu olaylardan şu sonucu çıkarıyorum, CVT'li bir Subaru ile zorlu koşullara girilir, kaygan her türlü zeminde gidilir fakat arabanın ataletini kesinlikle kaybetmemesi gerekiyor, hareketi devam ettirecek şekilde sürmek gerekiyor. Altının yere değeceği, durduğunda patinajlayarak kalkacağı kadar tekerleri zeminin içinde olan durumlarda o araba hareket etmeyecektir muhtemelen.
1. olayda rampada dururken sol ayak frende ve gaza yüklenip sol ayağı frenden çeksek ne olurdu acaba? Ben yürür diye düşünüyorum aslında ama çok dik bir yer ise bilemiyorum.
2. olayda ise esp/vdc kapatılıp yine sol ayak frende iken gaza basılıp fren bırakılsa yürümese bile patinaj çeker diye düşünüyorum.
3. olayda da 2 ile aynı şekilde düşünüyorum.
Onları da denedim aktarayım
1. olayda frenden ayağımı çektiğim an geri kaçmaya devam ediyor gaza basmam bir şeyi değiştirmiyor. 2. olayda VDC kapalı zaten, geri ileri yaparken bir nevi frene basıyormuşuz gibi oluyor zaten, vites değişimi oluyor sonuçta. 3. olayda o arabayı hareket ettirecek herhangi bir ihtimal kalmamıştı
(15-01-2020, Saat: 18:53)Ferhat23 demiş ki: Kum ve kar gibi zeminlerde ESP'yi kapatıp 2. viteste kalkınca sorun olmuyor. Ben birçok benzer durumda CVT ile kurtuldum
Outbacklerdeki CVT'de manuel vites değişimi vardı değil mi?