Merhaba Arkadaşlar
Konu Forester 2007 araçta geçmesine rağmen özellikle LPG'li olan tüm araçları ilgilendirdiği için buraya yazdım.
Malumunuz aracımı satma niyetinde olduğum için geçenlerde ekspertizini yaptırmak üzere bir firmaya gittim. (Ben alırken ekspertiz yaptırmadığım için boya değişenini bilmiyordum, arayanlara da net birşey söyleyemeyince hoş olmuyor.) Ekspertizi yapan firma aracın genel çalışmasını etkilemeyen çok hafif bir sarsıntı olduğunu söyledi. Ara ara özellikle motor sıcaklığı 90 üzerindeyken araç durduğunda al ver şeklinde titreme hissediyordum. Bu sefer ufak ama mide bulandıran bu sorunu kökten çözmek için kolları sıvadım. Birkaç günlük süreçte motoru çalıştırıp OBD cihazı ile LTFT-STFT değerlerini ve devir göstergesini takip ettim. Motor soğukken değerlerde anormal bir görüntü yoktu ancak motor sıcaklığı 90'ı geçtikten sonra araç durunca LTFT-STFT toplamı +6 ile +10 arası oluyordu. Benzinde LPG'ye göre bir miktar daha düzgündü değerler. Bunun anlamı motora ölçülemeyen hava giriyor veya yakıt az geliyor demekti.
http://subaruturkiyeforum.com/showthread.php?tid=3739
LPG ayar programı ile düşük devirdeki yakıt oranını yüzde 6 civarı artırıp tekrar denedim. Motor ısınınca değerler yine aynı şekilde pozitif seyrediyordu. Yani yakıtı artırsam da motor ısınınca düzen bozulmuş oluyordu. Yakıt miktarı ile alakası olmadığını düşünmeye başladım. Aracı sanayideki ustama göstermeye karar verdim: 5 litre su ile hava alma testi yaptı
Tahminim doğruydu. LPG enjektörlerinin birinin manifolda giriş yerinden, soğukken olmayan ama ısının metallerin farklı genleşmesinden kaynaklanan bir hava alma olayı vardı. Daha önce başka bir enjektördeki aynı sorunu hızlı yapıştırıcı ile usta çözmüştü. Bunun etrafını da iyice yağlardan arındırdıktan sonra aynı şekilde çözdük.
[attachment=4303]
[attachment=4304]
Bu sefer aracımızın yakıtı fazla gelmeye başladı. (Hem hava alma sorunu çözüldüğü için hem de LPG map sensörünün hortumu da aynı manifold kolundan alındığı ve o basınca göre gaz ayarı yapıldığı için) LPG regülatörünün basıncını ayarladıktan sonra yaklaşık bir haftadır değerleri takip ediyorum, herhangi bir sorunla henüz karşılaşmadım.
http://subaruturkiyeforum.com/showthread.php?tid=3179 konusunda bahsettiğim Rölanti titremesi sorununu da tamamen çözmüş olabilirim ama bence onu söylemek için henüz erken.
Herhalde daha foruma araçla ilgili yazacağım yazılar bitmedi de o yüzden araç satılmıyor.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Konu Forester 2007 araçta geçmesine rağmen özellikle LPG'li olan tüm araçları ilgilendirdiği için buraya yazdım.
Malumunuz aracımı satma niyetinde olduğum için geçenlerde ekspertizini yaptırmak üzere bir firmaya gittim. (Ben alırken ekspertiz yaptırmadığım için boya değişenini bilmiyordum, arayanlara da net birşey söyleyemeyince hoş olmuyor.) Ekspertizi yapan firma aracın genel çalışmasını etkilemeyen çok hafif bir sarsıntı olduğunu söyledi. Ara ara özellikle motor sıcaklığı 90 üzerindeyken araç durduğunda al ver şeklinde titreme hissediyordum. Bu sefer ufak ama mide bulandıran bu sorunu kökten çözmek için kolları sıvadım. Birkaç günlük süreçte motoru çalıştırıp OBD cihazı ile LTFT-STFT değerlerini ve devir göstergesini takip ettim. Motor soğukken değerlerde anormal bir görüntü yoktu ancak motor sıcaklığı 90'ı geçtikten sonra araç durunca LTFT-STFT toplamı +6 ile +10 arası oluyordu. Benzinde LPG'ye göre bir miktar daha düzgündü değerler. Bunun anlamı motora ölçülemeyen hava giriyor veya yakıt az geliyor demekti.
http://subaruturkiyeforum.com/showthread.php?tid=3739
LPG ayar programı ile düşük devirdeki yakıt oranını yüzde 6 civarı artırıp tekrar denedim. Motor ısınınca değerler yine aynı şekilde pozitif seyrediyordu. Yani yakıtı artırsam da motor ısınınca düzen bozulmuş oluyordu. Yakıt miktarı ile alakası olmadığını düşünmeye başladım. Aracı sanayideki ustama göstermeye karar verdim: 5 litre su ile hava alma testi yaptı
Tahminim doğruydu. LPG enjektörlerinin birinin manifolda giriş yerinden, soğukken olmayan ama ısının metallerin farklı genleşmesinden kaynaklanan bir hava alma olayı vardı. Daha önce başka bir enjektördeki aynı sorunu hızlı yapıştırıcı ile usta çözmüştü. Bunun etrafını da iyice yağlardan arındırdıktan sonra aynı şekilde çözdük.
[attachment=4303]
[attachment=4304]
Bu sefer aracımızın yakıtı fazla gelmeye başladı. (Hem hava alma sorunu çözüldüğü için hem de LPG map sensörünün hortumu da aynı manifold kolundan alındığı ve o basınca göre gaz ayarı yapıldığı için) LPG regülatörünün basıncını ayarladıktan sonra yaklaşık bir haftadır değerleri takip ediyorum, herhangi bir sorunla henüz karşılaşmadım.
http://subaruturkiyeforum.com/showthread.php?tid=3179 konusunda bahsettiğim Rölanti titremesi sorununu da tamamen çözmüş olabilirim ama bence onu söylemek için henüz erken.
Herhalde daha foruma araçla ilgili yazacağım yazılar bitmedi de o yüzden araç satılmıyor.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.