Arkadaşlar geçen haftasonu Raci ustada subap ayarı yapıldı. Oraya gitmeden rölanti kelebeğini temizlemiştim.
Test sürüşüne çıktık döndük değerlerde vs problem yok. AFR ayarı da yapıldı. LPG açısından da sıkıntı yok. Ankara'dan gitmeden önce polen filtresini değiştirmeyi unuttuğumuz için tekrar Raci ustanın yanına uğradım. Araba ışıklarda beklerken - Raci ustanın al-ver diye tabir ettiği- bir titreme hali oluyordu. Raci usta aracın alışması lazım bir süre kullan dedi. Yaklaşık 700 kilometredir kullanıyorum. Evden işe giderken yaklaşık 10 km bir sıkıntı olmadı. Ama bugün Osmaniye'ye geldim. Işıklarda gene aynı sıkıntı baş gösterdi. Burada farkettim ki vites D konumundayken olan titreme N'ye alınca geçiyor. Bir süre daha kullanacağım. Raci ustanın yorumu şanzıman ısısı ile ilgili olabileceği yönündeydi. Eve geri dönerken rölanti programlama ve şanzıman sıfırlama yapıp tekrar deneyeceğim.
Bu dalgalanma sırasında devis göstergesinde bariz bir değişiklik gözlenmiyor.
Herhangi bir fikri katkısı veya çözüm önerisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Son durum: @Gürbenç ve Raci ustamın önerileriyle aracın orijinal yağ soğutucusunu devre dışı bırakıp şanzımandan çıkan yağ hortumları doğrudan radyatör yağ soğutucusuna takıldı. Dalgalanma problemi %80-90 oranında azaldı. Artık rahatsız edecek boyutta değil. Yardımcı olan herkese teşekkürler.
Test sürüşüne çıktık döndük değerlerde vs problem yok. AFR ayarı da yapıldı. LPG açısından da sıkıntı yok. Ankara'dan gitmeden önce polen filtresini değiştirmeyi unuttuğumuz için tekrar Raci ustanın yanına uğradım. Araba ışıklarda beklerken - Raci ustanın al-ver diye tabir ettiği- bir titreme hali oluyordu. Raci usta aracın alışması lazım bir süre kullan dedi. Yaklaşık 700 kilometredir kullanıyorum. Evden işe giderken yaklaşık 10 km bir sıkıntı olmadı. Ama bugün Osmaniye'ye geldim. Işıklarda gene aynı sıkıntı baş gösterdi. Burada farkettim ki vites D konumundayken olan titreme N'ye alınca geçiyor. Bir süre daha kullanacağım. Raci ustanın yorumu şanzıman ısısı ile ilgili olabileceği yönündeydi. Eve geri dönerken rölanti programlama ve şanzıman sıfırlama yapıp tekrar deneyeceğim.
Bu dalgalanma sırasında devis göstergesinde bariz bir değişiklik gözlenmiyor.
Herhangi bir fikri katkısı veya çözüm önerisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Son durum: @Gürbenç ve Raci ustamın önerileriyle aracın orijinal yağ soğutucusunu devre dışı bırakıp şanzımandan çıkan yağ hortumları doğrudan radyatör yağ soğutucusuna takıldı. Dalgalanma problemi %80-90 oranında azaldı. Artık rahatsız edecek boyutta değil. Yardımcı olan herkese teşekkürler.