herkese tekrar merhabalar. Telefondan yazdigim icin imla hatalari veya buyuk kucuk harf hatalari olabilir. Affiniza siginiyorum.
Subaru markasiyla yolumu ayirdiktan sonra 2011 mazda cx9 (awd) grand touring modelini aldim. Tabiki de esime aldim. Esim aractan memnun. Sefasini suruyor anlayacaginiz. Cefasini da ben deniz cekiyor.
Radyatorun delinmesi ve sonrasinda fedex in yeni aldigim radyatoru delmesi ve kapiya birakip kacmasi sonrasinda firma tarafindan tekrar urunun gonderilmesi ama fedex in keyfi davranmasi sonucu zamaninda teslim etmemesi filan derken sinirlerim bozulmustu ve arabaya anahtar surmeyip tamirci arkadasa topu attim. Hazir eli degmisken transfer case ve defransiye yaglarini da degistirttim. Sanzuma ve digerleri simdilik duruyor. Sanzumanda anlam veremedigim bir durum var ama cozum bulacagim sanirim. Havadaki nem80% i gecerse veya yagmur yagarsa d ye koyunca sanzuman 1 defa vuruyor sonrasinda hicbirsey yokmus gibi calisiyor. Sanirim sanzuman kontrol modulu nemleniyor.
Neyse gelelim konumuza. Konu aslinda sadece mazda degil her markayi ilgilendiriyot. Arabaya is donusu 30dk lik anjiyo uyguladim. Niye mi anjiyo diyorum? Cunku tikanikligi giderdim. Arac sola donuslerde su sesi geliyordu ve yolcu tarafi islaniyordu. Sadece klimada oluyordu. Klima haznesinin gideri tikanmis ve su geri basip kabine geliyordu. Bu tikanikligi avmak icin aracin altina yatmam gerekiyordu. Eger durumu fark edemeseydim yani esim ses gelmeye basladi demeseydi olasi hasar cok buyuk olacakti. Internette bazi kisiler faciayi anlatmislar.
Klima fan motoru, Ecu, kor nokta asistani modulu, ...vs kiritik parcalar. O yuzden anjiyo ismi verdim.
Anahtar vs kullanmaya gerek yok. Eldiven bile kullanmadim. Aracin altina gobektem dolayi giremeyince on lastikler altina parke tasi koyup yukselttim. Park frenini de aktiflestirdim. Aracta 2 gider var. on ve arka klima ayri ayri. Arka klima gorunurde saft in etrafini saran isi kalkaninin kenarinda. On klima ise egzos etrafini saran isi kalkaninin atkasinda. Katlayinca ortaya cikiyor.
Garajda islak/kuru cekim yapan eaki bir supurge buldum. Eski simtellerden borunun ucuna bahce hortumunu baglamak icin bahce hortumu etrafina koli bati satip capini arttirdim ve sonra makinenin borusuna bantladim. Hava lacirmadigini gordum. Makineyi calistirip, gobegi biraz iceri cekip arabanin altina yattim. Arka tahliye den su gelmedigi icin fazla ustune durmadim. On tahliyeyo makineyle guzelce cektirdim. Bahce hortumunu kaydirinca baktim selale gibi akiyor. Ben gobegi cekip kacana kadar su kolumum icinden girip sirtimdan cikti. Aracin torpido altindaki rezervuara bakinca su olmadigini gordum ve islem basarili oldugunu gordum. Yaptugim bir hata ise tahliye borusu yuvasindan cikti ve sase icine kacti. Lifte kaldirdigimda cikartmayi dusunuyorum. Makineyle cektigim su resimde. Bir bu kadar daha su kendiliginden akmaya devam etti.bu sirada fan motorunu sokup kurulayip yerine taktim. Ne olur ne olmaz. 3 yildiz vida ile tutturulmus.
Sizler aracinizi lifte kaldirdiginizda bu kanallari kontrol ettirin. Ozellikle 5 yas uzeri araclarda.
Dikkatli bakildiginda su damlalari fan motoru uzerinde gozukuyor
Araci parke taslari uzerine cikartip gobek icin yer actim
Bahce hortumunu modifiye edip makineye bagladim
Tahliye deliklerine hortumu tutup tikanikligi actim. Ilk resimde gorunen delik on klimanin, 3. Resimde gorunen ise arka klima.
Bu da aractam cektigim su. Abartisiz. Bir bu kadar da kendiliginden alti