Herkese merhabalar,
Bir suredir ugrastigim peyzaj&insaat projesinden dolayi araclarin bakimlariyla ugrasamadim. Haliyle sizlere malzeme cikartamadim
Kis oncesi mazdanin bakimlarina kaldigim yerden devam edeyim dedim ve buji degistirme islemini detayli paylasacaktim ki, talihsiz bir olay yasandi ve parca bekliyorum. Sanirim islem ust kapak sokmeye kadar gidecek.
Hazir sokmusken, halk arasinda "bogaz kelebegi", "gaz kelebegi" adi verilen throttle body temizligini ve mekanizmasini gostermek istedim.
Parcayi sokmek icin, 2 parcadan olusan hava filtresi kutusu ve borularini sokerek isleme basladim. Bircok aracta bazen tek parca sokulerek ulasilabilirken, bazi araclarda biraz daha fazla sokme islemi olabiliyor. Subarularda yanlis hatirlamiyorsan, filtre kabiniyle, gaz kelebegi aracindaki parca sokulerek kolayca ulasilabiliyor diye aklimda kalmis.
1- Kabini sokerken 10 mm soket kullaniyoruz ve MAF sensoru ile karter havalandirma borularini filan sokuyoruz ki hazir sokulmusu var
[attachment=336]
2- Gaz kelebeginin soketini sokup, yuvasinda tutan 4 adet 10mmlik vidasini ve ekstra olarak alt tarafinda kalan vidasini sokuyoruz.
[attachment=337]
[attachment=338]
3- Aslinda yapmamam gereken seyi yaparak kelebegi elimle yavasca acarak sabit bir sekilde tuttum ve temizlik islemine basladim. Temizlik icin her zaman balata spreyi kullaniyordum. bu sefer "throttle body cleaner" diye bir urun kullandim. Tiner orani az veya olmadigi icin kafa yapmiyor. tabi bu temizleyiciyi kullanirken tel firca ile de hafifce firlayapip, spreyle yikayip kagit havlu ile temizledim. kelebegin yuvasina degdigi kisimlari kirliydi. elinizle kaziyacaginiz turden. artik en son ne zaman temizlenmis veya degismisse, birazcik zaman aldi. yerine oldugu gibi taktim. fakat asil yapmam gereken islem icin soktugumde contasini da yenileyecegim.
[attachment=339]
[attachment=340]
[attachment=341]
4- Temizlik sonrasi detay fotografi cekmeyi unutmusum. resimlere dikkatli bakildiginda temizlik belli oluyor.
[attachment=342]
Sonrasinda yerine taktim ve araci calistirmadan once kontagi acik 1-2 dk kadar bekledim. Sorunsuz calisiyor ve sanki titremeler azaldi gibi birsey
Bu mekanizma nasil calisiyor diye merak edenler icinde siradaki resimleri paylasiyorum.
[attachment=343]
[attachment=344]
[attachment=345]
Bir suredir ugrastigim peyzaj&insaat projesinden dolayi araclarin bakimlariyla ugrasamadim. Haliyle sizlere malzeme cikartamadim

Hazir sokmusken, halk arasinda "bogaz kelebegi", "gaz kelebegi" adi verilen throttle body temizligini ve mekanizmasini gostermek istedim.
Parcayi sokmek icin, 2 parcadan olusan hava filtresi kutusu ve borularini sokerek isleme basladim. Bircok aracta bazen tek parca sokulerek ulasilabilirken, bazi araclarda biraz daha fazla sokme islemi olabiliyor. Subarularda yanlis hatirlamiyorsan, filtre kabiniyle, gaz kelebegi aracindaki parca sokulerek kolayca ulasilabiliyor diye aklimda kalmis.
1- Kabini sokerken 10 mm soket kullaniyoruz ve MAF sensoru ile karter havalandirma borularini filan sokuyoruz ki hazir sokulmusu var

[attachment=336]
2- Gaz kelebeginin soketini sokup, yuvasinda tutan 4 adet 10mmlik vidasini ve ekstra olarak alt tarafinda kalan vidasini sokuyoruz.
[attachment=337]
[attachment=338]
3- Aslinda yapmamam gereken seyi yaparak kelebegi elimle yavasca acarak sabit bir sekilde tuttum ve temizlik islemine basladim. Temizlik icin her zaman balata spreyi kullaniyordum. bu sefer "throttle body cleaner" diye bir urun kullandim. Tiner orani az veya olmadigi icin kafa yapmiyor. tabi bu temizleyiciyi kullanirken tel firca ile de hafifce firlayapip, spreyle yikayip kagit havlu ile temizledim. kelebegin yuvasina degdigi kisimlari kirliydi. elinizle kaziyacaginiz turden. artik en son ne zaman temizlenmis veya degismisse, birazcik zaman aldi. yerine oldugu gibi taktim. fakat asil yapmam gereken islem icin soktugumde contasini da yenileyecegim.
[attachment=339]
[attachment=340]
[attachment=341]
4- Temizlik sonrasi detay fotografi cekmeyi unutmusum. resimlere dikkatli bakildiginda temizlik belli oluyor.
[attachment=342]
Sonrasinda yerine taktim ve araci calistirmadan once kontagi acik 1-2 dk kadar bekledim. Sorunsuz calisiyor ve sanki titremeler azaldi gibi birsey

Bu mekanizma nasil calisiyor diye merak edenler icinde siradaki resimleri paylasiyorum.
[attachment=343]
[attachment=344]
[attachment=345]