Merhabalar.20 gün önce 2016 model 2.0 D sport alarak aranıza katıldım. 95 bin km'de. Aracı aldığımda böyle bir sorun varmıydı emin değilim ancak bir süredir özellikle kalkış yaparken direksiyonu sağa sola çevirdiğimde titreme oluyor.Düz kalkışta ve normal sürüş esnasında sorun yok.Bugün Kocaeli yetkili servisine uğradım önce burçlardır dediler ancak usta aracın altına baktıktan sonra sende kullan deyince direksiyon başına geçti.Birkaç manevra yaptı.Şanzımanın sökülüp bakılması gerektiğini oradaki balatalardan ya da zincirden kaynaklanabileceğini söyledi.Önümüzdeki pazartesi günü için randevu verdiler.Ben de forumdaki tecrübeli arkadaşların fikirlerini öğrenmek için bu konuyu açtım.Sizce sorun ne olabilir?
titreme ile alakalı 6 neden saymışlar. Bir incele istersen
Teşekkür ederim Nurdoğan bey.Şimdi bunu okuyunca aklıma geldi.Kışlıkları taktırırken lastikçi bijonların takıldığı saplamalardan iki tanesinin değişmesi gerektiğini söylemişti ve değiştirmiştim.Ondan olabilirmi acaba diye düşünüyorum şuan.
Kocaeli yetkili servisi olan Teknik Oto konusunda çok şikayet var. Kendisi de tamirci olan bir arkadaşım Teknik Oto'nun müşterilerine gereksiz paralar harcattığını söylemişti. İstanbul, Bursa veya Ankara'da başka bir servise göstermenizde fayda var. Direksiyon kutusu/pompası dese anlarım, akislerde dese anlarım ama direksiyon çevirince meydana gelen titremenin şanzımanla ne alakası var?
Araç ilk defa kullandığım ve dört çeker olduğu için yorum yapamıyorum. Direksiyonu çevirince daha çok güç kullanması gerektiği ancak bunu yapamadığını söyledi. Ancak dediğim gibi normal sürüşte ve hızlanmada problem yok.
Düz giderken sorun yok ama saga sola dönerken gaza basınca direksiyonda bir titreme var diyorsanız şanzıman bakılacak en son yerdir. önce dreksiyon mil ve kutusu sonra sağ sol akis başlari kontrol edilmeli. Hatta amortisor yaylarina bile bakılmalı.
(30-11-2021, Saat: 17:46)nitro37 demiş ki: Düz giderken sorun yok ama saga sola dönerken gaza basınca direksiyonda bir titreme var diyorsanız şanzıman bakılacak en son yerdir. önce dreksiyon mil ve kutusu sonra sağ sol akis başlari kontrol edilmeli. Hatta amortisor yaylarina bile bakılmalı.
O zaman Oto tekniğe gitmeye gerek yok.Kocaeli'de iyi bir subaru ustası var mıdır acaba? İnşallah durduk yere başıma iş almamışımdır bu arabayı alarak.
Jaspa Subaru, Subaru park, Subaru boos gibi İstanbul Anadolu yakasında ki servislere gidebilirsiniz. Aracınızın durumu gitmeye mani değil. Ama yinede yavaş gidin ve ani manevralardan sakının.
Ben bu arabayla Konya'dan 150-160 km hızlarla geldim e ufak bir tedirginlik yaşamadım. Dediğiniz gibi alternatif servislere bakacağım.Başka fikri olan varsa lütfen paylaşsın.Teşekkür ederim cevaplarınız için.