(15-07-2020, Saat: 13:41)Barış Çağlar demiş ki: Yazlığınız idare edecekse kış lastiklerinizi hazır edin bence. Zira kış şartları daha ıslak ve önem arz eder. 4 mevsim lastiği unutun. Öyle bir kauçuk daha üretilmedi. Kışlık lastiklerinizi yaşadığınız yerin mevsim şartlarına göre belirleyin. Çok kar yağan bir yerse kesinlikle standart kış lastiği yerine kar lastiği tercih edin. Kar lastiklerini kış lastiklerinden çok rahat ayırırsınız. Dış desenleri alışılmışın dışındadır. Daha bir off-road havası taşır.
Bu standart kış lastiği
Bu da kar ve buz lastiği. Desenlerinden çok rahat farkı anlayabilirsiniz İkisi de falken marka lastik. Ben Rize’de yaşadığım ve yaylalara çıktığım icin alttakini kullanıyorum. Aşırı memnunum. Bunlar da kar lastiklerimin performansı. Şubat ayına aittir.
Söylediklerinizi değerlendireceğim. Her ne kadar kar uzun süreli yağmasa da kar lastiği almaya karar verdim. Belli olmaz yolculuk yapasım gelir. Yalnız benim lastik ölçülerim 225x55x18 ve bu ebatlarda pek lastik bulamıyorum. Bu ölçüler ile ne kadar oynayabilirim?
Lastik ebat hesaplama yazın Google babaya. Birçok markanın tolerans hesaplayicisi vardır. Orijinal lastikle almak istediğiniz lastiğin ebatlarını yazarsınız size sapma değerini verir en az sapan modelle jant değişikliğini bile yaparsınız. Örnek bir site
https://www.polatlastik.com/sayfa/lastik-hesaplama Siİn lastiğinizde 225 taban genişliğinizdir. Bunu çok arttırmak davlumbaza surtmek demektir. 55 ise lastik yanak boyutunuzun taban genişliğine oranıdır. Yanı 225 in yüzde 55i bunu arttırmak konforu, azaltmak performansı arttırır ama arazi icin azaltmamanizi hatta lastiklerin havasını azaltmanızı bile öneririm. 18 ise jant çapıdır.
Barış Hocam, internet de sizin şöyle bir ley buldum.
Kar Lastiği var mıdır?
HAYIR! Her ne kadar İngilizce konuşulan ülkelerde, örneğin ABD'de, isim olarak "Snow Tyre"kullanılsa da "Kar Lastiği" diye ayrı bir Lastik sınıfı yoktur. Kış Lastiği yerine "Kar Lastiği" denilmesi doğru değildir. Kış Lastiğine "Kar Lastiği"yakıştırması "sadece kar üzerinde kullanılabilen"veya "kar üzerinde Kar Zinciri kullanılmasını gerektirmeyen"gibi yanlış anlamalara neden olmaktadır. Öte yandan bazı, genellikle ucuz, Kış Lastiği markalarının kar üzerindeki sonuçlarının diğer rakip markalardan daha iyi, fakat kuru ve ıslak yolda belirgin şekilde kötü olması, bu zayıflığı olan lastiklerin "Kar Lastiği" olarak satılması bir "Pazarlama Stratejisi" olarak da değerlendirilebilir.
Olay zaten ağırlıklı olarak diş desenlerinde ancak kar lastiği vardır ve ısıl değişimlere verdiği cevap standart kış lastiğine göre farklıdır. Yanı çok soguklarda sertleşmesi gecikir. O sayfada verilen bilgi biraz uydurma olmuş. Olmayan 4 mevsimdir. Çünkü bir kauçuk karışım (lastiğin ham maddesi) her hava koşulunda aynı şartta hizmet veremez. O bilgide tek doğru olan kar lastiği ile yazın performans alamayacak olmanız. Zira çok hızlı bir şekilde aşınacaktır. (Not: aktardığım tüm bilgiler lastik üreticileri birliğinin bilgileridir)
Dün yazlık lastik taktırmak için Şaşmaz'a gittim. Benim Forester'ın 225/55/17 ebatlarına uygun lastiklere markalı lastikler 850 TL'den başlayan (o da Pirelli) fiyatlar verdiler. Lassa için 650, Falken için 500'den başlayan fiyatlar verildi. Sonra Arıcan'dan Ömer ustanın tavsiyesi ile gittiğim Bilal Yüksel Michelin bayisinde Michelin'in yan ürünü olan Tigar Ultra High Performance yeni üretim lastikleri 425 TL'den aldım. Bu lastikler için İngiltere'deki kullanıcı yorumları %90 memnuniyet belirtmiş. İlgili link aşağıdadır. Kullanıp göreceğiz.
(15-07-2020, Saat: 15:10)Nurdoğan Kuzu demiş ki: Barış Hocam, internet de sizin şöyle bir ley buldum.
Kar Lastiği var mıdır?
HAYIR! Her ne kadar İngilizce konuşulan ülkelerde, örneğin ABD'de, isim olarak "Snow Tyre"kullanılsa da "Kar Lastiği" diye ayrı bir Lastik sınıfı yoktur. Kış Lastiği yerine "Kar Lastiği" denilmesi doğru değildir. Kış Lastiğine "Kar Lastiği"yakıştırması "sadece kar üzerinde kullanılabilen"veya "kar üzerinde Kar Zinciri kullanılmasını gerektirmeyen"gibi yanlış anlamalara neden olmaktadır. Öte yandan bazı, genellikle ucuz, Kış Lastiği markalarının kar üzerindeki sonuçlarının diğer rakip markalardan daha iyi, fakat kuru ve ıslak yolda belirgin şekilde kötü olması, bu zayıflığı olan lastiklerin "Kar Lastiği" olarak satılması bir "Pazarlama Stratejisi" olarak da değerlendirilebilir.
Toplam 3 set, 12 lastik olarak aldığım petlas snowmaster, aynen bu şekilde bende acayip bir hayal kırıklığı oldu. Daha önce yerli marka desteklemek için Lassa snoways 1 almıştım, karda fena değil ama yağmurda çöptü, sonra tavsiye ile Snoways 2 aldım (sene 2000 falan) daha iyi çıktı. Sonra nokian hakkapelita, michelin x-ice, pirelli sottozero gibi lasitkleri kullanınca gerçek kış performansını gördüm. En son bu markaların fiyatları uçunca gittim tavsiye ile Petlas Snowmaster aldım, ve çok pişman oldum. Ne karda ne yağmurda ne kuruda işe yarar bir yol tutuşu var, tam tersi ciddi korkutuyor beni, bir daha almayı düşünmüyorum.
(17-07-2020, Saat: 09:41)furtherquiterdeeper demiş ki: Dün yazlık lastik taktırmak için Şaşmaz'a gittim. Benim Forester'ın 225/55/17 ebatlarına uygun lastiklere markalı lastikler 850 TL'den başlayan (o da Pirelli) fiyatlar verdiler. Lassa için 650, Falken için 500'den başlayan fiyatlar verildi. Sonra Arıcan'dan Ömer ustanın tavsiyesi ile gittiğim Bilal Yüksel Michelin bayisinde Michelin'in yan ürünü olan Tigar Ultra High Performance yeni üretim lastikleri 425 TL'den aldım. Bu lastikler için İngiltere'deki kullanıcı yorumları %90 memnuniyet belirtmiş. İlgili link aşağıdadır. Kullanıp göreceğiz.
Ben böyle yan marka, alt kalite, aynı fabrikanın ürünü vs şekillerde satılan bilinmez markaları Tigar ile bıraktım. 2014 yılında Linea'ma sıfır Tigar almıştım, ilk yolculukta az daha öldürüyordu bizi. Hiç olmadık bir durumda kaydı, araba 2 kere spin attı bariyere ramak kala durdu.
Sonra aynı araba ile Continental kullandım daha da zor şartlarda hiç kaymadı.
Yerli üretim kış lastikleri arasında fiyatına göre Falken HS01 ve Lassa Snoways 4'ten memnunum. Benim 05 FXT'de iki kıştır Falken, hanımın aracında da Lassa var. Ankara'da bir tepede oturuyoruz, hiçbir sorun yaşamadık. Fiyat faktör olmaktan çıktığında Continental, Nokian, Goodyear gibi lastikleri tercih ederim. (Bu markaların lastiklerini de kullandım.) Petlas'ın kış lastiği benim için de büyük bir hayal kırıklığı idi. Daha ilk sezonunda (2012'ydi sanırım) defalarca kaydım. Bir daha da hiç kullanmadım, başka lastik (Conti) aldım.
Ek bilgi: Eğer yanılmıyorsam Falken HS01 de Lassa Soways de esasen Avrupa pazarına ihraç için üretilen ekonomi lastikleri. Aldığım sene Snoways 4 piyasaya yeni çıkmıştı, internette hakkında bilgi bulmak mümkün değildi. Sadece Almanya'da bir fuardaki tanıtım haberleri vardı. Çok ygun fiyata bulunca risk alıp almıştım. Üzmedi. Falken HS01 hakkında ise https://www.tyrereviews.co.uk/ sitesinde, kendi sınıfındaki lastikler bakımından, epeyce olumlu yorum vardı. Onlara bakarak almıştım. O da Forester'da işini şu ana kadar tatminkar şekilde yaptı. Ancak bir Alex değil tabii...