Malum önümüz bahar ve yaz mevsimi. Yavaş yavaş yazlık lastik araştırmalarına başladım fakat özellikle A/T lastikler kafamı karıştırıyor. Araç olarak Subaru Forester 2.0 var ve kışlık lastiğim zaten Continental TS870P yani kışlık bir lastik ihtiyacım yok, son derece de iyi performans verdi. Fakat yaz için lastik arıyorum.
Bu noktada ilk sorum genel olarak %85-90 asfalt, %10 civarıda hafif cross kullanacağımı düşünerek yazlık lasstikte A/T lastiğe ihtiyaç var mıdır? yada A/T lastik almak %90 asfalt kullanımında büyük sorun olarak döner mi? Kullananlar varsa yorumlarınızı merak ediyorum. Lastik olarak Geolandar A/T düşünüyorum.
İkinci soruda ise cross lastikler hakkında yorumlarınızı almak isterim. Yukarıdaki kullanım koşulları düşünüldüğünde uygun lastiği seçmemde yardımcı olur musunuz?
Lastiklerin hem can güvenliğinde hemde sürüş zevkinde çok etkili olduğu düşüncesindeyim, bu nedenle bütçesel olarak bir limitim yok fakat tanesi 5k bir BF lastikte alamam
Yorumlarınızı bekliyorum, özellikle Geolandar G015 A/T Hakkında
Merhabalar, Yokohama'yı Bayraktar getiriyordu, kapandı kapanalı bildiğim kadarıyla Türkiye'de bu marka gelmiyor. Hepsiburada vb sitelerde bir lastikçide 2021 modeller olduğu yazılı, eğer net karar verilirse alma sırasında lastik üstündeki tarihin kontrol edilmesi iyi olur.
Gelelim diğer kısma, (Taze olduğunu ve rafta uzun süre beklemediğini varsayarak) G015 deseni bildiğim kadarıyla dişli, yani belirtmiş olduğunuz gibi tam dişli desendir. Ve bu tip lastikler az, normal, yoğun yağışta (Asfaltta) frenlemede çok kaydırır, kontrolü epey zorlaştırır. Mesela xv modelde yanlışım yoksa fabrika çıkış olarak G015 vardı, oldukça heyecan yaşayacak çamura girip rahatlıkla çıktığımı biliyorum.
XL tip yanaklar güçlendirilmiş suv tipi yaz lastiği tercih etmeniz yeterli olacaktır her tür arazi koşulu için (Ya da kapı içindeki orijinal ebatta bir yaz lastiği de diyebiliriz).
A/T ya da M/T için, ne lastik takarsın takın, Forester'dan da büyük, kilitli diferansiyele sahip, güçlü torku beygiri olan gerçek ciplerin performansını da beklememek lazım, çamur, kar farketmez, çok rahat kalınabilir.
Elbette yükseltme, flanş, get vb uygulamalarla jant değişikliği sonrası ebatları uyan / orijinal den farklılaşn a/t lastikler ile zorlu zemin performansı farklılaşır ama arabanın yapacaklarına ekstra büyük bir katkı sağlayamacaktır. Yapacakları belli, ki onda da güzel bir yaz lastiği işinizi görür.
Özetle asfalt yol güvenliği açısından A/T ya da M/T tipi lastiği Forester için ben olsam kullanmam. (Ayrıca asfaltta çok çabuk erir, yıpranır bu tip lastikler. Çünkü forester yüksek torklu, nispeten daha yavaş giden bir kamyonet değil sonuçta)
Ancak şunu da belirteyim, XV'm vardı Forester'ım olmadı. Xv'de bir yıl kadar yaz ayrı kış ayrı lastik, bir birbuçuk yıl kadar da Bridgestone A005 (3PMSF) kar işaretli 4 mevsim kullandım, ki bu Bridgestone'un çamur performansı ve kar performansı çok şaşırmıştı olumlu anlamda.
Geçen yıl aynı ikilemde ben de kalmıştım. Sizinle benzer kullanıma sahibim. Kum çamur çakıl vs standart yaz lastiği de iyi iş çıkarıyor. Mehmet abinin dediği gibi asfaltta özellikle yağmurda at üzer.
Fakat forumlarda buna benzer soruların çok az konuşulduğunu fark ettim. Dilerseniz XV, Forester gibi asıl amacı off-road olmayan fakat haftasonu gezilerinde de bizi yol dışında da rahat ettirecek araç sınıfı için lastik seçimi ve detaylarını konuşalım. Özetle bu konuyu biraz detaylandıralım istiyorum.
Yol dışına çıktığımızda patinaja düşmediğimiz sürece aslında düz (dişsiz) yaz lastikleride son derece yeterli fakat azıcık zorlayıcı bir durumda lastiklere zarar verirmişiz gibime geliyor. Karadenizde bir patikada lastiğe zarar verip yolda kalmayı pek istemem açıkcası. Bununla beraber türkiye yollarının büyük kısmı aslında statik çakıl tipi yollar, yani bir otoyol gibi pürüzsüz değil. Yabancı forumlarda bu tarz yollarda cross ve at lastiklerin daha iyi tutunduğu yönünde test ve yorumlar okudum. Benzer deneyimi forumdaki At ve cross (kısmen dişli) lastik kullanıcılarına sormak isterim.
Diğer merak ettiğim nokta ise bahsetmiş olduğunuz rahatsız edici noktalar. Yakıt tüketimi, ses veya vibrasyon vs. noktaları. Bu noktalardaki yorumunuz nedir?
(25-02-2022, Saat: 22:16)M.Ertug B demiş ki: Merhabalar, Yokohama'yı Bayraktar getiriyordu, kapandı kapanalı bildiğim kadarıyla Türkiye'de bu marka gelmiyor. Hepsiburada vb sitelerde bir lastikçide 2021 modeller olduğu yazılı, eğer net karar verilirse alma sırasında lastik üstündeki tarihin kontrol edilmesi iyi olur.
Gelelim diğer kısma, (Taze olduğunu ve rafta uzun süre beklemediğini varsayarak) G015 deseni bildiğim kadarıyla dişli, yani belirtmiş olduğunuz gibi tam dişli desendir. Ve bu tip lastikler az, normal, yoğun yağışta (Asfaltta) frenlemede çok kaydırır, kontrolü epey zorlaştırır. Mesela xv modelde yanlışım yoksa fabrika çıkış olarak G015 vardı, oldukça heyecan yaşayacak çamura girip rahatlıkla çıktığımı biliyorum.
XL tip yanaklar güçlendirilmiş suv tipi yaz lastiği tercih etmeniz yeterli olacaktır her tür arazi koşulu için (Ya da kapı içindeki orijinal ebatta bir yaz lastiği de diyebiliriz).
A/T ya da M/T için, ne lastik takarsın takın, Forester'dan da büyük, kilitli diferansiyele sahip, güçlü torku beygiri olan gerçek ciplerin performansını da beklememek lazım, çamur, kar farketmez, çok rahat kalınabilir.
Elbette yükseltme, flanş, get vb uygulamalarla jant değişikliği sonrası ebatları uyan / orijinal den farklılaşn a/t lastikler ile zorlu zemin performansı farklılaşır ama arabanın yapacaklarına ekstra büyük bir katkı sağlayamacaktır. Yapacakları belli, ki onda da güzel bir yaz lastiği işinizi görür.
Özetle asfalt yol güvenliği açısından A/T ya da M/T tipi lastiği Forester için ben olsam kullanmam. (Ayrıca asfaltta çok çabuk erir, yıpranır bu tip lastikler. Çünkü forester yüksek torklu, nispeten daha yavaş giden bir kamyonet değil sonuçta)
Ancak şunu da belirteyim, XV'm vardı Forester'ım olmadı. Xv'de bir yıl kadar yaz ayrı kış ayrı lastik, bir birbuçuk yıl kadar da Bridgestone A005 (3PMSF) kar işaretli 4 mevsim kullandım, ki bu Bridgestone'un çamur performansı ve kar performansı çok şaşırmıştı olumlu anlamda.
Yokohama yi ako lastik(Petlasın sahibi Abdülkadir Özcan) distribütörlüğünü almış.
(25-02-2022, Saat: 22:16)M.Ertug B demiş ki: Merhabalar, Yokohama'yı Bayraktar getiriyordu, kapandı kapanalı bildiğim kadarıyla Türkiye'de bu marka gelmiyor. Hepsiburada vb sitelerde bir lastikçide 2021 modeller olduğu yazılı, eğer net karar verilirse alma sırasında lastik üstündeki tarihin kontrol edilmesi iyi olur.
Gelelim diğer kısma, (Taze olduğunu ve rafta uzun süre beklemediğini varsayarak) G015 deseni bildiğim kadarıyla dişli, yani belirtmiş olduğunuz gibi tam dişli desendir. Ve bu tip lastikler az, normal, yoğun yağışta (Asfaltta) frenlemede çok kaydırır, kontrolü epey zorlaştırır. Mesela xv modelde yanlışım yoksa fabrika çıkış olarak G015 vardı, oldukça heyecan yaşayacak çamura girip rahatlıkla çıktığımı biliyorum.
XL tip yanaklar güçlendirilmiş suv tipi yaz lastiği tercih etmeniz yeterli olacaktır her tür arazi koşulu için (Ya da kapı içindeki orijinal ebatta bir yaz lastiği de diyebiliriz).
A/T ya da M/T için, ne lastik takarsın takın, Forester'dan da büyük, kilitli diferansiyele sahip, güçlü torku beygiri olan gerçek ciplerin performansını da beklememek lazım, çamur, kar farketmez, çok rahat kalınabilir.
Elbette yükseltme, flanş, get vb uygulamalarla jant değişikliği sonrası ebatları uyan / orijinal den farklılaşn a/t lastikler ile zorlu zemin performansı farklılaşır ama arabanın yapacaklarına ekstra büyük bir katkı sağlayamacaktır. Yapacakları belli, ki onda da güzel bir yaz lastiği işinizi görür.
Özetle asfalt yol güvenliği açısından A/T ya da M/T tipi lastiği Forester için ben olsam kullanmam. (Ayrıca asfaltta çok çabuk erir, yıpranır bu tip lastikler. Çünkü forester yüksek torklu, nispeten daha yavaş giden bir kamyonet değil sonuçta)
Ancak şunu da belirteyim, XV'm vardı Forester'ım olmadı. Xv'de bir yıl kadar yaz ayrı kış ayrı lastik, bir birbuçuk yıl kadar da Bridgestone A005 (3PMSF) kar işaretli 4 mevsim kullandım, ki bu Bridgestone'un çamur performansı ve kar performansı çok şaşırmıştı olumlu anlamda.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Aslında Forester'ı AT lastik ile bir off-road canavarı yapma düşüncem yok, tek derdim sahilde çakılda kalmamak, patikada görece olarak ufak ölçekli taşta çamurda lastiğe zarar vermeden geçebilmek. Özetle gerçekten soft bir off-road düşüncem var.
Yorumunuzdan anladığım kadarı ile XV ve Forester gibi araçlarda AT lastik avantaj yerine dezavantaja dönüşüyor aslında. Bu durumda AT lastikleri elediğimizi varsayalım. ve örnekler üzerinden devam edelim isterseniz. Michelin Primacy 4+ ve Continental ContiCrossContact LX 2 lastiklerini karşılaştırırsak diş yapısı olarak birbirinden biraz farklılar. Birtanesi adından da anlaşılacağı gibi biraz daha cross kullanıma yönelik. BU noktada merak ettiğim aslında Primacy 4+ gibi düş yapısı son derece düz olan bir lastikle sahil kenarında kumluk alandan veya karadenizde bir yayladaki stabilize yoldan korkmalı mıyım? Cross tip bir lastiğin bu gibi bir alanda avantajı hissedilir ölçüde olur mu?
(25-02-2022, Saat: 22:21)muallim54 demiş ki: Geçen yıl aynı ikilemde ben de kalmıştım. Sizinle benzer kullanıma sahibim. Kum çamur çakıl vs standart yaz lastiği de iyi iş çıkarıyor. Mehmet abinin dediği gibi asfaltta özellikle yağmurda at üzer.
Yorumunuzdan anlıyorum ki siz düz diş yapısında bir yazlık lastik tercihinde bulunmuşsunuz. Yorumları okudukça bende AT'den biraz uzaklaşıyor gibiyim (bir yanım dene diyor ama sanırım o tarafımı susturmaya çalışıyorum , merak kötü şey, denemeden rahat ettirmiyor insanı)
Subaru da AT yada kalın dişli cross tipi lastik kullanan ne kadar aracı test etti isem hiçbirinden memnun kalmadım. Sebepleri ise asfallta kesinlikle tat vermiyor gerek yol sesi gerekse araçtaki titreşim sizi yoruyor. Yakıt extra artıyor. Çamur yada çakıl taşı gibi yerlerden geçerken araç çok patinaj yapıyor. Çakıl taşı varsa ve gaza sert basarsaniz aracın alt düzenine mermi gibi taş fırlatıyor. Yine çamurlu yada ıslak kar vs zeminde araç sürekli patinaj yapıyor. Fren mesafesi çok uzuyor. Kısaca Ben oldum olası subaruya kalın dişli lastigi yakistiramamisimdir. Araç traktore dönüyor sanki tabi tercih sizin.
(25-02-2022, Saat: 23:19)nitro37 demiş ki: Subaru da AT yada kalın dişli cross tipi lastik kullanan ne kadar aracı test etti isem hiçbirinden memnun kalmadım. Sebepleri ise asfallta kesinlikle tat vermiyor gerek yol sesi gerekse araçtaki titreşim sizi yoruyor. Yakıt extra artıyor. Çamur yada çakıl taşı gibi yerlerden geçerken araç çok patinaj yapıyor. Çakıl taşı varsa ve gaza sert basarsaniz aracın alt düzenine mermi gibi taş fırlatıyor. Yine çamurlu yada ıslak kar vs zeminde araç sürekli patinaj yapıyor. Fren mesafesi çok uzuyor. Kısaca Ben oldum olası subaruya kalın dişli lastigi yakistiramamisimdir. Araç traktore dönüyor sanki tabi tercih sizin.
Paylaşım için teşekkürler hocam
Yalan yok dişli lastiğin duruşunu seviyorum, yani görüntüde bana daha çekici geliyor fakat herşeyden önemlisi güvenlik, hem kendim için hem olası bir durumda kazaya karışan karşı taraf için. Fakat bir yandan da yol dışı bir pozisyonda yolda kalmak istemem, seyahatlerimi hep tek başıma yapıyorum, kurtarıcı bir öncü yada artçı araçta yok Hal böyle olunca insan en doğru lastiği seçmek için çok araştırmak istiyor
Yorumlardan anladım ki AT lastik doğru tercih değil Sırada cross vs normal yaz lastiği seçimi var
(25-02-2022, Saat: 23:19)nitro37 demiş ki: Subaru da AT yada kalın dişli cross tipi lastik kullanan ne kadar aracı test etti isem hiçbirinden memnun kalmadım. Sebepleri ise asfallta kesinlikle tat vermiyor gerek yol sesi gerekse araçtaki titreşim sizi yoruyor. Yakıt extra artıyor. Çamur yada çakıl taşı gibi yerlerden geçerken araç çok patinaj yapıyor. Çakıl taşı varsa ve gaza sert basarsaniz aracın alt düzenine mermi gibi taş fırlatıyor. Yine çamurlu yada ıslak kar vs zeminde araç sürekli patinaj yapıyor. Fren mesafesi çok uzuyor. Kısaca Ben oldum olası subaruya kalın dişli lastigi yakistiramamisimdir. Araç traktore dönüyor sanki tabi tercih sizin.
Paylaşım için teşekkürler hocam
Yalan yok dişli lastiğin duruşunu seviyorum, yani görüntüde bana daha çekici geliyor fakat herşeyden önemlisi güvenlik, hem kendim için hem olası bir durumda kazaya karışan karşı taraf için. Fakat bir yandan da yol dışı bir pozisyonda yolda kalmak istemem, seyahatlerimi hep tek başıma yapıyorum, kurtarıcı bir öncü yada artçı araçta yok Hal böyle olunca insan en doğru lastiği seçmek için çok araştırmak istiyor
Yorumlardan anladım ki AT lastik doğru tercih değil Sırada cross vs normal yaz lastiği seçimi var
Subarunun kalacağı bir yol varsa o yoldan sizi ancak traktör kurtarır. Yazlık lastik ile çamurda kumda vs kalirsaniz ( yazlık lastikle plajda kalmış rangerover çeken Forester var Antalya'da ) lastik havasini indirin yeterli olacaktır. Bunun için yanınızda bir lastik şişirme pompası edinmeniz yeterli.