Merhaba, araçlarımızdaki lastik basınç sensörlerinin bir ömrü var mı? Daha önce değiştiren oldu mu? 3-4 gündür aracım TPMS ışığı yakıyor. Lastik basınçlarını anlık olarak aktif bir şekilde gösteriyor. Yola çıktıktan 8-10dk sonra ışık yanıp sönmeye başlıyor ve sonrasında devamlı olarak yanıyor. OBD'den baktım, C2422 hata kodu var. Bu sensörlerin pili vs var mı? Varsa değişiyor mu? İyi günler diliyorum.
Benim kullandığım/tanıdıklarımın kullandığı lastik basınç sensörlü araçlarda sensörlerin pili yoktu. Sensörlerin çalışma mantığı gereği pile gerek de yok zaten. Enerjisini araçtan alır. Lastik basınçlarında fark oluştuğunda karşılaştırma yapan bir mantık devresi (elektronik bilgime dayanarak öyle olması gerekir diye düşünüyorum) üzerinden hata sinyali gönderilir. Eğer lastik basınçlarınız olması gerektiği gibi olmasına rağmen TPMS ışığı yanıyorsa sensör ya da bahsettiğim devre arızalı olabilir. Lastik basınçları ayarlandıktan bir süre (mesela 1-2 gün) sonra arıza ışığı yanıyorsa lastiklerden biri hava kaçırıyor veya jantlarda eğrilik olabilir. Benim önceki aracımda jantları düzelttirene kadar sorun çözülmemişti.
(21-11-2024, Saat: 10:06)furtherquiterdeeper demiş ki: Benim kullandığım/tanıdıklarımın kullandığı lastik basınç sensörlü araçlarda sensörlerin pili yoktu. Sensörlerin çalışma mantığı gereği pile gerek de yok zaten. Enerjisini araçtan alır. Lastik basınçlarında fark oluştuğunda karşılaştırma yapan bir mantık devresi (elektronik bilgime dayanarak öyle olması gerekir diye düşünüyorum) üzerinden hata sinyali gönderilir. Eğer lastik basınçlarınız olması gerektiği gibi olmasına rağmen TPMS ışığı yanıyorsa sensör ya da bahsettiğim devre arızalı olabilir. Lastik basınçları ayarlandıktan bir süre (mesela 1-2 gün) sonra arıza ışığı yanıyorsa lastiklerden biri hava kaçırıyor veya jantlarda eğrilik olabilir. Benim önceki aracımda jantları düzelttirene kadar sorun çözülmemişti.
üstat o dediğin sistemler (pilsiz) genelde wag grubunda olan esp ile koordineli çalışan sistemlerdir. Sibop arkasında sensör varsa TPMS vardır.
Bildiğim kadarıyla TPMS genellikle pille çalışır. Bu piller genellikle 7 ila 10 yıl dayanabilir, ancak aracın kullanımı ve çevresel faktörlere bağlı olarak bu süre kısalabilir. Pil ömrü bittiğinde genellikle sensörün tamamı değiştirilir çünkü pil değişimi genellikle pratik değildir.
TPMS, 1 modunda mı bir de ona bakın, 2 ve 3 te ise daha yüksek PSI'a göre kontrol eder. Bir de kitapçıkta yedek lastiği de şişirin diyordu. Onu da kontrol edebilirsiniz.
Yurtdışı sitelerinde yaptığım araştırma sonucu Subaru'ların TPMS sensörlerinin pille çalıştığını, pil bittikten sonra değiştirilebileceğini ancak bu değişimin oldukça zor olduğunu, tek bir sensör bozulsa bile diğer sensörlerden veri alınamadığını, sensörler sağlamsa receiver modülün (önceki paylaşımımda bahsettiğim devre) arızalı olabileceğini öğrendim. Bugüne kadar kullandığım Subaru'ların hiçbirinde TPMS olmadığı için bu konuyu da burada öğrenmiş oldum. Öğrenmenin yaşı yoktur.
Subaru'lar için universal TPMS sensörleri var. Zamanında levorg'a takmıştım. Cihazla araca tanıtılması yapılınca sorunsuz kullanılıyor. Aynı şekilde siz de çözebilirsiniz.