(02-11-2020, Saat: 16:14)nitro37 demiş ki: ÖTV indirimi yakın zamanda olmaz. 200bn tl ye 2 ay önce honda almış adama şimdi senin araban 110 bn tl ediyor diyemez hükümet : onu unutun
Üstad haklısın. Benimki gönlümden geçen çözüm tavsiyesi. Bu tür haberler doğruluğuna kanıp arabaları satanlara yazık edecek bu fiyatların hiç düşeceği yok
GM 8 d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu işin tek çıkar yolu 2,ele olan talebi düşürmek. Peki bunun için ne yapılabilir sorusunu sorduğumuz aman aklımıza ilk gelen sıfır araç talebini yükseltmek oluyor. Peki talep yüksekmi şuan evet yüksek ama araba yok. Sıfır araç üretimi korona belası bitmeden eski haline dönemeyecek. Çünkü fabrikalar hala tam kapasite çalışamıyor. Sınırlı sayıda araç üretilip pazarlanıyor. Peki o zaman ne yapmalıyız? Sıfır araca olan talebi tam tersi düşürmeliyiz. Dolayısı ile araç almaya istekli insanlara sen araç alma diyebilmeliyiz. Peki bunu başarmak için ne yapmalıyız? : Bunun cevabı tsk daki S/S kuralında yatıyor. S kendi isteği ile araç almaktan vazgeçenler. S araç almaktan zorunlu olarak vazgeçenler. 1. S için; Şehir içi ücretsiz ulaşım, şehirler arası %50 indirimli ulaşım. Tüm feribot tren vs için ücretsiz yada %50 indirimli ulaşım. 2. S için; Sıfır araçlara yüksek vergi, daha pahalı benzin, daha yüksek ceza, adım atsa para verecek uygulamalar :
Başka türlü korona bitmeden piyasa düzelmez. Dolar euro vs sonraki etkenler
Simdi biraz garip gelecek ama, önümüzdeki birkac ay diyelim, ben sifir arac fiyatlarinda sabitlenme, belki düşüş bile bekliyorum Temelli degil ama, bir süreligine.
Olursa konusuruz, olmazsa silin msjimi hahaha Nasil olacak ya diyenlerle de cmtsi Arıcanda konusuruz
(02-11-2020, Saat: 17:05)BerQue demiş ki: Simdi biraz garip gelecek ama, önümüzdeki birkac ay diyelim, ben sifir arac fiyatlarinda sabitlenme, belki düşüş bile bekliyorum Temelli degil ama, bir süreligine.
Olursa konusuruz, olmazsa silin msjimi hahaha Nasil olacak ya diyenlerle de cmtsi Arıcanda konusuruz
Bu haberi paylaşmaktaki maksadım çözüm olacağını düşünmek değil.Bugünün en önemli otomotiv haberi olduğundan tartışılmasını istedim buradada. Bir şeylerin yanlış gittiği ortada.Bu vergilendirme sistemi ve arz-talep durumuyla çarpık fiyatlama devam ediyor edecek.Belki piyasaya biraz daha düzgün2. El araç çıkar.Mevcut araçlar özellikle belli yaş-modellerde gerçekten çok kötü. Yukarıda bir arkadaşımız önermiş;Kesinlikle belirli yaş üzeri ve kriterlere uymayan araçlar ciddi muayeneden geçirip trafikten çekilmeli.Kazaların önemli sebeplerinden birisi bu araçlar. Bir kaç sene evvel muayenesi yeni yapılmış eski model bir araç aldırdım.Yerinide söyleyim Beypazarından.Araç geldiki firenleri tutmuyor.Nasıl muayeneden geçer bu araç.O istasyon kapatılıp onay veren görevli ciddi ceza almalı .İşin ucunda insan hayatı var. Bir adım atılmak zorunda. Bir yandanda hane halkının hızla gelir azalmasına maruz kaldığı süreçte benim şahsi fikrim aynı hızlı yükselişle devam edemeyeceği şeklinde.Evet gerilemez ama fiyat artışı yavaşlar.Bir yılda % 100 üzerinde fiyat artışının izahı yok. Covit salgını çok etkiledi.Bu cephede oluşacak bir gelişme ve de normalleşme talep tarafını dengeleyecektir.Bunada en yakın çözüm sürü bağılıklığı gibi görünüyor. Şu an onu yaşıyoruz. Zira aşı filan hikaye.2-3 yıldan önce aşıyı unutun. Diğer bir çözüm -ki bu daha önce olabilir- virüsün etkisini azaltacak ilaç. Çoğalmasını engelleyecek.Bu alanda çalışmalar daha iyi gibi aşıdan daha önce hayata geçebilir.Bu arada toplumun çoğu da virüsle karşılaşmış olur.
TÜV onayı ile ikinci el ithalatına izin verilmeli, şu anda ülkemide yollarda onbinlerce, belki yüzbinlerce pertten toplama, iki araçtan 1 araç yapılmış, macunla vs ayakta duran araçlar dolaşıyor. Ağır hasarlı araçlar toplandıktan sonra macunla çekiçle normale benzetiliyor ama sonra ilk kazada içinde insanlar ölüyor. Kazası olmasa bile, zaten üretildiği yıllarda düşük kalite çelikle , incecik saclarla yapılmış arabalara biniyor insanımız, ve çok küçük sayılacak kazalarda ölüyor, sakat kalıyorlar...
Şimdi avrupanın tüm hurdalıklarını bizim ülkemize boşaltmadan, belirli normları (EURO NCAP, TÜV, Euro 4-5 emisyon) vs karşılayan araçların ithaline izin verlimeli. Mesela çarpışma testi yıldızı olmayan araçlar ülkemizde hala üretiliyor, ama bu kapsamda ikinci el girmesine izin verilmemeli ki, hem ülkedeki bu saatli bombalar trafikten düşsün, hem de hem de ülke çöplüğe dönmesin, yoksa 500€ satılan corsalar eski poloları alıp alıp 50.000e burada satarlar...
Gelecek olan ikinci el araçların 3 yaşından büyük olacağını sanmıyorum. Permi hakkıyla yurtdışından getirilebilecek araçların yaş sınırı 3'tür. Mevzuatta çok büyük değişiklikler yapmadan soruna en pratik çözüm bu olabilir. Ancak daha önce de belirttiğim gibi döviz bu şekilde uçmaya devam ettiği ve devlet bu kadar vergi almakta ısrar ettiği sürece ucuz arabalara binmek hayal.
Bence de en fazla 3-5 yaş olacaktır, permi işi devam ediyor ama kesin dönüş yapmanız, ve 3 yaşından büyük olmayan aracın yurtdışında adınıza en az 6 aydır kayıtlı olması lazım.
(02-11-2020, Saat: 17:05)BerQue demiş ki: Simdi biraz garip gelecek ama, önümüzdeki birkac ay diyelim, ben sifir arac fiyatlarinda sabitlenme, belki düşüş bile bekliyorum Temelli degil ama, bir süreligine.
Olursa konusuruz, olmazsa silin msjimi hahaha Nasil olacak ya diyenlerle de cmtsi Arıcanda konusuruz
bence bu haberin hiçbir doğru yanı yok . sadece gaz alma amaçlı yapılmış asparagas bir haber. atalarmızın bir sözü var ya "önce söze bakarım söz mü diye sonra da söyleyene " diye. malum piyasa yükselince algı yönetme amaçlı yapılmış bir haber. hani fiyatların buraya gelmesinde devletin hiçbir sorumluluğu yok galerici ve vatandaşların yüzünden piyasa bu hale geldi devlettte müdahale edeiyor algısı oluşturmak.
bu arada ikinci el de çok pahalı değil olması gerektiği yerde. şöyleki ikinci elin piyasasını sıfırın fiyatları belirler. forester özelinden giedecek olursak sıfırı 700 küsür olan arabanın 5 yaşında olanının fiyatını 200 gibi beklemek mantığa aykırı bir kere. diyelim ki öyle oldu bu sefer daha başka türlü kriz çıkar. kimse sıfır araç almaz ortada bayi diye bir şey kalmaz...
yurtdışı 2009 2012 forester fiyatlarına geçen bir baktım 8 ile 12 bin dolar arası. sıfır forester 28 36 bin arası. yani sıfır fiyatının üçte biri. durum bizde de aynı sıfırı 700 bin 2009 2012 arsı 200 bin civarı yani oran olarak aslında pek bi fark yok.