Herkese kazasız belasız yolda kalmasız sürüşler dilerim.
Dün gece eve dönerken 100-110 arası hızda gidiyordum. Birden aracın deviri düştü, aynı anda LTFT STFT değerleri her ikisi de -15leri gördü. ve araçtan bir ses geldi. Herhalde yatak sardı diye düşünerek otobanda kenara çektim. Bugün de nöbetçi olduğum için çekiciyle aracı hastaneye getirdim.
Aracın şanzıman yağı, radyatör suyu, motor yağı 2 gün önce kontrol edildi. Öncesinde ve sonrasında hiç arıza ışığı yakmadı, dikkatimi çeken bir anormallik de olmadı. Hızım en fazla 110 oldu. Aracı zorlamadan kullanıyorum.
Sabah FreeSSM ile arıza kaydına baktım:
P0607 throttle control system circuit Range /performance P0607 Gaz kelebeği Kontrol sistemi aralık/performans hatası
vermişti. Ama hala arıza lambası yanmıyor.
Bu arada akü bittiği için aracın çalışma marş vs seslerini çekemedim. Aküye bir takviye yaparak deneyeceğim. Bu kadar uğraştıktan sonra aracın beni yarı yolda bırakmasına çok üzüldüm de yapacak birşey yok: bir çuval civata
Çözüm önerilerinize açığım. Bu saatte rahatsız etmek olmaz diye Raci ustayı aramadım. Gündüz vakti arayıp tavsiyelerini alacağım. Sizce ne olmuştur? Motoru kucağımıza aldık mı acaba?
Not: Motordan gelen sesin vuruntu sesi olduğuna karar verdik. Bir gün bekledikten sonra hiçbir işlem yapmadan motor çalıştı. Hiç arıza kodu da vermedi.
Geçmiş olsun Mehmet. En iyi ihtimal subap kirmissindir. En kotu ihtimal yatak sarmıştır. Ama araç çekişten düştü dediğin için ben subap kirmissindir diye düşünüyorum. Arabayı çalıştırma kesinlikle. Kırılan bir parça daha fazla zarar verebilir.
Subap ayarı gibi olmuyor değil mi komple inmesi lazım motorun? Eklemeyi unuttum araç LPGde çalışıyordu. Bu olay olmadan 5 dk kadar önce gaz almıştım. Olay olduktan sonra benzine geçirmek istedim geçmedi.
Tahmini masrafı ne olur? En az - en çok ?
Aracın son bakımı ve subap ayarı, Arıcan'da yapılmıştı. Motul 6100 yağ konulmuştu. Üzerine 8000 km bile olmadı.
Geçmiş olsun. Bana da subap kırılmış gibi geldi. Yatak sarsa motor çalışmazdı. LPG ile çalışan araçlarda yüksek ısı nedeniyle subaplar daha çabuk deforme oluyor.
(09-06-2020, Saat: 08:58)furtherquiterdeeper demiş ki: Geçmiş olsun. Bana da subap kırılmış gibi geldi. Yatak sarsa motor çalışmazdı. LPG ile çalışan araçlarda yüksek ısı nedeniyle subaplar daha çabuk deforme oluyor.
Şubat sonunda subap ayarı yapıldı
S3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(09-06-2020, Saat: 08:59)Samet demiş ki: Geçmiş olsun Mehmet hocam, inşallah az masrafla atlatılacak bir durumdur.
(09-06-2020, Saat: 09:33)Nuri_Kongur demiş ki: Geçmiş olsun Mehmet bey. İnşallah ciddi bir şey değildir. Akü neden bitikmiş anlamadım?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Otoban kenarında 45 dk çekici beklerken aman biri çarpmasın diye dörtlüler far açık kalınca bir iki de marş basınca bitirdi. Camlar bile kalkmıyor şimdi.