Araç 2015 Forester XT 119.000 Km'de. En son yetkili servis ATA Subaru'da 120 bin ağır bakımları yapıldı (şanzıman yağı-CVT, diferensiyal yağları, motor yağı filtreler v.s). Benim sıkıntım araç sabah ilk çalıştırmada (soğukken) sallantılı çalışıyor ve egzostan orta yoğunlukta siyah duman atıyor 15-20 sn kadar sonra duman kesiliyor gün içinde motor sıcakken çalıştırmalarda ve de yolda herhangi bir duman çıkışı yok. Araç 110.bindeyken genel muayene ve egzostan geçti. Bu sorunlar için aracı önce yetkili servise bakıma gittiğinde Egzoz manifoldu kurum bağlamış deyip temizlediler sorun biraz azaldı (ilk zamanlar tekleme gibi sorunlar oluyordu ama araç stop etmiyordu.) Raci Usta'nın orda da MAF sensörü temizliği yapıldı sorunlar biraz azalır gibi olsa da ilk çalıştırmalardaki siyah duman problemi geçmedi. En son bu pazartesi yetkili serviste çeki demiri ve elektrik tesisatı takılırken bujiler kontrol edildi (105 binde yetkili serviste orjinal buji takılmıştı.) buji ve buji kablolarında sıkıntı yok dendi sırayla ateşleme sisteminden devam edilecek denilerek ateşleme bobinlerine bakılacak dendi. Çarşamba günü tüm araç servisteydi ve bobinlerde (ölçümlerde akım doğru çıktı- bilgisayara bağlandığında herhangi bir arıza kodu vermedi. ) Ancak yeni bobin takılarak deneyelim dedi servis. Bobinler öyle kolay arıza veren parça değildir falan denilerek bugüne parça gelecek arayalım gelin dediler. Ben de Raci ustaya söylediğimde bobin falan değişme eğer ki arıza kodu falan vermediyse değiştiğinle kalırsın dedi. Würth'ün benzinli yakıt katkısından (enjektör temizleyici) alıp depoyu doldurdum çevre yolunda yüksek hızlarda kullandım aracı. (karantina döneminde araba doğal olarak çok devirli kullanılmadı evin önünde yattı sayılır). Bende araçta port bagaj var diye çok yüksek devirlerde kullanmıyorum aracı uzun yolda bile 130-140 ı geçmiyorum hız olarak. dünkü turdan sonra bugün sabah çok az sallantı vardı ilk marşta ve siyah duman çok az attı (3-5 sn.). çeki demiri maceram ayrı bir hikaye onun içinde başlık açacağım. Şimdi uzun yola gideceğim cumartesi günü bakalım neler olucak gelişmelerden haberdar ederim.
Raci ustaya selam söyleyin Aracın emiş sistemine baksın Ölü devirlerde araç yeteri kadar hava alamıyor ise yine siyah duman atabiliyor. Üst devirlerde duman gelmemesinin sebebide emişin bu devirlerde daha şiddetli çalışmasından kaynaklanıyor. Eğer ki aracın tüm ateşleme sistemi bobin, enjektör, buji vs uygun değerlerde çalışıyor ise sorun hava yakıt karışımının alt devirlerde anlık ayarlanamıyor olmasıdır. Ateşleme sağlam, yakıt besleme sağlam geriye hava kalıyor. Hava da emişin bir koludur. Yani intercooler, turbo, filitre ve bağlantılarını kontrol etmek lazım.
Bakım sonrası sallantılı çalışma benim de başıma geldi. Gaz kelebeği ayarını yapmamış olabilirler. Gaz kelebeği ayarı yapıldıktan sonra sorun çözüldü bende.
(20-08-2020, Saat: 11:46)nitro37 demiş ki: Raci ustaya selam söyleyin Aracın emiş sistemine baksın Ölü devirlerde araç yeteri kadar hava alamıyor ise yine siyah duman atabiliyor. Üst devirlerde duman gelmemesinin sebebide emişin bu devirlerde daha şiddetli çalışmasından kaynaklanıyor. Eğer ki aracın tüm ateşleme sistemi bobin, enjektör, buji vs uygun değerlerde çalışıyor ise sorun hava yakıt karışımının alt devirlerde anlık ayarlanamıyor olmasıdır. Ateşleme sağlam, yakıt besleme sağlam geriye hava kalıyor. Hava da emişin bir koludur. Yani intercooler, turbo, filitre ve bağlantılarını kontrol etmek lazım.
raci usta diyor ki turbo hortum intercooler v.s zor oralardan olmaz. yetkili serviste oralarda olmaz dedi. ben de ısrarla turboya intercoolera v.s da bakın dememe rağmen. siyah dumanı sadece ilk marştaki çalışmada atıyor sonrasında olmuyor.
Sadece ilk calistirmada atıyorsa o zaman işin rengi değişir. Her ilk calistirmada mi yapıyor yoksa uzun süreli park edildikten sonrami yapiyor. Eğer uzun süreli parktan sonra yapıyorsa Enjektörler işeme yapıyor olabilir.
(20-08-2020, Saat: 13:27)au3591 demiş ki: Bakım sonrası sallantılı çalışma benim de başıma geldi. Gaz kelebeği ayarını yapmamış olabilirler. Gaz kelebeği ayarı yapıldıktan sonra sorun çözüldü bende.
bakım sonrası olan bir şey değil. ben hızlıca yazdığım için metin biraz anlaşılmaz olmuş. olay şu ben bu arabayı 55 bin km'de bayraktar'dan garantisi devam ederken aldım. şu anda 120 bin km'de, geçen kış araba'da böyle arada bir soğuk havalarda sarsıntılı çalışma v.s oldu. yetkili servisteki usta titreyip enjektördeki pisliği atmışdır dedi üstelemedi. sonrasında ben de soğuk havadandır buji değişimi yaklaşmıştır falan dedim. araç 1000 bine yakındı km olarak. 105 binde bujileri değişti. sonra bu karantina döneminde araba baya az kullanıldı, haziran başında falan araç nerdeyse iki-üç saatlik stop sonrası marş basarken böyle bir sallanıyor ki sanırsın deprem oluyor ya da arabayı birileri sallıyor. mavi ışık sönünce araç düzeliyor gidişinde performasında bir şey olmuyordu. Raci ustanın orda egzozın orta ayağı değişti bilgisayara bağlandı falan bir arıza kodu görmediler MAF sensörünü temizlediler. Aracın ilk marşında belirgin bir düzelme olmadı sonra yetkili serviste egzoz manifoldu tıkanmış pislenmiş dediler orayı temizledir. biraz düzeldi ben uzun yol yaptım geldim. Bu hafta başı pazartesi günü yetkili serviste çeki demiri ve elektrik tesisatı bağlanırken 120 bin bakımını yaptılar. aracın çekişi v.s düzeldi ama onlarda bilgisayarda falan bir şey görmediler. ama sallantılı çalıştığını sorunu çözelim diye ateşleme sisteminden bakmaya başladılar. bujiler tamam sağlam dendi, şimdi de bobinlere bakalım diye yeniden çağırıyorlar ki dedikleri bobinlerin öyle çok sorun çıkaran değişen bir parça olmadığı. (mevcut bobinleri ölçünce voltajı normal çıkıyor ancak akımı zayıf iletiyor olabilir dediler). naçizane iki tane farklı markada araba eskitmiş bir olarak gözlemim yetkili servis tabiri caizse doktorun filmde bir şey görüp müdahele etmesi filmde bir şey görmezse sorunu çözememesi gibi bilgisayarda sorun gördüğü parçayı değiştirir. öbür türlü ordan bakalım burdan bakalım mantığı. sanayi de ayrı bir dava zaten. önemli olan güvenilir Raci usta gibi ustalar bulabilmek. youtube video izleye izleye benim gibi arabadan anlamayan adam bile usta olur.
(20-08-2020, Saat: 13:46)nitro37 demiş ki: Sadece ilk calistirmada atıyorsa o zaman işin rengi değişir. Her ilk calistirmada mi yapıyor yoksa uzun süreli park edildikten sonrami yapiyor. Eğer uzun süreli parktan sonra yapıyorsa Enjektörler işeme yapıyor olabilir.
uzun süreli parklardan sonra diyebiliriz. 6-7 saat gibi.
(20-08-2020, Saat: 13:27)au3591 demiş ki: Bakım sonrası sallantılı çalışma benim de başıma geldi. Gaz kelebeği ayarını yapmamış olabilirler. Gaz kelebeği ayarı yapıldıktan sonra sorun çözüldü bende.
bakım sonrası olan bir şey değil. ben hızlıca yazdığım için metin biraz anlaşılmaz olmuş. olay şu ben bu arabayı 55 bin km'de bayraktar'dan garantisi devam ederken aldım. şu anda 120 bin km'de, geçen kış araba'da böyle arada bir soğuk havalarda sarsıntılı çalışma v.s oldu. yetkili servisteki usta titreyip enjektördeki pisliği atmışdır dedi üstelemedi. sonrasında ben de soğuk havadandır buji değişimi yaklaşmıştır falan dedim. araç 1000 bine yakındı km olarak. 105 binde bujileri değişti. sonra bu karantina döneminde araba baya az kullanıldı, haziran başında falan araç nerdeyse iki-üç saatlik stop sonrası marş basarken böyle bir sallanıyor ki sanırsın deprem oluyor ya da arabayı birileri sallıyor. mavi ışık sönünce araç düzeliyor gidişinde performasında bir şey olmuyordu. Raci ustanın orda egzozın orta ayağı değişti bilgisayara bağlandı falan bir arıza kodu görmediler MAF sensörünü temizlediler. Aracın ilk marşında belirgin bir düzelme olmadı sonra yetkili serviste egzoz manifoldu tıkanmış pislenmiş dediler orayı temizledir. biraz düzeldi ben uzun yol yaptım geldim. Bu hafta başı pazartesi günü yetkili serviste çeki demiri ve elektrik tesisatı bağlanırken 120 bin bakımını yaptılar. aracın çekişi v.s düzeldi ama onlarda bilgisayarda falan bir şey görmediler. ama sallantılı çalıştığını sorunu çözelim diye ateşleme sisteminden bakmaya başladılar. bujiler tamam sağlam dendi, şimdi de bobinlere bakalım diye yeniden çağırıyorlar ki dedikleri bobinlerin öyle çok sorun çıkaran değişen bir parça olmadığı. (mevcut bobinleri ölçünce voltajı normal çıkıyor ancak akımı zayıf iletiyor olabilir dediler). naçizane iki tane farklı markada araba eskitmiş bir olarak gözlemim yetkili servis tabiri caizse doktorun filmde bir şey görüp müdahele etmesi filmde bir şey görmezse sorunu çözememesi gibi bilgisayarda sorun gördüğü parçayı değiştirir. öbür türlü ordan bakalım burdan bakalım mantığı. sanayi de ayrı bir dava zaten. önemli olan güvenilir Raci usta gibi ustalar bulabilmek. youtube video izleye izleye benim gibi arabadan anlamayan adam bile usta olur.
(20-08-2020, Saat: 13:46)nitro37 demiş ki: Sadece ilk calistirmada atıyorsa o zaman işin rengi değişir. Her ilk calistirmada mi yapıyor yoksa uzun süreli park edildikten sonrami yapiyor. Eğer uzun süreli parktan sonra yapıyorsa Enjektörler işeme yapıyor olabilir.
uzun süreli parklardan sonra diyebiliriz. 6-7 saat gibi.
Uzun süreli parktan sonra yapıyor ve araba ısınınca bitiyorsa bu mevzu sorun enjektorler araç stop ettikten sonra ufak ufak kaçırıyor demektir. Enjektörler kaçırınca da bujiler islaniyor ve ilk çalışma sarsıntı yapiyor ve duman atıyor.. Bujiler yeni bobinlerin değeri normal geriye enjektör kalıyor zaten. Enjektorleri sökturup teste sokturun. Hangisi kaçırıyor belli eder.
(20-08-2020, Saat: 13:55)samsara demiş ki: bakım sonrası olan bir şey değil. ben hızlıca yazdığım için metin biraz anlaşılmaz olmuş. olay şu ben bu arabayı 55 bin km'de bayraktar'dan garantisi devam ederken aldım. şu anda 120 bin km'de, geçen kış araba'da böyle arada bir soğuk havalarda sarsıntılı çalışma v.s oldu. yetkili servisteki usta titreyip enjektördeki pisliği atmışdır dedi üstelemedi. sonrasında ben de soğuk havadandır buji değişimi yaklaşmıştır falan dedim. araç 1000 bine yakındı km olarak. 105 binde bujileri değişti. sonra bu karantina döneminde araba baya az kullanıldı, haziran başında falan araç nerdeyse iki-üç saatlik stop sonrası marş basarken böyle bir sallanıyor ki sanırsın deprem oluyor ya da arabayı birileri sallıyor. mavi ışık sönünce araç düzeliyor gidişinde performasında bir şey olmuyordu. Raci ustanın orda egzozın orta ayağı değişti bilgisayara bağlandı falan bir arıza kodu görmediler MAF sensörünü temizlediler. Aracın ilk marşında belirgin bir düzelme olmadı sonra yetkili serviste egzoz manifoldu tıkanmış pislenmiş dediler orayı temizledir. biraz düzeldi ben uzun yol yaptım geldim. Bu hafta başı pazartesi günü yetkili serviste çeki demiri ve elektrik tesisatı bağlanırken 120 bin bakımını yaptılar. aracın çekişi v.s düzeldi ama onlarda bilgisayarda falan bir şey görmediler. ama sallantılı çalıştığını sorunu çözelim diye ateşleme sisteminden bakmaya başladılar. bujiler tamam sağlam dendi, şimdi de bobinlere bakalım diye yeniden çağırıyorlar ki dedikleri bobinlerin öyle çok sorun çıkaran değişen bir parça olmadığı. (mevcut bobinleri ölçünce voltajı normal çıkıyor ancak akımı zayıf iletiyor olabilir dediler). naçizane iki tane farklı markada araba eskitmiş bir olarak gözlemim yetkili servis tabiri caizse doktorun filmde bir şey görüp müdahele etmesi filmde bir şey görmezse sorunu çözememesi gibi bilgisayarda sorun gördüğü parçayı değiştirir. öbür türlü ordan bakalım burdan bakalım mantığı. sanayi de ayrı bir dava zaten. önemli olan güvenilir Raci usta gibi ustalar bulabilmek. youtube video izleye izleye benim gibi arabadan anlamayan adam bile usta olur. uzun süreli parklardan sonra diyebiliriz. 6-7 saat gibi.
Uzun süreli parktan sonra yapıyor ve araba ısınınca bitiyorsa bu mevzu sorun enjektorler araç stop ettikten sonra ufak ufak kaçırıyor demektir. Enjektörler kaçırınca da bujiler islaniyor ve ilk çalışma sarsıntı yapiyor ve duman atıyor.. Bujiler yeni bobinlerin değeri normal geriye enjektör kalıyor zaten. Enjektorleri sökturup teste sokturun. Hangisi kaçırıyor belli eder.