(30-11-2020, Saat: 15:23)nitro37 demiş ki: Merhaba alacağınız araçtaki motor Euro 5 ise kronik problemi yok alabilirsiniz. Ama euro4 ise uzak durun. Emme manifoldu plastik olanlar euro5 döküm olanlar Euro 4 dür. Baskı balata ve volant değişmiş mi ne zaman degismis bu önemli zira fiyatı oldukca yüksek parçalardır. Dpf ne alemde boşaltılmış mi yoksa üzerinde duruyor mu bu da çok önemli. Boşaltılmış ise boşaltma sonrası yazılım nerede kime yaptırilmis buda çok önemli zira duman ata ata gitmenize sebep olur. Diğer şeyler rutin kontrol olan parçalar. On arka difransiyel ne durumda ötme varmı? Akis başlari saglmam mi ? Direksiyon poweri ne durumda bunlara da extra ilgi gösterin zira bu parcalarda pahalıdır.
Çok teşekkür ederim.
Araç Euro5, manifold plastik. Aracın internette ilanı yok, bir tanıdığımın aracı, ilk sahibi. Birkaç kere kullandım, sonunda ikna etme yolundayım kendisini. 180000 km civarında araç ve arazide kullanılmamış. Titiz birisi olduğu için aracını temiz kullandığını biliyorum fakat tabii ki 9 yıldır her gün yanında değildim. Araçla çok fazla tecrübem yok lakin kullanırken kulağıma rahatsız edici bir ses, normal dışı bir titreşim gelmedi. Tabii ki aracın rutinini bilmediğim için yanılma payım da var. Araç manuel ve zaten ilk aldığımda (ikinci el araba aldığımda alışkanlığım diyelim) yeni yapılmış olsa bile ağır bakımları - ki buna baskı balata da dahil- yaptırırım duruma göre. Ön takım, triger, egsoz, baskı balata, benzinliyse buji ve ateşleme takımı, diferansiyel, fren disk balata kampana vs mutlaka kontrol ettiririm ve bütçem dahilinde yapılacak, yenilenecek bir şey varsa yaptırırım mutlaka.
Bilgileriniz çok kıymetli, teşekkür ederim.
Yazdıklarınızdan araç sahibi ile ticaret yapılabilir olduğu belli. Ben araçtan ziyade araç sahibini önemsiyorum . Titizlik iyi bir özellik. Bunun dışında ikinci el araç, şans faktörü de önemli. Ankaradasınız , orada Arıcan oto Raci usta var. Gidin gösterin aracı. Raci usta size daha iyi fikir verir. Arkadaşı tanıdığınıza göre exper mekpere para vermeli mi bilmem. Raci usta Subaru araçları tanıdığı için daha iyi fikir verecektir. Yukarıda yazılan mekanik problemlerin içinde, hepsi önemli , ama baskı balata ve volant değişimi ilk sırada önemli. Km’si gelmiş olmalı ya da gelmek üzeredir. Baskı balata ve volant beraber değişir, değişimi şuan muhtemelen 8-10 bini bulur. Ardından DPF problem çıkarma ihtimali yüksek olan kısım. Onun da iptali ve yazılımı tahminen söylüyorum 2-4 bin lira arasında tutma ihtimali var. Bunlar fiyatlandırma ve pazarlıkta önemli kısımlar. Forumda yazılmış bir sürü şey var dizeller hakkında. Euro 5 olması ile çoğunu okumana gerek kalmıyor, ama DPF iptal edilmemiş ise “oil dilution” ya da”yağ seyrelmesi” diye aratırsan okuman gereken yazılara daha kolay ulaşırsın. Araba içine sindi ise, sahibi sana güven verdi ise piyasa fiyatından 2-3 bin lira fazla ver al arabayı. Kazası,trameri için bir sürü sms imkanı var. Benim bildiğin sahibinden sitesi öyle bir imkan sunuyordu. Oradan bakın, kafanız rahat eder. Hayırlısı olsun.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(30-11-2020, Saat: 16:26)muallim54 demiş ki: Yani siz bence çok daha şanlısınız. Araç tanıdıkta ve ilk sahibi. Ben de 2011 dizel forester alalı 8 ay oldu. Şimdilik bi sıkıntı yok. Tip olarak kesinlikle şimdikilerden daha yakışıklı. Çünkü o scoop lu. Kaça ikna etmeye çalışıyorsunuz.
Can alıcı soru bakalım kimden gelecek diye bekliyordum
malum biz de aynı araçtan kullanıyoruz. piyasayı öldürmemek lazım.
(30-11-2020, Saat: 16:26)muallim54 demiş ki: Yani siz bence çok daha şanlısınız. Araç tanıdıkta ve ilk sahibi. Ben de 2011 dizel forester alalı 8 ay oldu. Şimdilik bi sıkıntı yok. Tip olarak kesinlikle şimdikilerden daha yakışıklı. Çünkü o scoop lu. Kaça ikna etmeye çalışıyorsunuz.
Üstad şimdi fiyat telaffuz etmenin anlamı yok, ortalığı kızıştırmayalım ? şaka bir yana araç sahibi arkadaşımın ilk bahsettiği fiyat ile benim bütçem arasındaki rakama taksi çıkması 5 6 yaşında yorgun bir araba alınabiliyor. O yüzden pazarlık süreci uzun sürecek gibi görünüyor. Henüz akşamları arayıp taciz etmeye başlamadım, ona da başlarsam bu işte muvaffak olacak gibi görüyorum kendimi. Araçta 9500 TL civarı tramer kaydı, 3 parça boyası var. Bütün kazaları da biliyorum, hemen hepsi otoparkta sürtme, taş düşmesi yüzünden lokal boya, yedek anahtar kaybetme, dikiz aynası kırılması vs tarzı komik durumlar ama parça fiyatı çok olunca tramer şişiyor. Bu konuda şanslıyım kesinlikle. Dpf konusunda yaptırıp yaptırmadığı hakkında fikrim yok açıkçası, ama eğer satın almak konusunda başarılı olursam tabiki gerekli işlemleri yaptırırım. Önce zorunlu ve acil olanlar sonra keyfiyete doğru gider olay.
Her birinize değerli tecrübeleriniz ve vaktiniz için çok teşekkür ederim ayrı ayrı.
Öncelikle hayırlı ve uğurlu olsun. Araç konusunda herhangi bir şey söyleme bilgi ve tecrübesine sahip değilim. Zaten Üstadlar yukarıda gerekli ve yeterli açıklamaları yapmışlar. Ben de bu araçları çok beğeniyorum ve bu açıklamalarla konu hakkında ufkum genişliyor. Henüz bir Subaru sahibi değilim, çok istiyorum, eğer bir gün olursa sizin baktığınız gibi bir şey düşünüyorum. Umarın tez zamanda dilediğiniz araca kavuşursunuz. Tekrar hayırlı ve uğurlu olsun.
Forumda tüm dizel kullanıcıları abi ve kardeşlerim yorum yapmış bende 2011 Outback dizel sahibi olarak inşallah gönlünüzden geçen araca istediğiniz bütçelerde kavuşursunuz diyeyim. Söylenecek tek bir söz bile bırakmamışlar alacakları olsun benden önce davranmışlar. Teknik konuları bir kenara bırakıyorum Ankaradaymışsınız zaten motor ve mekanik aksam kontrolü için Arıcan Subaru Raci Ustaya, boya ve kaporta için de kendilerinin yönlendireceği bir servise baktırabilirsiniz aracı. Motor, şanzuman, diferansiyel, baskı balata volant, awd sistemi vb. tüm detayların kontrolünü titizlikle gerçekleştirir içiniz de rahat olur ve umarım bu ticaret gerçekleşir de siz de Subarunun heyecan dolu dünyasına güzel ve üst seviyeden bir giriş yapmış olursunuz.