2006 Forester ZL kullanıyorum. Sanırım havaların soğumasıyla başladı bu problemim. Sabah aracı ilk çalıştırdığımda hemen gelmeye başlıyor bu gıcırtı. Direksiyonu çevirmeden de geliyor sanırım, sabah ayrıntılı bir dinleyip tekrar yazarım. direksiyondan değil kaputtan ya da tekerlerden geliyor emin olamadım. araç ısındıktan 1-2 dakika sonra geçiyor bir daha duymuyorum.
araştırdım birkaç yerde Alternatör kayışı, direksiyon kayışı veya hidrolik direksiyon yağının kristalleşmesi diyenler gördüm.
Direksiyon pompasına bağlı kayış soğuk olduğu için kaçırıyor ısındıktan sonra kesiyor muhtemelen. Hatta o an anda direksiyon hareketi de eş zamanlı olarak değişiyor. Kayış gerginliği ayarlanır veya kayış değiştirilir.
Ses tamamen direksiyon pompasi ile alakali. Daha once bir konuda bahsetmistim fotografli olarak. ama bulamadim. legacy konusunda olabilir. Eger sansli iseniz, 3-5tl lik bir conta ile sorunu cozersiniz. gec kalinmissa, pompanin degisimine kadar gidebiliyor.
Hatirladigim kadariyla tarif edeyim. pompanin ust kismindan cikan bir boru var. saginda ve solunda sanirim 2 tane vida ile tutuyor. o borunun pompaya girdigi yerde o-ring adi verilen bir conta var. O contanin degisimi ile, sistem hava almiyor ve bu ses tamamen kesiliyor. Yalan olmasin cunku cok uzun zaman gecti tam animsayamiyorum; mevcut conta kaucuk, bakir conta ile mi degismesi gerekiyor; yoksa aluminyum conta bakir ile mi degismesi gerekiyor ... tarzi birseydi. sakin vidasini conta degismeden SIKMAYIN. Yuvayi catlatabilirsiniz.
Ben pompayi degistirmek zorunda kalmistim. Yeni aldigim pompaninda takilmadan once contasini degistirmistim.