Merhaba, 2018 dizel Forester aracımda çok soğuk hava olduğunda (3 derece altında)motor ilk çalıştırmada, belli bir hızdan sonra araç ivmelenemiyor. Ancak gaz pedalına basınca devir yükseliyor. Vites yükselmiyor sanki. Aracı stop edip tekrar çalıştırınca bir sorun kalmıyor. Bu konuda tecrübesi olan var mıdır?
Soğuk havalarda sistemi korumak adına CVT şanzıman yağı belirli bir sıcaklığa ulaşmadan (uygun vizkoziteye gelmeden) ivmelenme olmaz. Bir yurt dışı forumunda (Kanada'da) -21 derecede motor çalıştıktan ancak 15 dakika sonra şanzımanın normal çalışmaya başladığını belirtmişler.
(20-02-2025, Saat: 14:37)furtherquiterdeeper demiş ki: Soğuk havalarda sistemi korumak adına CVT şanzıman yağı belirli bir sıcaklığa ulaşmadan (uygun vizkoziteye gelmeden) ivmelenme olmaz. Bir yurt dışı forumunda (Kanada'da) -21 derecede motor çalıştıktan ancak 15 dakika sonra şanzımanın normal çalışmaya başladığını belirtmişler.
Normal bir durum yani. İçime su serpildi. Teşekkürler ilgi ve bilgi paylaşımı için.
Ben de Outback var. (Dizel) Genellikle sabah ilk calistirdiktan sonra yaklasik 30 -40 saniye rolantide calisiyor(du). 30 -40 saniye = Emniyet kemerini takma , muzik ayarlama , otoparktan cikma ( gaza dokunmadan) vs. Bilerek te bu isleri agirdan aliyorum. Motor hararet ibresi biraz yukselene kadar da cok hafif gazla surmeye gayret ediyorum , sagdan agir agir. Ama yine de , ilk bir kac kilometre boyunca motor sesi yuksek ve genel calisma karakteri sert oluyordu. Bu sabah , arabayi calistirdiktan sonra , arabanin uzerindeki karlari temizleyip yola ciktim. Fazla sallanmadim kar temizleme sirasinda , ancak 2 ila 4 dakika surmustur. 5 dakika kesinlikle surmedi. Ve yola cikinca genel calisma karakteri neredeyse her zaman 5-10 km gittikten sonra gibi daha yumusakti ve sesi de azdi. Benim buradan kendime cikardigim sonuc , hareket etmeden ( gaza basmak zorunda kalmadan ) once biraz daha fazla beklemem gerektigi. Yukarida bahsettigim 30-40 saniye sonra hareket ettigim zamanda da , hizlanmak gerekirse gazi daha fazla ezmek gerekiyor(du).
(21-02-2025, Saat: 15:50)Murat Arslan demiş ki: Soğuk havalarda aracınızı hareket etmeden önce 5 dak çalıştırın ve sonra hareket ederek deneyin. Takip edin bir değişiklik olacak mı?
(21-02-2025, Saat: 23:40)SUBACK demiş ki: Ben de Outback var. (Dizel) Genellikle sabah ilk calistirdiktan sonra yaklasik 30 -40 saniye rolantide calisiyor(du). 30 -40 saniye = Emniyet kemerini takma , muzik ayarlama , otoparktan cikma ( gaza dokunmadan) vs. Bilerek te bu isleri agirdan aliyorum. Motor hararet ibresi biraz yukselene kadar da cok hafif gazla surmeye gayret ediyorum , sagdan agir agir. Ama yine de , ilk bir kac kilometre boyunca motor sesi yuksek ve genel calisma karakteri sert oluyordu. Bu sabah , arabayi calistirdiktan sonra , arabanin uzerindeki karlari temizleyip yola ciktim. Fazla sallanmadim kar temizleme sirasinda , ancak 2 ila 4 dakika surmustur. 5 dakika kesinlikle surmedi. Ve yola cikinca genel calisma karakteri neredeyse her zaman 5-10 km gittikten sonra gibi daha yumusakti ve sesi de azdi. Benim buradan kendime cikardigim sonuc , hareket etmeden ( gaza basmak zorunda kalmadan ) once biraz daha fazla beklemem gerektigi. Yukarida bahsettigim 30-40 saniye sonra hareket ettigim zamanda da , hizlanmak gerekirse gazi daha fazla ezmek gerekiyor(du).
Sizin de dediğiniz gibi ben de 30-40 sn civarı çalıştırıp hareket ediyordum. Bu süreyi en az 3 dk. olacak şekilde arttırdım. Şimdi bu problemi ya yaşamıyorum, ya da çok daha kısa sürede normal çalışma şekline ulaşıyor. Teşekkürler bilgi için.