Merhabalar.
Bu gün arıza lambasının yanması üzerine arıza kodunu görmek istedim. Öncelikle şu bilindik ELM327 çipli wifi'li OBD cihazlarından bir tanesini taktım ancak telefondan torque programı bağlanamadı araç ecu'suna ben de Delphi bağlantı adaptörü kullanarak Autocom programıyla PC yardımıyla bağlandım araca. Arıza kodlarına baktığımda (22 Knock sensor or circuit) arızası verdiğini gördüm. Bu esnada araç silkelenerek gaz yiyordu. Arıza kodunu silmeye çalıştım ancak Autocom programı silemedi kodu. (Genellikle Autocom arıza halen devam ediyorsa silemiyor kodu ama tabi emin değilim subaru'nun ecu'sunun bütün fonksiyonlarına erişemiyor da olabilir tabi )
Hem lokasyonunu görmek hem de aracın diğer donanımlarını tanımak için sökeyim dedim. Tek başıma çalıştığımdan fazla sayıda fotoğraf ya da video çekemedim ama çektiğim fotoğrafta sırasıyla nelerin hangi sırada söküleceğini göstermeye çalıştım.
İhtiyacınız olan aletler:
Cırcır ya da T Kol
12mm lokma
Düz tornavida
Pense
Multimetre
Knock sensörüne ulaşabilmek için öncelikle intercooler'ın çıkarılması gerekiyor. Aksi halde S-turbo'da knock sensörünü görmeniz bile mümkün değil.
![[Resim: IMG_20180310_194413.jpg]](http://thumb.ibb.co/hPc4xn/IMG_20180310_194413.jpg)
![[Resim: IMG_20180310_181519.jpg]](http://thumb.ibb.co/j1KdOS/IMG_20180310_181519.jpg)
Fotoğrafta gösterdiğim sırayı takip ederek Knock Sensörünü yerinden ayırdıktan sonra test işlemine başlayabilirsiniz. Testi yaparken fotoğraflayamadım ama knock sensörü üstünde ne şekilde ölçüm yapacağınızı gösterdim aşağıdaki fotoğrafta. Fotoğraf üstünde gösterdiğim kutuplar ölçüldüğünde yaklaşık olarak 0,5 kohm (500 ohm) gibi bir değer olmalı.
![[Resim: IMG_20180310_181545.jpg]](http://thumb.ibb.co/mEvk3S/IMG_20180310_181545.jpg)
Benim ölçümümün normal çıkmış olmasına sevinerek, kablo tesisatını kontrol ettikten sonra temizleyip aynı adımları izleyerek geri topladım aracımı. İş arıza kodunu tekrar silmeye geldi tabi. Tekrar silmeye çalıştığımda yine silinmediğini gördüm. Ben de önceki araçlarımda yaptığımı bunda da denemek istedim ve akü kutup başını söküp bir süre bekledikten sonra yerine taktım. Bu yöntem işe yaradı ve arıza kodunu silebildim nihayet. Sonrasında aracı test ettim. Herhangi bir arıza lambası yakmadı ve gaz yemesi ise normale döndü. Geçici ya da tesisat kaynaklı bir sorun olduğunu düşündürdü bu durum tabi emin değilim. Umarım faydası dokunur. Koay gelsin herkese.
Bu gün arıza lambasının yanması üzerine arıza kodunu görmek istedim. Öncelikle şu bilindik ELM327 çipli wifi'li OBD cihazlarından bir tanesini taktım ancak telefondan torque programı bağlanamadı araç ecu'suna ben de Delphi bağlantı adaptörü kullanarak Autocom programıyla PC yardımıyla bağlandım araca. Arıza kodlarına baktığımda (22 Knock sensor or circuit) arızası verdiğini gördüm. Bu esnada araç silkelenerek gaz yiyordu. Arıza kodunu silmeye çalıştım ancak Autocom programı silemedi kodu. (Genellikle Autocom arıza halen devam ediyorsa silemiyor kodu ama tabi emin değilim subaru'nun ecu'sunun bütün fonksiyonlarına erişemiyor da olabilir tabi )
Hem lokasyonunu görmek hem de aracın diğer donanımlarını tanımak için sökeyim dedim. Tek başıma çalıştığımdan fazla sayıda fotoğraf ya da video çekemedim ama çektiğim fotoğrafta sırasıyla nelerin hangi sırada söküleceğini göstermeye çalıştım.
İhtiyacınız olan aletler:
Cırcır ya da T Kol
12mm lokma
Düz tornavida
Pense
Multimetre
Knock sensörüne ulaşabilmek için öncelikle intercooler'ın çıkarılması gerekiyor. Aksi halde S-turbo'da knock sensörünü görmeniz bile mümkün değil.

![[Resim: IMG_20180310_194413.jpg]](http://thumb.ibb.co/hPc4xn/IMG_20180310_194413.jpg)
![[Resim: IMG_20180310_181519.jpg]](http://thumb.ibb.co/j1KdOS/IMG_20180310_181519.jpg)
Fotoğrafta gösterdiğim sırayı takip ederek Knock Sensörünü yerinden ayırdıktan sonra test işlemine başlayabilirsiniz. Testi yaparken fotoğraflayamadım ama knock sensörü üstünde ne şekilde ölçüm yapacağınızı gösterdim aşağıdaki fotoğrafta. Fotoğraf üstünde gösterdiğim kutuplar ölçüldüğünde yaklaşık olarak 0,5 kohm (500 ohm) gibi bir değer olmalı.
![[Resim: IMG_20180310_181545.jpg]](http://thumb.ibb.co/mEvk3S/IMG_20180310_181545.jpg)
Benim ölçümümün normal çıkmış olmasına sevinerek, kablo tesisatını kontrol ettikten sonra temizleyip aynı adımları izleyerek geri topladım aracımı. İş arıza kodunu tekrar silmeye geldi tabi. Tekrar silmeye çalıştığımda yine silinmediğini gördüm. Ben de önceki araçlarımda yaptığımı bunda da denemek istedim ve akü kutup başını söküp bir süre bekledikten sonra yerine taktım. Bu yöntem işe yaradı ve arıza kodunu silebildim nihayet. Sonrasında aracı test ettim. Herhangi bir arıza lambası yakmadı ve gaz yemesi ise normale döndü. Geçici ya da tesisat kaynaklı bir sorun olduğunu düşündürdü bu durum tabi emin değilim. Umarım faydası dokunur. Koay gelsin herkese.