Hayırlı uğurlu olsun.
215 60 17 ile 225 55 17 arasında (Daha önce bakmıştım XV kullanırken) yanlış anımsamıyorsam %1,5 değer farkı mevcut.
(Tire comparison vb sitelerden kontrol edilebilir tekrar)
Arada kayda değer bir büyüklükte fark olmadığına dayanarak, ben olsam kapı içi basınç değerlerinden ayrılmam.
Kaldı ki şu anki aracıma (Sedan, Legacy) Continental (Kış) aldığımda da, daha önce XV için Bridgestone A005 aldığımda da, daha önce Qashqai kullanırken aldığım Goodyear'da, hep farklı lastikçi esnaftan da almış olsam, aralarında sözleşmiş gibi hep 35 36 hav bastıklarını gördüm (Uyarmama rağmen
)
Hatta daha da ileri gideyim, Michelin aldım babamın aracına (Sedan), o da başka bir lastikçi, o da 36 bastı...
Ben anlam veremiyorum bu 35 36 takıntısına.
Kapı içinde de hangi araçta 36 vb değer var, onu da çok merak ediyorum açıkçası.
Not olarak, eğer Wildpeak A/T serisi ise asfaltta yağmur, ıslak zemin sürüşünde temkinli olmanız iyi olur. Çevremdeki A/T serisi kullanıcıların ıslak asfaltta, normal lastik ile alıştıklarından daha fazla kaydırdırabilme durumu ile karşılaştıklarını anlattıklarını belirtmek isterim.
2'nci sorunuza gelince, günümüzde birçok araçta - eğer fabrika tarafından konulmuş ise- yedek lastik (Stepne) mikro ölçülerde. Bildiğim kadarıyla, "bizim" XV için de yetkili servislerimiz yine küçük ebat (mikro) yedek lastik satıyor, çok garipsemiştim, araştırdığım zaman yabancı XV forumlarında da benzer durum var.
Kullanım kitapçığında belirtilen mesafe ve sınırlandırılmış düşük hız ile bir sıkıntı olacağına ihtimal vermiyorum. Ancak elbette çukura vb düşmek bütçe açısından oldukça can acıtabilir.
Bu nedenle bende tamir kiti vardı (Xv'de)
Kullandım mı? Hayır
Xv'de, üstelik Kızıltoprak/Bağdat Cd sahilyolu başlangıcında akan kalabalık trafikte başıma geldi, açıkçası uğraş(a)madım, kaskodan (Ücretsiz ve kaskoya yük bindirmeden) çekici çağırıp yetkili servise gönderip yaptırdım.