Arkadaşlar şehir dışındayım 99 sturbo aracın conta yakıp yakmadığını test etmek için yardıma ihtiyacım var yardımcı olabilecek var mı Aracımla rampa çıkarken çekişten düştü yavaş yavaş rampayı çıktım bir kaç km gidince aracı park ettim kaputtan duman çıktığını gördüm. Kaputu açınca radyatör hortumunun aşınmadan patladığını gördüm aracı durdurup hortumunu patlatan kısmını kesip yerine taktım 100 metre ileri gittim hararet biraz yükseldi aracı kenara aldım soğuması için bıraktım. Motor soğuyunca yaklaşık 5 Lt su koydum aracı çalıştırdım fan açana kadar çalıştırdım tekrar soğuyunca eksilen suyu tamamladım. Araç düz yolda giderken sorun yok rampa çıkarken hararet yükseliyor. Yağa su karıştırmıyor. Yedek su bidonunda kaynama yok hortumlarda şişme yok. Yardımcı olabilecek arkadaş var mı
Merhaba Muhtemelen conta da sıkıntı yok, zaten Subaru kolay kolay yakmaz contayı ama motor soğutma sistemi belli ki sıkıntıda. Sebebi de radyatör tıkalı %90 ihtimalle. Radyatör kalın olan tiple değişmeli, radyatör kapağı da değişmeli ayrıca başka yerden kaçağı var mı diye iyi bakılmalı turbo rekorunda olabilir, intercooler ve manifolt altındaki su hattında da motora damlayıp sıcağın etkisiyle uçtuğu için göremediğiniz kaçak da olabilir. Bir de lpg sistemi eskiyse regülatörü mutlaka kontrol ettirin diyaframı yırtık olabilir. Bu arada kalorifer performansı düşükse peteği tıkalı olma ihtimali de yüksek, yokuşta hemen hararet çıkmaya başlıyorsa o da temizlenmeli. Conta yanık değildir muhtemelen ama su kaçırdığı zaman hem uzun süre hem de performanslı kullan duysanız kapaklar çarpılmış olabilir o da subap ayarı yapılırken ortaya çıkar.
Bugün radyatörü kontrol ettiğimde her tarafı bana aynı seviyede sıcaklıkta gibi geldi.birde dün biraz aracın harareti tekrar yükseldi bugün dikkatimi çekti yedek su bidonunda ara ara kabarcıklar çıkmaya başlamış
Genleşme tankında kabarcık olması suyun yükselmesi alçalması bu sistemin düzgün çalıştığını gösterir. Hararet aracı zorlamadan da yükseliyorsa önce radyatör kapağı değişimi yapılmalı.
Ustam geçen yaz başıma Erzurum da gelen olayı kısaca aktarayım belki yardımcı olur. Benim araba turbosuz atmosferik doğal olarak Erzurum gibi yerlerde rakım yüksekliğinde çekiş aşırı düşüyor bende bu sebepten baya zorladım arabayı özellikle rampalarda palandökene tırmanırken falan neyse önce senin dediğin gibi biraz hararet yükseldi önemsemedim aşırı zorladığım için aradan bir kaç gün geçti yine bir rampa çıkarken zorladım arabayı önce sıcak antifriz kokusu sonra kaputtan duman yükseldi sakince gideceğim yere gittim kaputu açtığımda radyatörün üst tarafının komple patladığını farkettim. Sanırım radyatör artık tıkanma durumuna gelmiş bende zorlayınca patladı. Senin sorunda büyük ihtimalle radyatördendir çok can sıkıyosa değiştir yada şişlenen temizlenen türdense bi ufak müdahale yaptır derim.