(04-03-2021, Saat: 23:14)sarpworks demiş ki: aracin altinda uygun bir yer yokmuydu? genelde yeni nesil araclarda direkt arka lastigin onunde olur.
Dikkat etmedim hocam. Hep kaput içine koymuşlar yabancılar ben de öyle yaptım. Hortum vs de kesmedim. Filtrenin şimdiki yerinde zaten aşağı yukarı aynı uzunlukta bir aparat vardı o boşa çıktı.
(04-03-2021, Saat: 23:22)sea demiş ki:
(04-03-2021, Saat: 21:46)madanadam demiş ki: Eski filtrenin fotoğrafı var Hocam. Simsiyah çıkan filtre.
Ben onu yeni filtrenin orijinal rengi sanmıştım. Gözler de görmüyor artık..
Yeni filtrenin rengi beyaz hocam. Ben eski filtreyi tamamen çıkardım yeri boş şimdi.
Uzun zamandır aklımda olan depo içi filtrenin yuvasını düz hortumla değiştirme işini yaptım. İki günde 3 defa araç çalışmadı. Kötü de de olsa tecrübe tecrübedir. Başkasına faydamız olsun bari. Öncelikle benzin deposunda kalmaya dayanıklı hortum aradım. 50 cm hortum 70 tl. Hem diğerlerine göre daha pahalı hem de bulması zor. Benzin kapağını açıp pompa mekanizmasını çıkardım. Filtre yuvasının uzunluğunda hortum kesip kelepçe ile sabitleyip geri taktim. Ertesi gün işten gelirken yakınlarda markette durdum araç bir daha çalışmadı. Araya koyduğum uzun hortum kıvrılıp çıkmış. Bu sefer kelepçeleri daha iyi sıktım. Bir kaç saat sonra tekrar olunca bu sefer kelepçeleri değiştirdim. Akşam çocuğu almaya gittiğim yerde kaldı. Üçüncü defa olunca eski sistemine çevirdim. Bu arada hortumlarda hiç problem yok. Özet olarak benzin filtresini by pass ederken ya eski filtre yuvasını boş olarak ya da aynı boyda Metal sert bir aparat yaparak onu kullanmak gerekiyor hortum gibi yumuşak bir malzeme kullanılınca basınçtan dolayı malzeme yerinden çıkıyor ve benzin pompası motora benzin pompalayamıyor