https://www.vidyoto.com/otomobilini-eksp...EmPA24dmyk
dyno testler hakkındabılgı, acaba doğruluk payı nedir
dyno testler hakkındabılgı, acaba doğruluk payı nedir
jQuery(function() { jQuery("a").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("title").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("img").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("i").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("span").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("div").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("label").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("input").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); });
.ust{position: fixed;top: 0;left: 0;z-index: 1;width: 100%;} .yukle {height: 2px;margin-bottom: -2px;background: #8BC34A;width: 0%;} .main .content {margin: 0 auto;width: 500px;text-align:justify;font-size: 20px} STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
https://www.vidyoto.com/otomobilini-eksp...EmPA24dmyk dyno testler hakkındabılgı, acaba doğruluk payı nedir 19-12-2019, Saat: 13:23 bende hep bunu düşünmüşümdür. zarar verme noktasında fikrim yok ama dyno testin motor hakkında hiçbir somut fikir veremeyeceği kanaatindeyim.. 19-12-2019, Saat: 15:41 (19-12-2019, Saat: 13:16)frtzencir demiş ki: https://www.vidyoto.com/otomobilini-eksp...EmPA24dmyk Adam çok doğru söylemiş. Hepsine katılıyorum. Dyno ömür belirleme ölçüsü değil güç belirleme ölçüsüdür. Rakim seviyesini göre farklı dyno ölçümleri olabilir. Ankara'da test de 150 HP çıkan bir araç İzmir'de 160 HP çıkabilir. Dyno testi sırasında araç kementlerle platforma bağlanmalı ve önüne hararet yapmaması için büyük vantilatör konulmalıdır. Dyno ölçümü genelde modifiye edilmiş araçların performansini ve ECU ayarlamalarini sağlıklı yapabilmek için bir seçenektir. Yani yolda yapamayacağınız hızları bu bantlarda anlık yaparak, anında ayarlama yapabilme ve tekrar tekrar deneme imkani verir. Diğer türlü kendinize boş yol yada pist ararsiniz. Aslında bu dyno ölçümü bizim ülkede HP gücü ogrenme için genelde modifiye edilmiş araçlara kullanılırdı. Sanırım müşteri azalinca araç ömür öğrenme, motor yıpranma payı öğrenme vs adı altında genel araçlara da hizmet etmeye başlamışlar. 19-12-2019, Saat: 16:05 (19-12-2019, Saat: 15:41)nitro37 demiş ki:(19-12-2019, Saat: 13:16)frtzencir demiş ki: https://www.vidyoto.com/otomobilini-eksp...EmPA24dmyk Abi bu dyno işi, kiyaslama amacli yapilmasi gereken birsey degil mi? Örnek.. Benim aracim 170hp. Kagitta yazan. Ben bunu cikardim dynoya.. O anki kosullara göre, burasi cok önemli, o anki koşullara gore diyelim 160hp gördüm ekranda. Bu bana hicbir bilgi vermez. Elimde kiyaslama yapacagim hic bir bilgi yok ki. Ama arabayi dynodan indirirsem, hava filtresini degistirip, tekrar ayni dynoya, hatta ayni gün, ayni sartlarda hizlica cikarip ölçüp, 165hp görürsem, iste o zaman bir çıkarımda bulunabilirim. 5hp artirdi demek bile yanlis. Sadece çıkarımda bulunabilirim. Dedigin gibi, Dyno, kötü bir cihaz degildir, sadece bilincli kullanilmasi gereken cok yardimci bir kiyaslama cihazıdir. Arabani bileceksin, dynonu bileceksin, ayarlarini bileceksin, özelliklerini bileceksin, neyi test ettigini bileceksin, neyi yapip neyi yapamayacagini bileceksin vs vs Sonucta bu bir simulasyon cihazi. Simulasyon demek, bazi hesaplamalari bazi kriterleri önceden 'farzetme, kabul etme yada hesaba katmama' olayidir. Bunlar hakkında hic bilgi olmadan, tartıya karpuz çikarir gibi cikarilmaz ki. (Tarti bile simulasyondur gerçi, yer cekimini sabit kabul eder, önceden girilmis bi değer, kabullenme vardir haha ) 19-12-2019, Saat: 16:11 Dyno tekerlek (whp) beygir gücünü mü ölçer yoksa motor (hp) gücünü mü ölçer? Araç 150 hp ama lastiğe iletilen kaç beygir ? 19-12-2019, Saat: 16:21 (19-12-2019, Saat: 16:11)ficasso demiş ki: Dyno tekerlek (whp) beygir gücünü mü ölçer yoksa motor (hp) gücünü mü ölçer? Whp ölcmesi lazim. Whp den de iste belli kabullenmeler yaparak motorunkini "tahmin eder". Bu kabullenmeleri de aracin yasi kmsi iviri zivirini alip, aktarma organlarindaki kaybi 'tahminen' hesaplamaya calisir. (Calismali, bunlari mantiken yaziyorum) Denk gelmissinizdir, ultra spor araclarda motoru masa uzerinde test ederler. Bizim de böyle sansimiz olsa, motoru masaustü test et, sonra dynoda et, aradaki kaybi gör, mekanik iyilestirmeleri ona göre yap falan.. Zaten profesyonel bu isi yapanlar böyle yapiyordur, o özel pist araclari, rally arabalari vs böyledir hep saniyorum.. (19-12-2019, Saat: 16:11)ficasso demiş ki: Dyno tekerlek (whp) beygir gücünü mü ölçer yoksa motor (hp) gücünü mü ölçer? Gerçek Dyno tekere yansıyan gücü ölçer. Otomatik vites araçlarda HP gücü tam olculemez. Manulede daha kesine yakın sonuç verir. 21-12-2019, Saat: 09:53 Aracın performansının ilk güne kıyasla ne kadar kaybedildiğini ya da başka bir ifadeyle ne kadar korunduğunu tespit etmenin en güvenilir yolu hızlanma değerlerlerinde (hangi viteste hangi hızlarda yapılacağı bile standartlarla belirlenmiştir örneğin 4. vites 60-100 ya da D konumunda 60-100, 5. vites 80-120 vb.) bir kayıp olmadığının tespitidir. Birçok araç için bu değerleri internetten bulmak mümkündür. Tabi burada rakım farkını ve hatta sıcaklık farkını dikkate almak gerekecektir. Araca verilebilecek zararlar konusunda yazara katılıyorum bunlar hep ihtimal dahilinde. |