1- Bu Euro6 motor en guncel krank vs parcalara sahip, en son parcalardan olusturulmus ve sorunsuz tabir edilen motor. Bu motorun DPF’ini yeniledigimiz zaman bizi bir 150bin daha goturur mu?
2- Yok goturmez, DPF sorun cikarmaz ama sunlar bunlar sorun cikarir, oralara da el atmak lazim der misiniz? Eger derseniz, nerelerde yenilik veya temizleme lazim?
3- Motor haricinde baska nerelerine bakalim aracin?
Bana fikir verirseniz cok makbule gecer.
Yeni bir araca milyonlar vermektense, birkac yuz bin tl verelim de bari bizim forester bizi bir 150bin daha gotursun diye dusundum ama bilmem dogru dusundum mu?
Ne yapsak? DPF’i yeniledik ve cozduk diyelim. Baska nerelere baksak da motor guzel bir sifirlansa??
Öncelikle Map sensörünün temizliği şart bir çok silinmeyen arızanın sebebi bu sensörün kurum bağlamasından, ikincisi egr temizliği de şart. 3. Olarak 2010 legacy kullanıyorum ve bizim kroniği iz de katalizör dağılması, erimesi ve tıkanmasıdır. Çoğu kullanıcı bilmez çift katalizör vardır aracımızda benden önce katalizörüm boşaltılmış ben de farkettiğimde hemen metal katalizöre geçmiştim, 2,5 yıl kullandım ilk değil ama 2. muayeneden zor geçti sonra ses yapıyor diye açtırdığımda erimeye başladığını gördüm. Tabi ben de boşaltırdım ve ertesi gün yolda kaldım meğer 2. Katalizör varmış ve ben onu rezonatör sanıyormuşum böylece öğrenmiş oldum. Onu da kestirip düz boru taktırıp evin yolunu tuttum. Bir müddet sonra sanayide ustayla sohbet ederken liftteki vw marka araç dikkatimi çekti modelini hatırlamıyorum ama katalizör taaa şanzımanın orada neredeyse arabanın ortasında bir konumdaydı. Ben de diyorum bu vw marka araçlar kolay kolay katalizör yemiyor meğer motordan uzak vw üzerine direk ateş almayan bir konumdaymış. Ben de aradım buldum VW grupun kullanıcıları yazılım falan diye çok düşük km lerde katalizör söktürüp düz boru falan yapıyorlar özellikle golf leon polo cc scirocco kullanıcıları, sonra da katalizörleri egzosları satıyorlar. Hemen aldım bir tane ve motora uzak olan düz boru yaptırdığım 2. Katalizör yerine VW katalizör taktırdım, katalizörün bitişine de bir oksijen sensörü yuvası kaynattırdım bu yuvaya da 2. Oksijen sensörümün kablosunu uzatıp taktım eski yuvasını da körledim bu dertten kurtardım ve şu ana kadar neredeyse 10 araca da tarif edip yaptırdık hepsinde sonuç mükemmel. Tüm bunları neden anlattım çünkü aracınızda Euro 6 motor ve Euro 6 dpf var. Yani o standarta sahip ve şekli de benzer başka bir markanın özellikle bu konuda sıkıntıyı az yaşayan bir markanın dpf sini alıp iyi bir egzoscu da taktırabilirsiniz. Orijinalinin fiyatlarını duymak dahi istemeyiz benim kıytırık katalizörüm ben bahsettiğim işlemi yaptırdığım zaman 50 bin TL ye yakındı şimdi Allah bilir ve bu işlerin dizel de daha pahalı olduğunu da herkes bilir. Önemli olan benim gibi az kullanılmış çıkma ve orijinal bir dpf bulmak, egzoscularda bulunan 1 muayeneden geçebilecek çin malı ve araca yarardan çok zararı olan bir sisteme bulaşmayın.
Oğuzhan bey, sizin aradığınız çözüm geleneksel çözümlerin dışında olduğundan şahsen benim yapabileceğim bir katkı yok. Ama Özgür beyin önerdiği çözüm illa dpf kalacaksa uygulanabilir. Benim dpf konusunda açtığım bir konu vardı. Orada Subaru firmasının yayınladığı bültenin tercümesini yapmıştım. İsterseniz bir göz atın. Dpf üzerinde yanlış hatırlamıyorsam iki sensör var basıncı ölçen. Eğer Özgür beyin çözümünü uygularsanız sensörleri taşımağı hatırda tutun. Kolaylıklar dilerim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Özgür hocamın bahsettiği katalizör çözümü keşke dizel araçlarımız için de geçerli olsa. Dizel araçların hemen hepsinde katalizör turbonun hemen çıkışında (dizel vw.ler dahil) ve hemen takiben dfp vardır. Arada sadece yarım cm kadar boşluk olur ve aynı kazan içinde olurlar. Aradaki o boşlukta da ısı sensörü olur. 1. ısı sensörü katalizör girişinde diğeri katalizör çıkışında. Partikül filtersi rejenerasyonu için ısı çok önemlidir. Katalizör ve dpf bu yüzden ısı kaynağına en yakın konumda olmalıdır bu yüzden dizel araçların %99.unda katalitik konvertör hemen turbo çıkışında olur yani ısının en yüksek dizel araç için en verimli olduğu yerde. Üreticiler bu konuda o kadar ayrılmış ki hiçbir aracın dpf.si hiçbirine uymuyor hemen hemen. Uysa bile çıkması olmaz DPF.nin. Sıfırı hemen tüm üreticilerde aşırı pahalı.
Dizel araç katalitik konvertörü kolay kolay erimez çünkü benzinli bir araç gibi yüksek sıcaklıklar söz konusu olmaz. 1000 derece ısılara kadar dayanıklı olan ve asıl pahalı malzeme olan katalitik konvertör taşıdır. Sanıldığı gibi dpf seramiği çok değerli bir taş değildir. EGzozcular bu yüzden dpf iptal ederken katailitik konvertörü de muhakkak kırıp alırlar halbuki katalitik konvertör tıkanacak bir yapıda değildir. Partikül filtresi odacıklı bir yapıya sahipken (labirent gibi) katalitik konvertör geçirgendir. Amacı yüksek sıcaklıkta nox gazlarıyla tepkiye girmek ve kanserojen olan gazları seyreltmektir. Ayrıca katalitik konvertör bazı dizel araçlarda (psa grubunda) partikül filtresi rejenerasyonunu başlatma görevi görür. Bu araçlarda katkı maddeleri yanma sonucunda katalitik konvertörde birikir. Belirli bir doluluğa ulaştığında egzoz ısısı yükseltilerek (elektrik donanımları çalıştırılarak, enjektörlerin açık kalma süresi arttırılarak) aktif rejenerasyon süreci başlatılır. Bunu da şunun için yazdım ola ki dpf iptal edilmek istenirse katalizör yerinde bırakılmalıdır.
Partikül filtresine sahip araç kullananlar için en önemli bileşen MAP sensörüdür. Bu sensör krank havalandırmasından gelen yağ buharı ve egr.den kelen kurumla birleşerek emme manifoldunda ve emme manifoldu üzerinde bulunan bu sensörde balçık kıvamında bir yapı oluşturur. Doğru veri iletmeyen sensör yüzünden rejenerasyon zamanlamasından tutun da yakıt avansına kadar pek çok paremetre yanlış hesaplanarak aracın kimyası bozulur.
Partikül filtreleri %30 doluluğa (kümülatif kül - cumulative ash ratio) sökülüp dışarda temizlenmesi (tercihen termal temizleme) yapılırsa ömrü bir o kadar daha uzar. Bunun da periyodik aralıklarla yapılması gerekir.
Aracınıza orjinal dışında takacağınız yan sanayi partikül filtreleri tamamen çöptür. Orjinal takmayacaksanız hiç takmayın. DPF.i iptal edin ama katalitik konvertör yerinde kalsın. Çok fazla sorun yaşamazsınız.