Çarpışma testleri konusu uzunca bir konu. Zaman zaman tartışmalar da söz konusu olur ne kadar güvenilir olduğu konusunda. Elimizde başka ölçüm aracı olmadığında yine de bunlara itibar etmekten başka çare yok.
Amerika’da satılan araçlara uygulanan, dünya’nın en zor çarpışma testi olarak kabul edilen IIHS (Karayolları Güvenliği Sigorta Enstitüsü) bazı araç firmaları, testin yapıldığı şoför tarafına güçlendirme yaparken, maliyetten kısmak adına yolcu tarafına aynı uygulamayı yapmamışlar. Bu da kaza anında yolcu tarafında oturanı riske atıyor.
Araçların aşağıda listesini verilmiş. Listedeki araçlar, Türkiye’de satılan modellerin , yolcu tarafı testine girmiş versiyonları. Bir çok araç yolcu tarafından teste tabi tutulmadı. Bir de teste hiç girmemiş modeller mevcut tabi.
![[Resim: 2015_Toyota_RAV4_asymmetrical_1024x1024.jpg]](https://thumb.ibb.co/kNirbT/2015_Toyota_RAV4_asymmetrical_1024x1024.jpg)
IHHS çarpışma testlerindeki bazı araçlarda resimdeki gibi asimetriklik söz konusu.
Şuna benzer asimetrik tasarımlar mevcut. Görsel, Rav4 modeline aittir.
*Şoför ile yolcu tarafı aynı performansı gösteren modeller
Subaru Impreza- Crosstrek – Legacy- Outback
Hyundai Elantra- Ioniq – Sonata- Tucson
Honda Civic- Accord- CRV
Nissan Maxima- Altima
Mazda 6- CX3- CX5- CX9
Ford Fusion
Toyota Camry
Mercedes E- GLC
BMW 5
Kia Sportage
Volkswagen Tiguan
![[Resim: 2014_subaru_forester_symmetrical_margina...r_side.jpg]](https://thumb.ibb.co/hc7yqo/2014_subaru_forester_symmetrical_marginal_passenger_side.jpg)
*Yolcu tarafı, şoför tarafından bir kademe düşük not alan modeller
Volkswagen golf- jetta
Kia soul
Subaru Forester
Hyundai Santafe
*Yolcu tarafı, şoför tarafından birden fazla kademe düşük not alan modeller
Volkswagen Passat
Toyota RAV4
G(good-iyi) , A(acceptable- kabul edilebilir) , M(marginal-marjinal) , P(poor-kötü) olarak notlar mevcut.
![[Resim: iihs_overlap.jpg]](https://thumb.ibb.co/jZyci8/iihs_overlap.jpg)
Amerika’da satılan araçlara uygulanan, dünya’nın en zor çarpışma testi olarak kabul edilen IIHS (Karayolları Güvenliği Sigorta Enstitüsü) bazı araç firmaları, testin yapıldığı şoför tarafına güçlendirme yaparken, maliyetten kısmak adına yolcu tarafına aynı uygulamayı yapmamışlar. Bu da kaza anında yolcu tarafında oturanı riske atıyor.
Araçların aşağıda listesini verilmiş. Listedeki araçlar, Türkiye’de satılan modellerin , yolcu tarafı testine girmiş versiyonları. Bir çok araç yolcu tarafından teste tabi tutulmadı. Bir de teste hiç girmemiş modeller mevcut tabi.
![[Resim: 2015_Toyota_RAV4_asymmetrical_1024x1024.jpg]](https://thumb.ibb.co/kNirbT/2015_Toyota_RAV4_asymmetrical_1024x1024.jpg)
IHHS çarpışma testlerindeki bazı araçlarda resimdeki gibi asimetriklik söz konusu.
Şuna benzer asimetrik tasarımlar mevcut. Görsel, Rav4 modeline aittir.
*Şoför ile yolcu tarafı aynı performansı gösteren modeller
Subaru Impreza- Crosstrek – Legacy- Outback
Hyundai Elantra- Ioniq – Sonata- Tucson
Honda Civic- Accord- CRV
Nissan Maxima- Altima
Mazda 6- CX3- CX5- CX9
Ford Fusion
Toyota Camry
Mercedes E- GLC
BMW 5
Kia Sportage
Volkswagen Tiguan
![[Resim: 2014_subaru_forester_symmetrical_margina...r_side.jpg]](https://thumb.ibb.co/hc7yqo/2014_subaru_forester_symmetrical_marginal_passenger_side.jpg)
*Yolcu tarafı, şoför tarafından bir kademe düşük not alan modeller
Volkswagen golf- jetta
Kia soul
Subaru Forester
Hyundai Santafe
*Yolcu tarafı, şoför tarafından birden fazla kademe düşük not alan modeller
Volkswagen Passat
Toyota RAV4
G(good-iyi) , A(acceptable- kabul edilebilir) , M(marginal-marjinal) , P(poor-kötü) olarak notlar mevcut.
![[Resim: iihs_overlap.jpg]](https://thumb.ibb.co/jZyci8/iihs_overlap.jpg)