Güzel oldu yorumlar bence. Herkes bir tecrübesini anlatmış oldu. Bugün Subaru bana ne yaptı diye ironi ile konuya başlayıp; Bugün Subaru’na ne yaptın? sorusuna ‘bıcı bıcı’ diyerek konuyu uygun bir şekilde noktaladık! :-))
(29-01-2020, Saat: 14:58)sea demiş ki: Bence sizin lastiginizde sorun yok. Sorun zeminde. Bu haftasonu Mudurnu gezisinde Faken hs01 lastiklerimle (2. sezonu) hiçbir sorun yaşamadım. Ancak bir gün sonra +8/9 derece sıcaklıkta Alaplı Bölüklü yaylasina cikmaya kalktim. Zemin önce ıslaktı, çamurdu ama düzdü. Sorunsuz gidebildim. Zirveye 5 km. kala çamur ustu balçık haline gelmiş kar ile kapli hale geldi yol. 2 km. daha gidebildim ama sürekli on ve arka saga sola kaymaya baslayinca ve yol iyice daraldığı icin, zirveye 3 km. kalmisken geri dönmek zorunda kaldım. Yanimda zincir vardi, taksaydim zirveye kadar cikabilirdim. Üstüm batar diye zincirle ugrasmak istemedim.
Gozlemime göre lastik balçık haline gelmiş kari yakalamakta zorlaniyor. Zira kisblastiklerinde lastigin ince yariklari kari tutar, o karda yoldaki kara tutunmayi saglar. Bence o zeminde kar/kis lastigi degil M/T lastik gerekli. Kari çamuru yararak ilerlemeli o zeminde.
Özetle, bence sizin arabanın bir kusuru yok. Lastiğinizin de kusuru yok. Dogru yola dogru lastik lazim, o kadar.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Arkadaşlar iyi akşamlar. İçinde Subaru olmayan bir video paylaşmak istiyorum. Sebebi şu: Ben 26 Ocak'ta içinde 5 kişi olan Forester ile (tek araba) Alaplı Bölükli yaylasına gitmeye kalkmış, ancak zirveye (navigasyona göre) 3 km. varken yolda kalmaktan korkup geri dönmüştüm. Arabaya zincir taksaydım pek muhtemelen sorunsuz yaylaya ulaşabilecektim. Az evvel Youtube'da Ereğli-Alaplı off-road klubünün bir videosuna denk geldim. Benden iki hafta önce arazi araçlarıyla aynı yaylaya çıkmışlar. Açıkcası onların videosunu izleyince ben epey iyi gitmişim diye keyiflendim. Yol koşulları benim gittiğim tarihtekine benzer...
(29-01-2020, Saat: 14:58)sea demiş ki: Bence sizin lastiginizde sorun yok. Sorun zeminde. Bu haftasonu Mudurnu gezisinde Faken hs01 lastiklerimle (2. sezonu) hiçbir sorun yaşamadım. Ancak bir gün sonra +8/9 derece sıcaklıkta Alaplı Bölüklü yaylasina cikmaya kalktim. Zemin önce ıslaktı, çamurdu ama düzdü. Sorunsuz gidebildim. Zirveye 5 km. kala çamur ustu balçık haline gelmiş kar ile kapli hale geldi yol. 2 km. daha gidebildim ama sürekli on ve arka saga sola kaymaya baslayinca ve yol iyice daraldığı icin, zirveye 3 km. kalmisken geri dönmek zorunda kaldım. Yanimda zincir vardi, taksaydim zirveye kadar cikabilirdim. Üstüm batar diye zincirle ugrasmak istemedim.
Gozlemime göre lastik balçık haline gelmiş kari yakalamakta zorlaniyor. Zira kisblastiklerinde lastigin ince yariklari kari tutar, o karda yoldaki kara tutunmayi saglar. Bence o zeminde kar/kis lastigi degil M/T lastik gerekli. Kari çamuru yararak ilerlemeli o zeminde.
Özetle, bence sizin arabanın bir kusuru yok. Lastiğinizin de kusuru yok. Dogru yola dogru lastik lazim, o kadar.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Arkadaşlar iyi akşamlar. İçinde Subaru olmayan bir video paylaşmak istiyorum. Sebebi şu: Ben 26 Ocak'ta içinde 5 kişi olan Forester ile (tek araba) Alaplı Bölükli yaylasına gitmeye kalkmış, ancak zirveye (navigasyona göre) 3 km. varken yolda kalmaktan korkup geri dönmüştüm. Arabaya zincir taksaydım pek muhtemelen sorunsuz yaylaya ulaşabilecektim. Az evvel Youtube'da Ereğli-Alaplı off-road klubünün bir videosuna denk geldim. Benden iki hafta önce arazi araçlarıyla aynı yaylaya çıkmışlar. Açıkcası onların videosunu izleyince ben epey iyi gitmişim diye keyiflendim. Yol koşulları benim gittiğim tarihtekine benzer...
Ertuğrul abi bakma sen bizim Subaru lar ile zorlandığımız yerlerde bu of road donanımlı araçlar dahi zorlaniyor. Karadeniz gezisinde biz subarular ile devam etmiş ama L200 ler o donanımı ile devam edememişti.
(29-01-2020, Saat: 14:58)sea demiş ki: Bence sizin lastiginizde sorun yok. Sorun zeminde. Bu haftasonu Mudurnu gezisinde Faken hs01 lastiklerimle (2. sezonu) hiçbir sorun yaşamadım. Ancak bir gün sonra +8/9 derece sıcaklıkta Alaplı Bölüklü yaylasina cikmaya kalktim. Zemin önce ıslaktı, çamurdu ama düzdü. Sorunsuz gidebildim. Zirveye 5 km. kala çamur ustu balçık haline gelmiş kar ile kapli hale geldi yol. 2 km. daha gidebildim ama sürekli on ve arka saga sola kaymaya baslayinca ve yol iyice daraldığı icin, zirveye 3 km. kalmisken geri dönmek zorunda kaldım. Yanimda zincir vardi, taksaydim zirveye kadar cikabilirdim. Üstüm batar diye zincirle ugrasmak istemedim.
Gozlemime göre lastik balçık haline gelmiş kari yakalamakta zorlaniyor. Zira kisblastiklerinde lastigin ince yariklari kari tutar, o karda yoldaki kara tutunmayi saglar. Bence o zeminde kar/kis lastigi degil M/T lastik gerekli. Kari çamuru yararak ilerlemeli o zeminde.
Özetle, bence sizin arabanın bir kusuru yok. Lastiğinizin de kusuru yok. Dogru yola dogru lastik lazim, o kadar.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Arkadaşlar iyi akşamlar. İçinde Subaru olmayan bir video paylaşmak istiyorum. Sebebi şu: Ben 26 Ocak'ta içinde 5 kişi olan Forester ile (tek araba) Alaplı Bölükli yaylasına gitmeye kalkmış, ancak zirveye (navigasyona göre) 3 km. varken yolda kalmaktan korkup geri dönmüştüm. Arabaya zincir taksaydım pek muhtemelen sorunsuz yaylaya ulaşabilecektim. Az evvel Youtube'da Ereğli-Alaplı off-road klubünün bir videosuna denk geldim. Benden iki hafta önce arazi araçlarıyla aynı yaylaya çıkmışlar. Açıkcası onların videosunu izleyince ben epey iyi gitmişim diye keyiflendim. Yol koşulları benim gittiğim tarihtekine benzer...
Sayenizde güzel bir yaylayı keşfettim gidilecekler yerlere kaydettim Bu grupta siz olsaydınız bu defenderler kadar zorlanmazdınız bence , baksanıza Vitara nasılda yardırıp çıkıyor .
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bu tarz araçlara kışlık veya kar lastiği takmiyorlar, büyük dişli AT veya MT lastiklerle her yere gitmeye çalışıyorlar. Toprakta çamurda çok iyi iş çıkaran bu lastikler orta zorluktaki karda burda bizim arabalardaki iyi kışlık lastiklere göre çok az tutunabiliyorlar, o yüzden biz rahat giderken bunlar cirmalaya cirmalaya anca çıkıyor. Ha şöyle bir fark var, onlar o lastikle bile çıkabiliyor, %100 kilitlenen diferansiyeli olanlar vardır kesin böyle gruplarda, onlar zaten 4 tekeri de döndürüp yara yara gidebiliyor bi sekilde.
Burayı bir daha hep beraber deneyelim isterseniz Ertuğrul abi. @sea