Motoru Isitmadan zorlamak sakıncalı ise biz neden fazla HP alabilmek için motoru daha fazla sogutuyoruz.
Hadi bakalim
Hadi bakalim
jQuery(function() { jQuery("a").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("title").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("img").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("i").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("span").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("div").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("label").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); jQuery("input").tipsy({gravity: jQuery.fn.tipsy.autoNS}); });
.ust{position: fixed;top: 0;left: 0;z-index: 1;width: 100%;} .yukle {height: 2px;margin-bottom: -2px;background: #8BC34A;width: 0%;} .main .content {margin: 0 auto;width: 500px;text-align:justify;font-size: 20px} STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
Motoru Isitmadan zorlamak sakıncalı ise biz neden fazla HP alabilmek için motoru daha fazla sogutuyoruz. Hadi bakalim 14-04-2019, Saat: 23:37 Daha fazla soğutmuyoruz da daha fazla ısınmasını engelliyoruz bence ? (14-04-2019, Saat: 23:37)siyahbeyaz demiş ki: Daha fazla soğutmuyoruz da daha fazla ısınmasını engelliyoruz bence ? Ama subaru muhendisleri daha fazla soğuk hava için uğraşıyor motor isisini düşürmek için yaptık demiyorlar açıklamada. Eğer amaç ısı düşürmek olsaydi yeni sti modelin açıklamasında " daha fazla ısınan motoru soğutmak için bunu yaptık" derlerdi 14-04-2019, Saat: 23:40 Parçaların ve yağın ısınması yani belli bir sıcaklıkta olması gerekirken, içeri giren havanın soğuması gerekir. Soğuyan havada oksijen miktarı daha fazla olacağından yanma daha iyi gerçekleşir 14-04-2019, Saat: 23:50 (14-04-2019, Saat: 23:40)Salih demiş ki: Parçaların ve yağın ısınması yani belli bir sıcaklıkta olması gerekirken, içeri giren havanın soğuması gerekir. Soğuyan havada oksijen miktarı daha fazla olacağından yanma daha iyi gerçekleşir O zaman herkes arabasına Nos bağlasin Salih en çok soğuk hava onda var ne diye turbo büyütmeyle intercooler buyutmeyle uğraşıyoruz 14-04-2019, Saat: 23:55 @Salih Bey'in dedigi gibi biliyorum bende. Sicakligin belli bir seviyede tutulması gerektiğinden (metalin genlesmesini ve motor içindeki parçalara zarar vermesini engellemek adına) optimum sıcaklığa ulaşmış bir motora sahip olduğumuzu varsayarsak soğuk hava performans icin daha faydalı.Sicakta genleşme soğukta büzülme olur. Büzülme esnasında moleküler uzaklık azalacağı için aynı birim havanın içerisinde daha fazla oksijen olacaktır.Oksijen sensörleri de hava yakıtı ayarladıktan sonra performansta hissedilir değişiklik olacağını düşünüyorum. 15-04-2019, Saat: 00:01 Şimdi o zaman şöyle diyebilirmiyiz. Motor yağ isisi normal sıcaklığa geldiginde motor içindeki parçalar yüksek performanslı çalışmaktan dolayı herhangi bir zarar görmüyor ? Bu nedenle motor ısınmadan aracı zorlamak dogru değil. 15-04-2019, Saat: 00:02 Nos sürekli bir yakıt olarak ve her hacim de kullanılamaz bildiğim kadarıyla. Hem maliyet hemde motor sağlığı için. Şimdi bize daha fazla güç için daha fazla yakıt ve bu yakıtı yakmak için de daha fazla havaya ihtiyaç var. Yakıtı verirken daha fazla havayı da turbo ile veriyoruz. Daha fazlası için daha büyük turbo. E şimdi turbo var tamam istediğimiz gibi de basıyor. Burada da basınç altında sıkışan havanın ısınmasından dolayı intercooler kullanıyoruz intercooler hacmi de turbo büyüklüğü ile büyümesi gerekiyor fazla basınçlı havanın daha fazla ısındığından dolayı. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali Bundan sonra da bu basınçlara dayanacak forged parçalar gerekiyor 15-04-2019, Saat: 00:11 (15-04-2019, Saat: 00:02)Salih demiş ki: Nos sürekli bir yakıt olarak ve her hacim de kullanılamaz bildiğim kadarıyla. Hem maliyet hemde motor sağlığı için. Şimdi bize daha fazla güç için daha fazla yakıt ve bu yakıtı yakmak için de daha fazla havaya ihtiyaç var. Yakıtı verirken daha fazla havayı da turbo ile veriyoruz. Daha fazlası için daha büyük turbo. E şimdi turbo var tamam istediğimiz gibi de basıyor. Burada da basınç altında sıkışan havanın ısınmasından dolayı intercooler kullanıyoruz intercooler hacmi de turbo büyüklüğü ile büyümesi gerekiyor fazla basınçlı havanın daha fazla ısındığından dolayı. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali Olsun ben mühendis olsam turbonun motora soğuk hava bastığı andaki dereceyi ölçer o miktarda içeriye soğuk hava yollayacak kadar aynı barda Nos destekli bir sistem bağlarim. Hiç bir parçayi değiştirmeyede gerek kalmaz çünkü turbonun gönderdiği kadar yolluyorum 15-04-2019, Saat: 00:15 @nitro37 metanol kit ile bahsettiginiz olayı daha kestirmeden karşılayabiliriz |