STF - SUBARU TÜRKİYE FORUM
TÜRKİYE'NİN EN AKTİF YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA OTOMOBİL PLATFORMU
avatar Giriş Yap Üye Ol
Giriş Yap
Kullanıcı Adı/E-Posta
Şifreniz: Şifremi Unuttum?
 
Merhaba, Ziyaretçi!

Bizi ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederiz!

Sitemizden daha iyi yararlanabilmek için "Giriş" yapmalı ya da "Kayıt" olmalısınız ;)

("STF - SUBARU TÜRKİYE FORUM" ayrıcalıktır!)

 Giriş Yap ya da  Üye Ol
Portal Forum Arama Üyeler Yönetim Ekibi Yeni Mesajlar
STF - Subaru Türkiye Forum Android Uygulamasını İndir
STF - SUBARU TÜRKİYE FORUM › SOSYAL FORUM › SOHBET - GEYİK - MİZAH
Beyin Açan Bir Soru


Siz Sorun Raci Usta Cevaplasın!

HEMEN SOR!

Scroll

BİLGİ MESAJI
Forumumuzun android uygulaması yayında!! ==> ..: HEMEN TIKLA İNDİR :..
STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN!

Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz...

ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE


Beyin Açan Bir Soru

  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • Beğen
0
Konuyu Beğen
78
3905
  • Konuyu Yazdır
  • Arkadaşına Gönder
  • Konuyu Takip Et
  • Konuya Anket Ekle
Toplam (8) Sayfa: 1 2 .. 8 Sonraki »
 nitro37
#1
14-04-2019, Saat: 23:35 (Son Düzenleme: 15-04-2019, Saat: 08:53, Düzenleyen: nitro37.)
Admin
*******
Admin
Mehmet
40
06 Ankara
Bay
Skoda / Subaru
Octavia 2016-Forester xt 2005
Danışman
7,563
252
13-12-2017
6,790
TR 06 GB 9137

Motoru Isitmadan zorlamak sakıncalı ise biz neden fazla HP alabilmek için motoru daha fazla sogutuyoruz. 

Hadi bakalim Gülücük
İletişim subaruturkiyeforum@gmail.com
İmage


 
Ara
Alıntı Yap
 siyahbeyaz
#2
14-04-2019, Saat: 23:37
STF Üyesi
*
Üye
Emrah
33
06 Ankara
Bay
:)
İmpreza Sw 2R 2006
Mühendis
742
3
21-07-2018
617
TR 34db6417

Daha fazla soğutmuyoruz da daha fazla ısınmasını engelliyoruz bence ? Cool
 
Ara
Alıntı Yap
 nitro37
#3
14-04-2019, Saat: 23:40 (Son Düzenleme: 14-04-2019, Saat: 23:40, Düzenleyen: nitro37.)
Admin
*******
Admin
Mehmet
40
06 Ankara
Bay
Skoda / Subaru
Octavia 2016-Forester xt 2005
Danışman
7,563
252
13-12-2017
6,790
TR 06 GB 9137

(14-04-2019, Saat: 23:37)siyahbeyaz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Daha fazla soğutmuyoruz da daha fazla ısınmasını engelliyoruz bence ? Cool

Ama subaru muhendisleri daha fazla soğuk hava için uğraşıyor motor isisini düşürmek için yaptık demiyorlar açıklamada. Gülücük Eğer amaç ısı düşürmek olsaydi yeni sti modelin açıklamasında " daha fazla ısınan motoru soğutmak için bunu yaptık" derlerdi
İletişim subaruturkiyeforum@gmail.com
İmage


 
Ara
Alıntı Yap
 Salih
#4
14-04-2019, Saat: 23:40
STF Üyesi
*
Üye
Salih
33
42 Konya
Bay
Subaru
Legacy 2007
Tekniker / Kalıp
1,710
46
13-12-2017
2,033
TR 42 CNC 32

Parçaların ve yağın ısınması yani belli bir sıcaklıkta olması gerekirken, içeri giren havanın soğuması gerekir. Soğuyan havada oksijen miktarı daha fazla olacağından yanma daha iyi gerçekleşir Gülücük
 
 
Ara
Alıntı Yap
 nitro37
#5
14-04-2019, Saat: 23:50
Admin
*******
Admin
Mehmet
40
06 Ankara
Bay
Skoda / Subaru
Octavia 2016-Forester xt 2005
Danışman
7,563
252
13-12-2017
6,790
TR 06 GB 9137

(14-04-2019, Saat: 23:40)Salih Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Parçaların ve yağın ısınması yani belli bir sıcaklıkta olması gerekirken, içeri giren havanın soğuması gerekir. Soğuyan havada oksijen miktarı daha fazla olacağından yanma daha iyi gerçekleşir Gülücük

O zaman herkes arabasına Nos bağlasin Salih en çok soğuk hava onda var Gülücük ne diye turbo büyütmeyle intercooler buyutmeyle uğraşıyoruz Gülücük
İletişim subaruturkiyeforum@gmail.com
İmage


 
Ara
Alıntı Yap
 IllTeUFeLllI
#6
14-04-2019, Saat: 23:55
STF Üyesi
*
Üye
Ahmet Emin
33
48 Muğla
Bay
Subaru
OUTBACK 3.0r 2007
Operasyon Müdürü,
19
1
09-04-2019
110
TR 07 ABU 948

@ Salih Bey'in dedigi gibi biliyorum bende. Sicakligin belli bir seviyede tutulması gerektiğinden (metalin genlesmesini ve motor içindeki parçalara zarar vermesini engellemek adına) optimum sıcaklığa ulaşmış bir motora sahip olduğumuzu varsayarsak soğuk hava performans icin daha faydalı.Sicakta genleşme soğukta büzülme olur. Büzülme esnasında moleküler uzaklık azalacağı için aynı birim havanın içerisinde daha fazla oksijen olacaktır.Oksijen sensörleri de hava yakıtı ayarladıktan sonra performansta hissedilir değişiklik olacağını düşünüyorum.
 
WWW Ara
Alıntı Yap
 nitro37
#7
15-04-2019, Saat: 00:01
Admin
*******
Admin
Mehmet
40
06 Ankara
Bay
Skoda / Subaru
Octavia 2016-Forester xt 2005
Danışman
7,563
252
13-12-2017
6,790
TR 06 GB 9137

Şimdi o zaman şöyle diyebilirmiyiz. Motor yağ isisi normal sıcaklığa geldiginde motor içindeki parçalar yüksek performanslı çalışmaktan dolayı herhangi bir zarar görmüyor ? Bu nedenle motor ısınmadan aracı zorlamak dogru değil.
İletişim subaruturkiyeforum@gmail.com
İmage


 
Ara
Alıntı Yap
 Salih
#8
15-04-2019, Saat: 00:02
STF Üyesi
*
Üye
Salih
33
42 Konya
Bay
Subaru
Legacy 2007
Tekniker / Kalıp
1,710
46
13-12-2017
2,033
TR 42 CNC 32

Nos sürekli bir yakıt olarak ve her hacim de kullanılamaz bildiğim kadarıyla. Hem maliyet hemde motor sağlığı için. Şimdi bize daha fazla güç için daha fazla yakıt ve bu yakıtı yakmak için de daha fazla havaya ihtiyaç var. Yakıtı verirken daha fazla havayı da turbo ile veriyoruz. Daha fazlası için daha büyük turbo. E şimdi turbo var tamam istediğimiz gibi de basıyor. Burada da basınç altında sıkışan havanın ısınmasından dolayı intercooler kullanıyoruz Gülücük intercooler hacmi de turbo büyüklüğü ile büyümesi gerekiyor fazla basınçlı havanın daha fazla ısındığından dolayı. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali Gülücük

Bundan sonra da bu basınçlara dayanacak forged parçalar gerekiyor
 
 
Ara
Alıntı Yap
 nitro37
#9
15-04-2019, Saat: 00:11
Admin
*******
Admin
Mehmet
40
06 Ankara
Bay
Skoda / Subaru
Octavia 2016-Forester xt 2005
Danışman
7,563
252
13-12-2017
6,790
TR 06 GB 9137

(15-04-2019, Saat: 00:02)Salih Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Nos sürekli bir yakıt olarak ve her hacim de kullanılamaz bildiğim kadarıyla. Hem maliyet hemde motor sağlığı için. Şimdi bize daha fazla güç için daha fazla yakıt ve bu yakıtı yakmak için de daha fazla havaya ihtiyaç var. Yakıtı verirken daha fazla havayı da turbo ile veriyoruz. Daha fazlası için daha büyük turbo. E şimdi turbo var tamam istediğimiz gibi de basıyor. Burada da basınç altında sıkışan havanın ısınmasından dolayı intercooler kullanıyoruz Gülücük intercooler hacmi de turbo büyüklüğü ile büyümesi gerekiyor fazla basınçlı havanın daha fazla ısındığından dolayı. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali Gülücük

Bundan sonra da bu basınçlara dayanacak forged parçalar gerekiyor

Gülücük Olsun ben mühendis olsam turbonun motora soğuk hava bastığı andaki dereceyi ölçer o miktarda içeriye soğuk hava yollayacak kadar aynı barda Nos destekli bir sistem bağlarim. Hiç bir parçayi değiştirmeyede gerek kalmaz çünkü turbonun gönderdiği kadar yolluyorum Gülücük
İletişim subaruturkiyeforum@gmail.com
İmage


 
Ara
Alıntı Yap
 IllTeUFeLllI
#10
15-04-2019, Saat: 00:15
STF Üyesi
*
Üye
Ahmet Emin
33
48 Muğla
Bay
Subaru
OUTBACK 3.0r 2007
Operasyon Müdürü,
19
1
09-04-2019
110
TR 07 ABU 948

@ nitro37 metanol kit ile bahsettiginiz olayı daha kestirmeden karşılayabiliriz Büyük Gülücük
 
WWW Ara
Alıntı Yap
Toplam (8) Sayfa: 1 2 .. 8 Sonraki »
Yorum Yazın



    Beyin Açan Bir Soru
Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi


Anahtar Kelimeler

Beyin Açan Bir Soru, Beyin Açan Bir Soru indir, Beyin Açan Bir Soru Videosu, Beyin Açan Bir Soru online izle, Beyin Açan Bir Soru Bedava indir, Beyin Açan Bir Soru Yükle, Beyin Açan Bir Soru Hakkında, Beyin Açan Bir Soru nedir, Beyin Açan Bir Soru Free indir, Beyin Açan Bir Soru oyunu, Beyin Açan Bir Soru download



Bunlar da ilginizi çekebilir!


Mobil Sürüme Geç
STF - Subaru Türkiye Forum, 25 Aralık 2017 tarihinde kurulmuş olup, ücretsiz bir şekilde subaru ve diğer marka araç kullanıcılarına teknik destek vermektedir.
Forum Kuralları - Duyurular & Yenilikler
DOST SİTELERİMİZ
ForumPluso Gizlilik Politikası Link Link Link
REKLAM ALANIMIZ
Reklam vermek için:
info@subaruturkiyeforum.com
Türkçe Çeviri: MCTR, Yazılım: MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.
STF Subaru Türkiye Forum
Konuyu Yazdır
Konuyu Takip Et