(04-04-2021, Saat: 00:05)Nuri_Kongur demiş ki: “Meşale” adı doğru olmadı. İngilizcesi “torch” dilimize meşale diye çevrilir genelde. Bu durumdaki anlamı pürmüz çakmak olur.
Buna benzer bir şey. Bakkalda yoksa av bayilerinde olması muhtemeldir. Rüzgarda sönmediği için yabanda tercih edilen çakmaktır. Çalınmaya karşı iki lama demir malzemeyi amaca uygun boyda kestirip U demirler için delikler açıp, ek olarak bir asma kilit için delik açarak kitlemek çözüm olabilir. Muhtemelen bu amaca uygun malzeme offroad malzeme satan yerlede vardır. Eğer yok ise lama ya da U demirin uçlarına doğru açılacak karşılıklı deliklerden tek bir demir geçirilip öyle de kilitlenebilir. Böylesi zihni sinir proje peşine düşmeden valizler için satılan kilitlerden de takılabilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Çalınma konusunda çok endişeli değilim ama sağlam bir bisiklet kilidiyle emniyete alabilirim. Çalmayı kafaya koyan adamı ne kadar durdurur bilemem tabi. Sonuçta aracın tekerlekleri de aynı tehdit altında, çalmak için sadece bir kriko ve anahtar gerekiyor.
(03-04-2021, Saat: 23:17)sea demiş ki: Elinize sağlık, çok güzel olmuş. İzninizle iki endişemi ifade etmek istiyorum:
1) Sepeti monte etmek için kullandığınız U vida boydan boya dişli mi? Eğer öyleyse geçmişte benzeri, boydan boya dişli çubuklardan alıp, kendim bükmek suretiyle U yapmıştım. Büktüğüm noktalar çok zayıftı, kolayca kırıldılar. Sizinki sağlamsa sorun yok ama değilse kolayca kırılma riski olduğunu değerlendirmenizi öneririm.
2) Lastik/jant tavan sepetinden çalınmaz mı?
ben büktürdüğüm U profillere fiberli somun attım, takması da zahmetli, sökmesi de
çalmaya çalışacak olan illa ki yolunu bulur ama kesmeye kalksa bir dert , sökmeye kalksa bir dert
@Denizci Hocam siz yedek lastiği nasıl tutturdunuz ? yine U profiller ile mi ? yoksa instagramdan sizinle yazışmıştık , gergi ile mi ?
(03-04-2021, Saat: 23:17)sea demiş ki: Elinize sağlık, çok güzel olmuş. İzninizle iki endişemi ifade etmek istiyorum:
1) Sepeti monte etmek için kullandığınız U vida boydan boya dişli mi? Eğer öyleyse geçmişte benzeri, boydan boya dişli çubuklardan alıp, kendim bükmek suretiyle U yapmıştım. Büktüğüm noktalar çok zayıftı, kolayca kırıldılar. Sizinki sağlamsa sorun yok ama değilse kolayca kırılma riski olduğunu değerlendirmenizi öneririm.
2) Lastik/jant tavan sepetinden çalınmaz mı?
ben büktürdüğüm U profillere fiberli somun attım, takması da zahmetli, sökmesi de
çalmaya çalışacak olan illa ki yolunu bulur ama kesmeye kalksa bir dert , sökmeye kalksa bir dert
@Denizci Hocam siz yedek lastiği nasıl tutturdunuz ? yine U profiller ile mi ? yoksa instagramdan sizinle yazışmıştık , gergi ile mi ?
Beş kolundanda beş adet plastik kelepçeyle bağladım. 9mm kalınlığında olanlarlardan.
Konuştuğumuz gibi ekstardan gergili halat (spanzet) bağlayacaktım ama siparişimi yanlış renk yolladıkları için iade ettim. Tekrar gelmesini bekliyorum.
Plastik kelepçelerle bağlayınca hiç hareket etmiyor. Metal bağlantıları olmadığı için seste yapmıyor. 5 noktadan bağladığım içinde salınım sıfır.
Bugün yolda tecrübe etme şansım oldu.Tıkırtı, gıcırtı,esneme gibi sorun yok. Çevre yolunda 120 kmye geldiğimde lastiğin üzerindeki kılıf paraşüt etkisiyle pat pat ses yapıyor. Yanlardan sıkıştırdığım yerlerde çıkmış. Kılıf olmazsa sorun olmayacak gibi yada Kılıfı biraz daha gergin bağlamam lazım.
(05-04-2021, Saat: 20:00)Denizci demiş ki: Bugün yolda tecrübe etme şansım oldu.Tıkırtı, gıcırtı,esneme gibi sorun yok. Çevre yolunda 120 kmye geldiğimde lastiğin üzerindeki kılıf paraşüt etkisiyle pat pat ses yapıyor. Yanlardan sıkıştırdığım yerlerde çıkmış. Kılıf olmazsa sorun olmayacak gibi yada Kılıfı biraz daha gergin bağlamam lazım.
Kılıfı kullanmak artı bir etki yapacak ise, lastiğe uygun ve ağzından bağlanabilen kılıflar arazi aracı aksesuarcılarında vardır. Yoksa bile, bir kumaşı uygun şekilde yuvarlak kestirip bir halatı da kement gibi ağzını bağlayabilirsiniz. Beni düşündüren şey lastiğin jantla olan ağırlığı ve o ağırlığın ani frenlemede oluşturacağı atalet kuvveti. Bir zincirin sağlamlığı en zayıf halkası kadardır. Orada iki halka var beni düşündüren: 1) atkının taşıma kuvveti (sepet demir olduğu için endişe etmiyorum) 2) jantın sepete bağlandığı kablo kelepçeler. Bendeki kelepçeler adi sanırım çok çabuk kopuyor. Spanzet kuvvetçe yeterli olacaktır ama tasarımı sebebiyle rüzgarda gürültü yapabilir. Onun yerine uygun metal bir kalınlıkta metal kelepçe daha emniyetli bir taşıma sağlayacaktır. Ben bir çok kez tavanda kanomu taşıdım. İçine malzeme koydum üstüne kılıf yaptırıp kapattım. Hep spanzet ile sabitledim. Bir şey olmadı , baya gerdiğimden rüzgar sesi olmadı. Bazen dengeyi tam tutturamadığımda giderken yerinden oynadığı olurdu. Ön camdan kanonun burnunu gördüğümden anında durumu fark edip soruna müdehale edebilirdim. Sizin durumda bu imkan yok, yani siz lastiği görmeyeceksiniz. Vallahi bilmiyorum, ben cesaret edemem her halde. Düşük hızda, kalabalık olmayan yolda değil cesaretimi kaybetmem. Yüksek hızda kalabalık yolda cesaret edemem. O ani frenlemenin yol açacağı atalet kuvvetinin sonuçlarını kestiremem. Şehir trafiğinde lastiği tavanda taşımak normal bir şey midir? Belki ben görmediğim için evham yapıyorumdur.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(05-04-2021, Saat: 20:00)Denizci demiş ki: Bugün yolda tecrübe etme şansım oldu.Tıkırtı, gıcırtı,esneme gibi sorun yok. Çevre yolunda 120 kmye geldiğimde lastiğin üzerindeki kılıf paraşüt etkisiyle pat pat ses yapıyor. Yanlardan sıkıştırdığım yerlerde çıkmış. Kılıf olmazsa sorun olmayacak gibi yada Kılıfı biraz daha gergin bağlamam lazım.
Kılıfı kullanmak artı bir etki yapacak ise, lastiğe uygun ve ağzından bağlanabilen kılıflar arazi aracı aksesuarcılarında vardır. Yoksa bile, bir kumaşı uygun şekilde yuvarlak kestirip bir halatı da kement gibi ağzını bağlayabilirsiniz. Beni düşündüren şey lastiğin jantla olan ağırlığı ve o ağırlığın ani frenlemede oluşturacağı atalet kuvveti. Bir zincirin sağlamlığı en zayıf halkası kadardır. Orada iki halka var beni düşündüren: 1) atkının taşıma kuvveti (sepet demir olduğu için endişe etmiyorum) 2) jantın sepete bağlandığı kablo kelepçeler. Bendeki kelepçeler adi sanırım çok çabuk kopuyor. Spanzet kuvvetçe yeterli olacaktır ama tasarımı sebebiyle rüzgarda gürültü yapabilir. Onun yerine uygun metal bir kalınlıkta metal kelepçe daha emniyetli bir taşıma sağlayacaktır. Ben bir çok kez tavanda kanomu taşıdım. İçine malzeme koydum üstüne kılıf yaptırıp kapattım. Hep spanzet ile sabitledim. Bir şey olmadı , baya gerdiğimden rüzgar sesi olmadı. Bazen dengeyi tam tutturamadığımda giderken yerinden oynadığı olurdu. Ön camdan kanonun burnunu gördüğümden anında durumu fark edip soruna müdehale edebilirdim. Sizin durumda bu imkan yok, yani siz lastiği görmeyeceksiniz. Vallahi bilmiyorum, ben cesaret edemem her halde. Düşük hızda, kalabalık olmayan yolda değil cesaretimi kaybetmem. Yüksek hızda kalabalık yolda cesaret edemem. O ani frenlemenin yol açacağı atalet kuvvetinin sonuçlarını kestiremem. Şehir trafiğinde lastiği tavanda taşımak normal bir şey midir? Belki ben görmediğim için evham yapıyorumdur.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Plastik kelepçeler gerçekten çok sağlam. Sizdekiler muhtemelen ince olduğu için çabuk kopuyor. Hatta Açıklamasında şöyle bir ibare var "Minumum açma kuvveti Amerikan Askeri Standartına (MIL-S-23190 E) uygun veya daha yüksektir."
1 tanesi bile yeterli olacağını düşünüyorum, ben 5 adet bağladım. İlk fırsatta da spanzetle ekstardan güvenliğe alacağım. Açıkçası benim içim rahat.
Lastik kılıfı aslında büzgülü ama lastiğin kaymaması için plastik kelepçeleri kenarlardan bağlandığım. Öyle olunca kılıf lastiğin altına tam girip lastiği sarmıyor. Bugün hava yağışlı olduğu için ilgilenemedim. Yarın bakacağım.
Bu arada merak edenler için lastiği takmadan önce tartmıştım. Lastik ve jant : 21kg Tavan sepeti : 16kg
Bugün kılıfımın iplerimi sıkılaştırdım. Müsait bir zamanımda onu büzgülü değilde zigzag şeklinde germeli yapacağım. Öyle daha güzel sıkışacak. Kılıfla uğraşırken en korktuğum şeyin 1 haftada olduğunu gördüm.
Boyasız yerlerde paslanma başlamış bile :(
Aşağıdaki fotoğrafı Instagram dan aldım. Yurt dışında olanlar neden bizde yok. Şu bağlantıların güzelliğine ve sağlamlığına bakın.
O paslanan cıvatalar yerine aynı ölçüden paslanmaz cıvata ve somun kullanabilirsiniz. Sizin kullandığınız malzeme ya kesilen yerden koruma olmadığından pas yapmıştır ya da hiç galvaniz yoktur. Paslanmaz cıvata ve somun işinizi çözer.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi