Akadaslar selamlar
Uzun zamandir konuyu acmayi dusunuyordum lakin ancak vakit bulabildim.
Konuyu biraz uzun tutacagim, sabriniz icin tesekkur ederim.
Baslangic: 2.5 Turbo aracimda uzun zamandir pistonlarda bosluk vardi ve ses bir hayli artmisti. (Alirken oyle almistim.) Yakin bir zamanda conta yaktigini da uzulerek ogrendikten sonra motoru yapmaya karar verdik. Kurban bayrami donusu Arican Subaru da islemlere basladik. Motoru actigimizda 100 luk piston takildigini gorduk. Haricen silindir kapaklari da catlamisti. 2.5 Turbo nun ne yaparsaniz yapin gecmeyen hararet problemi, silindir kapaginin catlak olmasi ve piston boyutunun yeniden rektefiyeye izin vermemesi nedeniyle Spec-B projesine basladik.
Proje: Bu proje boyunca aracta neler yapildi, ne kadar surdu, ne kadar tuttu ve neler yapilacak bu baslikta yazacagim. Faturalari ve listeleri toparliyorum ve geliyorum.... (devam ediyor.)
YAPILAN ISLEMLER / DEGISEN PARCALAR
AKSESUAR HARCAMALARI
YAPILACAKLAR
Öncelikle Spec-B ile 3500 km dir beraberiz. Motorun tam tatile denk gelmesi çok iyi oldu. Tüm tatil gezisini Spec-B ile yaptım. 2.5 engine ile de 15 bin km lik bir beraberliğimiz var. Bu bakımdan her iki motoru da iyi tanıdım.
Bir motor ustası yönüyle değil de sürücü gözüyle gördüğüm avantaj ve dezavantajları yazacagım.
1. Hararet noktasında gerçekten çok mutluyum. 2.5 ile duz yolda 5 dk gazlasam hararet malesef geliyordu ki aracta sanziman yagi sogutucusu var, yag sogutucusu var, buyuk radyator var, sti intercoolar var. Özellikle tatil dönüşünde (aracı full benzinde kullandım) 530d, 530i, Volvo XC90 D5 lere denk geldim. Gerçekten çok iyi gazladık ve neredeyse soluksuz gittik ama hararet 80 i geçmedi. (Hava sıcaklıgı ortalaması 28 altına hiç düşmedi)
2. Buyuk turbo olması nedeniyle 2.5 a göre daha geç doluyor ve alt devirler heyecanlı değil. Twin scroll iyi bir turbo ile şehir içindeki ani kalkışlarımızı daha eğlenceli hale getirebiliriz. Üst devirler dolu dolu ve gidişini gerçekten çok beğendim.
3. Yakıt olarak 2.5 a göre daha az.
Devamke....
ARABANIN TUM ISLEMLERDEN SONRAKI HALI... BASKA RESIMLER DE EKLEYECEGIM
Uzun zamandir konuyu acmayi dusunuyordum lakin ancak vakit bulabildim.
Konuyu biraz uzun tutacagim, sabriniz icin tesekkur ederim.
Baslangic: 2.5 Turbo aracimda uzun zamandir pistonlarda bosluk vardi ve ses bir hayli artmisti. (Alirken oyle almistim.) Yakin bir zamanda conta yaktigini da uzulerek ogrendikten sonra motoru yapmaya karar verdik. Kurban bayrami donusu Arican Subaru da islemlere basladik. Motoru actigimizda 100 luk piston takildigini gorduk. Haricen silindir kapaklari da catlamisti. 2.5 Turbo nun ne yaparsaniz yapin gecmeyen hararet problemi, silindir kapaginin catlak olmasi ve piston boyutunun yeniden rektefiyeye izin vermemesi nedeniyle Spec-B projesine basladik.
Proje: Bu proje boyunca aracta neler yapildi, ne kadar surdu, ne kadar tuttu ve neler yapilacak bu baslikta yazacagim. Faturalari ve listeleri toparliyorum ve geliyorum.... (devam ediyor.)
YAPILAN ISLEMLER / DEGISEN PARCALAR
- BUJI
- TRIGER SET
- TURBO REVIZYON
- UPPIPE CONTA
- EGZOZ CONTA
- KLIMA KAYISI
- EKS.KECE
- V KAYISI
- YAG FILTRESI
- MOTOR YAGI 2X 10/60
- OKSIJEN SENSOR
- ARKA AKS BILYA
- ANTIFIRIZ
- AKS KORUK
- ON FREN DISK (zimmerman delikli performans serisi)
- ON FREN BALATA (*ate)
- ON 2 ROT
- DIREKSIYON KORUK
- ROT AYAR
- KARTER
- YAZILIM
- ISCILIK
- ROT MILI
- KLIMA GAZI
- SPEC-B ENGINE
AKSESUAR HARCAMALARI
- CARBON / ALCANTARA DIREKSIYON (3250tl + 350 tl kargo)
- On far calismasi. (Passat dan sokulma ledler ve hyundai i20 den alinan gunduz farlari ile iyi bir calisma yapildi. ) (Toplam maliyet 7500TL)
YAPILACAKLAR
- Malesef kaput koruma filminin duzgun sokulememesi nedeniyle on kaput cok kotu durumda. Ayrica siyah renk arabanin surekli pasta cilaya maruz kalmasi nedeniyle on iki camurlukta artik astar gozukmeye baslamis. Bu nedenle on 3 parca onumuzdeki hafta boyaya verilecek ve bir boya bakimi yapilacak. Aslinda bambaska bir renge boyayip boyamamakta kararsizim, aradayim.
- STI Amortisor (Viraj ve yol performansini artirmak adina...)
- STI on tampon (Malesef sis farli gorunum bana cok basit geliyor)
- STI Hood Scoop
- On 2 koltugun restorasyon edilmesi
- Kaliteli bir ses sistemi ve yalitim
- STI AKS
- STI FREN
- STI JANT
- STI INTERCOOLAR
- MISHIMOTO BUYUK RADYATOR
- SANZIMAN YAGI SOGUTUCUSU
- MOTOR YAGI SOGUTUCUSU
- BUYUK TURBO(20G sanirim, Raci beye soracagim)
- PRODRIVE EGZOZ
- CROSS SPORT ON PANJUR (SIYAHA BOYANDI)
- STI SCOOP (ORJINAL FORESTER STI * SIFIR)
Öncelikle Spec-B ile 3500 km dir beraberiz. Motorun tam tatile denk gelmesi çok iyi oldu. Tüm tatil gezisini Spec-B ile yaptım. 2.5 engine ile de 15 bin km lik bir beraberliğimiz var. Bu bakımdan her iki motoru da iyi tanıdım.
Bir motor ustası yönüyle değil de sürücü gözüyle gördüğüm avantaj ve dezavantajları yazacagım.
1. Hararet noktasında gerçekten çok mutluyum. 2.5 ile duz yolda 5 dk gazlasam hararet malesef geliyordu ki aracta sanziman yagi sogutucusu var, yag sogutucusu var, buyuk radyator var, sti intercoolar var. Özellikle tatil dönüşünde (aracı full benzinde kullandım) 530d, 530i, Volvo XC90 D5 lere denk geldim. Gerçekten çok iyi gazladık ve neredeyse soluksuz gittik ama hararet 80 i geçmedi. (Hava sıcaklıgı ortalaması 28 altına hiç düşmedi)
2. Buyuk turbo olması nedeniyle 2.5 a göre daha geç doluyor ve alt devirler heyecanlı değil. Twin scroll iyi bir turbo ile şehir içindeki ani kalkışlarımızı daha eğlenceli hale getirebiliriz. Üst devirler dolu dolu ve gidişini gerçekten çok beğendim.
3. Yakıt olarak 2.5 a göre daha az.
Devamke....
ARABANIN TUM ISLEMLERDEN SONRAKI HALI... BASKA RESIMLER DE EKLEYECEGIM