herkese merhabalar yaklaşık 2 yıldır sekonder arıza ışığı ile mücadele ediyorum 2 valfimi orjinaliyle değiştirdim yetkili servisinde 13000 tl para ödedim yetmedi yeni sekonder pompası aldım yan sanayi olmaz ışık yakar dediler iade ettim üstündeki orjinal pompayı kontrol ettirdim çalışır durumda dediler bir sorunu yokmuş sonrasında 2 tane röle vardı birisi tyco marka birisi relay denso ikisini de değiştirdim ancak arıza ışığım hala yanmaya devam ediyor yaptığım masrafa değmesi için artık ışığın sönmesini istiyorum eğer bu arızanın hakkından gelebilen var ise bana yardımcı olabilirse çok sevinirim iyi forumlar.
(25-05-2023, Saat: 21:24)ahmetyiiilmazz demiş ki: herkese merhabalar yaklaşık 2 yıldır sekonder arıza ışığı ile mücadele ediyorum 2 valfimi orjinaliyle değiştirdim yetkili servisinde 13000 tl para ödedim yetmedi yeni sekonder pompası aldım yan sanayi olmaz ışık yakar dediler iade ettim üstündeki orjinal pompayı kontrol ettirdim çalışır durumda dediler bir sorunu yokmuş sonrasında 2 tane röle vardı birisi tyco marka birisi relay denso ikisini de değiştirdim ancak arıza ışığım hala yanmaya devam ediyor yaptığım masrafa değmesi için artık ışığın sönmesini istiyorum eğer bu arızanın hakkından gelebilen var ise bana yardımcı olabilirse çok sevinirim iyi forumlar.
2006-2008 arası üretilen makyajlı Forester'larda sekonder valf arızası kroniktir. Forumdaki paylaşımları incelerseniz çoğunluğun sekonder valfı iptal ettirdiğini görürsünüz.
Merhaba değerli arkadaşım. Öncelikle geçmiş olsun. Aynı durumu bende yaşadım . Valfleri ve pompayı orjinalleri ile yeniledim. .Ama arıza ışığım yanmaya devam ediyordu.Tam 1 yıl oldu ve problemi ancak çözebildim Öncelikle değiştirdiğin valflerin egzoz karteriyle arasında kalan metal boruları,alternatörün arkasında kalan valfi, ve egzoz karterinide temizleterek işe başla. Çünkü sekonder Pompa ilk çalıştırmada egzoz karterine hava basınca ve egzoz karterinin tıkalı olması sebebi ile basıncı yükseltiyor ve bu basınç şoför tarafındaki valfin hatalı çalışmasına neden oluyor. Android telefon yada pc ye free ssm programı yükledim. Seconder air piping pressure diye bir değer var bu değer 60 ın üzerinde çıkıyorsa bilki egzoz karteri ve Valfleri karteri bağlayan aradaki metal borular da tıkanıklık mevcuttur. Umarım yardımcı olmuşumdur.Dip not olarakta, Manifold basınç sensörünün oringini kontrol edin ezikse değiştirin. Ayrıca sekonder sistemdeki problem boğaz kelebeğinin normal çalışmamasına neden oluyor.
(28-05-2023, Saat: 03:11)Murat Arslan demiş ki: Merhaba değerli arkadaşım. Öncelikle geçmiş olsun. Aynı durumu bende yaşadım . Valfleri ve pompayı orjinalleri ile yeniledim. .Ama arıza ışığım yanmaya devam ediyordu.Tam 1 yıl oldu ve problemi ancak çözebildim Bir çok subaru ustasının bile bu durumdan haberi yok. Emin olki benim yönlendirmem ile netice aldık. Foruma da bu durumu yazdım yardım istedim. Maalesef yardım eden veya fikir veren olmadı. Bende kendim ilerlemeye başladım. Öncelikle değiştirdiğin valflerin egzoz karteriyle arasında kalan metal boruları ve egzoz karterinide temizleterek işe başla. Çünkü sekonder Pompa ilk çalıştırmada egzoz karterine hava basınca ve egzoz karterinin tıkalı olması sebebi ile basıncı yükseltiyor ve bu basınç şoför tarafındaki valfin hatalı çalışmasına neden oluyor. Android telefon yada pc ye free ssm programı yükledim. Seconder air piping pressure diye bir değer var bu değer 60 ın üzerinde çıkıyorsa bilki egzoz karteri ve Valfleri karteri bağlayan aradaki metal borular da tıkanıklık mevcuttur. Umarım yardımcı olmuşumdur.
</p><p>Murat Bey sorununuzu çözmenizi sevindim bazen kompleks problemlerin basit çözümleri insanı çok mutlu ediyor. </p>
Sağolasın Mehmet hocam.Teşekkür ederim. Çok uğraştım, maddi manevi çok yoruldum ama şuanda aracımın keyfini sürüyorum.Daha pürüzsüz kararlı bir seviyeye geldi.Artık bundan sonra aracımın estetiğine yöneleceğim.Aynalardaki sinyal lambalarını kayar led e çevirmek, ses izolasyonu ,multimedya vs.