Bildiğiniz gibi Ağustos 2018'den beri bir 05 Forester XT'm var. Ufak tefek sorunlar çıkarsa da şu ana kadar beni gerçek manada hiç üzmedi. Birlikte 70 bin kilometreden fazla yol yaptık. Umarım ve dilerim daha uzun süre birlikte olacağız. Yalnız bu kış bir soğutma suyu kaçağı sorunum oldu. Özellikle sabahları ilk hareketten birkaç dakika sonra ya da araba motor soğuyacak kadar durup hareket ettikten sonra hareket halindeyken arabanın yolcu tarafında kaputun kenarından bayaz duman yükseliyordu. Bu duman sağ alttan egzoza damlayan soğutma suyunun buharlaşmasıyla ortaya çıkıyordu. Doğal olarak genleşme haznesindeki su seviyesi birkaç günde bir olması gerektiği yerden dip seviyeye düşüyordu. Buna karşılık sisteme su eklediğimiz üst taraftaki metal haznedeki su seviyesinde herhangi bir azalma olmuyordu.
Ustamla önce hortumların bağlantı noktalarından şüphelendik. Bazı klipsler, hortumlar yenilendi. (İyi oldu.) Bunlar çare olmayınca bu kez sandviç şeklindeki yağ soğutucusundan şüphelendik. Zira, onun kenarında soğutma suyu sızıntısı belirtisi gözlemledik. Onu da değiştirdik. Tahmin edeceğiniz gibi sorun yine çözülmedi. Başkaca ihtimallerden sonra sorunun conta yanığı olduğunda karar kıldık...
Ben hemen her gün 60-100 kilometre arası yol yapıyorum normalde. Ancak, koronavirüs salgını başlayınca Mart ve Nisan aylarında hemen hiç dışarıya çıkmadım. Hatta o ara yatmaktan arabanın aküsü bittiydi. (Bir başlık altında yazmıştım.) Mayıs gelince arabayı eskisi kadar olmasa da normale yakın bir şekilde tekrar kullanmaya başladım. Tabii birkaç günde bir soğutma suyu seviyesini kontrol ediyorum. Bir aydır su seviyesinde bir santim bile eksilme olmadı.
Mayıs ayı Ankara'da sıcaklıklar normal hatta normalin üzerinde seyretti. Bu durumda sorunumun conta yanığı değil de kış koşullarında soğuk-sıcak ani ısı değişimi nedeniyle genleşme kaynaklı bir kaçak sorunu olabileceğini düşünmeye başladım tekrar.
Siz ne dersiniz? Şu anki durumu nasıl anlamlandırmalıyım sizce? Ne yapmamı önerirsiniz? Teşekkür ederim.
Conta yanığından kasıt üst kapak contası mı? Öyle ise subarunun karakteristiği farklı ise bilmem, ama genelde suya yağ karışması gerekmez mi? Soğutma sıvısına motor yağı karışıyor mu?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Bir videoda dikkatimi çekmişti. Radyatörün plastik aksamında kılcal çatlak varmış, ısınarak suyu buharlaştırdığı için fark edememişlerdi. Suya boya karıştırdılar sanırım. O boya suyun sızdığı yeri belli etmişti. Radyatörün plastik kesimlerini kılcak çatlak olasılığına karşın bir kontrol edin. Olmadı suya boya karıştırıp bulmaya çalışın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Benim radyatörün kaçağını mavi renkli antrifriz koyunca kolayca görmüştük. Manifold altında radyatör suyunun motora girdiği yerlerin civarında göllenme oluyor ve motor aşırı ısındığında (>95 derece) buhar çıkıyordu. Raci ustaya danışınca bana radyatör girişinin oringlerini ve manifoldun contalarını gönderdi. Değiştirdiğimizden beri çok şükür bir aydır motor kupkuru.
(29-05-2020, Saat: 16:42)Nuri_Kongur demiş ki: Conta yanığından kasıt üst kapak contası mı? Öyle ise subarunun karakteristiği farklı ise bilmem, ama genelde suya yağ karışması gerekmez mi? Soğutma sıvısına motor yağı karışıyor mu?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Bir videoda dikkatimi çekmişti. Radyatörün plastik aksamında kılcal çatlak varmış, ısınarak suyu buharlaştırdığı için fark edememişlerdi. Suya boya karıştırdılar sanırım. O boya suyun sızdığı yeri belli etmişti. Radyatörün plastik kesimlerini kılcak çatlak olasılığına karşın bir kontrol edin. Olmadı suya boya karıştırıp bulmaya çalışın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkür ederim. Suda yağ yok bildiğim kadarıyla.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
(29-05-2020, Saat: 17:12)Adem61 demiş ki: öncelikle geçmiş olsun. radyatör kapağını değiştinizmi?
Teşekkür ederim. Evet, ilk yaptığımız şeylerden biri buydu.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
(29-05-2020, Saat: 17:14)madanadam demiş ki: Benim radyatörün kaçağını mavi renkli antrifriz koyunca kolayca görmüştük. Manifold altında radyatör suyunun motora girdiği yerlerin civarında göllenme oluyor ve motor aşırı ısındığında (>95 derece) buhar çıkıyordu. Raci ustaya danışınca bana radyatör girişinin oringlerini ve manifoldun contalarını gönderdi. Değiştirdiğimizden beri çok şükür bir aydır motor kupkuru.
Bende de yeşil antifriz var, Petrol Ofisi'ninki. Damlama sıcakken egzoza olduğu için buharlaşma nedeniyle tespitinde çok zorlandık.
Ertuğrul hocam geçmiş olsun. Bahsettiğiniz bölge devirdaimin olduğu taraf galiba. Soğuk havalarda ve motor soğuk iken kaçak olup, sıcak havalarda ise kaçak olmadığından bahsetmişsiniz. Mesajınızın sonunda belirttiğiniz gibi parçaların ısı ile genleşmesinden dolayı kaçak olabileceğini düşündüm bende. Ademin belirttiği gibi radyatör kapağı değişimi de durumu etkiler diye düşünüyorum. Uygun değerde olmayan bir kapak ise muhtemelen olması gereken basınçtan daha yüksek basınçta yedek su deposuna tahliye ediyor olabilir. Aynı durum termostat için de geçerli aslında. Umarım en kısa ve ucuz yoldan sorununuz çözülür.
Teşekkür ederim. Radyatör kapağını değiştirmiştik. Termostat ile ilgili birşey yapmadık. Su anda bir kaçak yok zannediyorum. Hafta içi uzun yola gideceğim. Bir kaçak varsa belli olur sanırım.
Bu sıkıntı turbo rekorundan kaynaklanır genelde turbo koruma savcının altında da görmek mümkün değil. Benim başıma gelmiştiturbo rekorunu biraz sıkınca kesmiştim. Turbonun gövdesinde soğutma kanalı var o da motor bloğunun üstünden gelen bir rekora bağlı. Bu rekorun bir ucu blokta diğer ucu turboda birini görsen birini göremiyorsun. O yüzden turbo rekorunu kontrol edin ufak ufak sızar buharlaşır bulamazsınız. Bir de lpg hortum dirseklerinde oluyor kaçak.
(29-05-2020, Saat: 21:13)Cherkess demiş ki: Bu sıkıntı turbo rekorundan kaynaklanır genelde turbo koruma savcının altında da görmek mümkün değil. Benim başıma gelmiştiturbo rekorunu biraz sıkınca kesmiştim. Turbonun gövdesinde soğutma kanalı var o da motor bloğunun üstünden gelen bir rekora bağlı. Bu rekorun bir ucu blokta diğer ucu turboda birini görsen birini göremiyorsun. O yüzden turbo rekorunu kontrol edin ufak ufak sızar buharlaşır bulamazsınız. Bir de lpg hortum dirseklerinde oluyor kaçak.
Teşekkür ederim. Pekiyi, mevsim değişiklikleri dediğiniz yerleri de etkiler mi acaba? Yani oradaki parçalar da plastik ağırlıklı mı?
Hocam orası şimdilik oksit yapmıştır antifriz kuruyunca bir müddet sonra plastik gibi sert bir tabaka bırakır geçici olarak sızıntı kapanabilir ama sonrası piyango yolda yüklendiğinde tekrar sızdırmaya başlayabilir antifrizin pas oksit ve kreç sökme gibi bir çözücü özelliği var. Rekor metal ve orada kauçuk ya da plastik herhangi bir parça yok. Ayrıca yaz geldiği için araç da koyu renk olduğundan kaput altında damlamadan buharlaşıyor da olabilir. Böylece görünmez.