Herkese selamlar...
2004 XT aracımla ilgili yaşadığım bazı problemlerden bahsetmek ve engin bilgilerinizden yararlanmak istiyorum.
Öncelikle araç oksijen sensörü hatası verdi (yanılmıyorsam P0030), ustanın verdiği parça numaraları ile (22629AA012, 22690AA491) iki sensörü de yurt dışından aldım.
Aşağıdaki görselde 16 ve 24 numaralar...
http://opposedforces.com/parts/forester/...tration_2/
491 ile biteni değiştirdik ancak 012 olanın hatalı olduğunu söyledi usta, uymamış.
Tüm uğraşlarımıza rağmen doğru parçayı bulamadık. İzmir'deki yetkili servise filan sormayı planlıyorum ancak gündüz iş güçten unutuyorum sürekli. Yarın inşallah unutmadan arayabilirim ve umuyorum bir netice alabilirim.
Almam gereken parça konusunda fikri, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.
İkinci olarak, araç gaza yüklendiğim zaman yığılıyor sanki sıklıkla. Sanki önünden biri yükleniyor da gitmesine mani oluyor gibi...
Bir süre sonra ya da ayağımı pedaldan biraz kaldırıp tam noktasını bulunca hızlandığını hissediyorum.
Bazen de (yine gaza yüklendiğimde) devir ağır ağır yükseliyor ancak araç yine yerinde sayıyor. Sonra birden turbo devreye giriyor ve öne doğru atılıp gidiyor.
Problemi nerede aramalıyız sizce?
Derdimi anlatabiliyorumdur inşallah, aşırı teknik terimler kullanıyorum malum
Bir diğer problem de LPG'de, araç çok yavaşlayınca, ama genellikle geri viteste stop etmesi...
Önceki aracım Volvo S40'ta da aynı problem vardı ve çözüm bulamadan satmıştık.
Genellikle park ederken filan oluyor; araç geriye ya da nadiren öne doğru hareketlenmeye başlarken birden stop ediyor.
Sebebi, çözümü nedir fikir verebilir misiniz?
Ayrıca şanzımanda da zaman zaman epey sert vuruntu oluyor, bakılması gerekiyor ama Denizli'de baktıracak usta ara ki bulasın. En büyük sorunum da bu esasen...
2004 XT aracımla ilgili yaşadığım bazı problemlerden bahsetmek ve engin bilgilerinizden yararlanmak istiyorum.
Öncelikle araç oksijen sensörü hatası verdi (yanılmıyorsam P0030), ustanın verdiği parça numaraları ile (22629AA012, 22690AA491) iki sensörü de yurt dışından aldım.
Aşağıdaki görselde 16 ve 24 numaralar...
http://opposedforces.com/parts/forester/...tration_2/
491 ile biteni değiştirdik ancak 012 olanın hatalı olduğunu söyledi usta, uymamış.
Tüm uğraşlarımıza rağmen doğru parçayı bulamadık. İzmir'deki yetkili servise filan sormayı planlıyorum ancak gündüz iş güçten unutuyorum sürekli. Yarın inşallah unutmadan arayabilirim ve umuyorum bir netice alabilirim.
Almam gereken parça konusunda fikri, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.
İkinci olarak, araç gaza yüklendiğim zaman yığılıyor sanki sıklıkla. Sanki önünden biri yükleniyor da gitmesine mani oluyor gibi...
Bir süre sonra ya da ayağımı pedaldan biraz kaldırıp tam noktasını bulunca hızlandığını hissediyorum.
Bazen de (yine gaza yüklendiğimde) devir ağır ağır yükseliyor ancak araç yine yerinde sayıyor. Sonra birden turbo devreye giriyor ve öne doğru atılıp gidiyor.
Problemi nerede aramalıyız sizce?
Derdimi anlatabiliyorumdur inşallah, aşırı teknik terimler kullanıyorum malum
Bir diğer problem de LPG'de, araç çok yavaşlayınca, ama genellikle geri viteste stop etmesi...
Önceki aracım Volvo S40'ta da aynı problem vardı ve çözüm bulamadan satmıştık.
Genellikle park ederken filan oluyor; araç geriye ya da nadiren öne doğru hareketlenmeye başlarken birden stop ediyor.
Sebebi, çözümü nedir fikir verebilir misiniz?
Ayrıca şanzımanda da zaman zaman epey sert vuruntu oluyor, bakılması gerekiyor ama Denizli'de baktıracak usta ara ki bulasın. En büyük sorunum da bu esasen...