Herkese merhaba, forumun yeni üyesiyim. 2017 yazında tamamen denk gelen ucuz araç olarak tesadüfen 2008 yeni kasa forester aldım zehir orada işledi. Ancak model, yüksek km, uzun yıllar LPG ile kullanılması derken aracın sıkıntıları bir türlü bitmedi. 2018 yazında çok uygun fiyata tanıdıktan bildiğim beğendiğim a3 satılığa çıkınca forester beni hiç yormadan satıldı ve a3 almış olduk. Hoş, gösterişli s line spor araç derken hiç bir ihtiyacımızı karşılamadığını, sattığım foresterın nerdeyse 3 katı fiyatına rağmen mutlu olmadığımızın anlayarak 1 yıllık aradan sonra geçen hafta a3ü satarak yine forester aldım.
Önceki tecrübemden yola çıkarak ihtiyaçlar doğrultusunda bu sefer daha uzun süre binmeyi planladığım aracı, bunu göz önünde bulundurarak seçtim.
2011 model x premium 104 bin km de ikinci sahibinden bayraktar bakımlı aracı bence makul bir fiyata(81,500₺) aldım.
Aracın fiyatının uygun olmasının sebebi benim için önem sırasında sonda bulunan kaporta eksikleri idi. Şaselerinde vs hiç bir işlem olmadan 4-5 parçasında kötü işçilikli boya var ve tavan ve kaputta dolu izleri mevcut.
Çok uzattım aracı aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra uzun yola çıkacağım için acil yapılması gerekenler vardı.
Hemen saban oto Selahattin ustanın yolunu tuttuk.
- Triger zincir kapağında yağ kaçağı vardı triger kapağı açılarak özelliğini yitiren conta değişti, Boğaz kelebeği temizlendi, antifriz değişti, motor yağı ve filtre bakımı yapıldı.
Rulmanlar kontrol edildi, eskiyenler değişti yeni v kayışı takıldı.
Klimada gaz kaçağı ve tiz kompresör kasnağı sesinden dolayı bağlantı o ringleri değişti, yağı tamamlandı gazı yenilendi. Yürüyen aksamda, fren balatalarında ve disklerde eksik görülmedi. Bu şekilde motor mekanik ve yürüyen aksam 1700₺’ye istediğim seviyeye kavuştu.
- Yılda yaklaşık 20 bin km yaptığım İçin, benzinin 7tl LPG nin 3 tl olduğu günümüzde LPG olmazsa olmazdı Benim için. ertesi gün Maltepe Emre mühendislikte Atiker grand LPG kiti takıldı (2450₺) manifold sökülerek 54 litre lpg tankı ile montajdan gayet memnun kaldım. 1075 km uzun yolda 9.4 litre gösteren yol bilgisayarına karşın 116 litre LPG ile yolu tamamladım ( neredeyse %50 tasarrufu ağzım açıkça izledim)
- uzun yolda forester’ın devasa cam yüzeyleri filmsiz olmuyor, hemen Kadıköy Llumar Ahmet’de En ön cam 1 numara, sunroof 2 numara, yan camlar ve en arka 3 numara olmak üzere bütün cam yüzeyler llumar atr serisi film yapıldı (1000₺) (yanlar ve arka 4 olsa daha iyi olurmuş aslında.)
- aracın ön lastikleri 2016, arka lastikler 2014 yokohama geolander’dı. Önler 1 yıl idare edecek pozisyonda olsa da arkalar çok eski olduğu İçin 4 adet lastik aldım. Orjinal ölçüsü 225/55/17 olan lastiklerin yerine 225/60/17 maxxis owl bravo 771 A/T aldım 4 adet(2800₺)
Araç oldu bana 90 bin ₺. Hala kaporta aksamı çok kötü durumda ama olsun, aracım motor mekanik, yürüyen, ekonomi, konfor olarak istediğim pozisyona geldi. Bundan sonrası keyfii ve kozmetik.
Sonuna kadar okuyan varsa bir smile ile kendini belli etsin çok uzun oldu herkese teşekkürler
Önceki tecrübemden yola çıkarak ihtiyaçlar doğrultusunda bu sefer daha uzun süre binmeyi planladığım aracı, bunu göz önünde bulundurarak seçtim.
2011 model x premium 104 bin km de ikinci sahibinden bayraktar bakımlı aracı bence makul bir fiyata(81,500₺) aldım.
Aracın fiyatının uygun olmasının sebebi benim için önem sırasında sonda bulunan kaporta eksikleri idi. Şaselerinde vs hiç bir işlem olmadan 4-5 parçasında kötü işçilikli boya var ve tavan ve kaputta dolu izleri mevcut.
Çok uzattım aracı aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra uzun yola çıkacağım için acil yapılması gerekenler vardı.
Hemen saban oto Selahattin ustanın yolunu tuttuk.
- Triger zincir kapağında yağ kaçağı vardı triger kapağı açılarak özelliğini yitiren conta değişti, Boğaz kelebeği temizlendi, antifriz değişti, motor yağı ve filtre bakımı yapıldı.
Rulmanlar kontrol edildi, eskiyenler değişti yeni v kayışı takıldı.
Klimada gaz kaçağı ve tiz kompresör kasnağı sesinden dolayı bağlantı o ringleri değişti, yağı tamamlandı gazı yenilendi. Yürüyen aksamda, fren balatalarında ve disklerde eksik görülmedi. Bu şekilde motor mekanik ve yürüyen aksam 1700₺’ye istediğim seviyeye kavuştu.
- Yılda yaklaşık 20 bin km yaptığım İçin, benzinin 7tl LPG nin 3 tl olduğu günümüzde LPG olmazsa olmazdı Benim için. ertesi gün Maltepe Emre mühendislikte Atiker grand LPG kiti takıldı (2450₺) manifold sökülerek 54 litre lpg tankı ile montajdan gayet memnun kaldım. 1075 km uzun yolda 9.4 litre gösteren yol bilgisayarına karşın 116 litre LPG ile yolu tamamladım ( neredeyse %50 tasarrufu ağzım açıkça izledim)
- uzun yolda forester’ın devasa cam yüzeyleri filmsiz olmuyor, hemen Kadıköy Llumar Ahmet’de En ön cam 1 numara, sunroof 2 numara, yan camlar ve en arka 3 numara olmak üzere bütün cam yüzeyler llumar atr serisi film yapıldı (1000₺) (yanlar ve arka 4 olsa daha iyi olurmuş aslında.)
- aracın ön lastikleri 2016, arka lastikler 2014 yokohama geolander’dı. Önler 1 yıl idare edecek pozisyonda olsa da arkalar çok eski olduğu İçin 4 adet lastik aldım. Orjinal ölçüsü 225/55/17 olan lastiklerin yerine 225/60/17 maxxis owl bravo 771 A/T aldım 4 adet(2800₺)

Araç oldu bana 90 bin ₺. Hala kaporta aksamı çok kötü durumda ama olsun, aracım motor mekanik, yürüyen, ekonomi, konfor olarak istediğim pozisyona geldi. Bundan sonrası keyfii ve kozmetik.
Sonuna kadar okuyan varsa bir smile ile kendini belli etsin çok uzun oldu herkese teşekkürler
